Anonym skriver:
Vi har en særlig sensitive barn som er 4 år og han kræver virkelig meget og det er altså hårdt .
og vi har en på 1 år som er ikke særlig sensitive barn.. Og Hun er lettere .
men de to sammen er virkelig hårdt . Hun vil lege med ham og han gider ik men begge vil ha min opmærksomhed ...
Jeg er bange for at min datter på 1 år føler sig tilbagelagt flere gange på grund af ham
hvad skal jeg gør ?
Sådan er det vist desværre at være det " nemme" barn når bror/ søster har et særligt behov...
jeg selv er det nemme barn har en bror med ADHD, en psykisk ustabil søster og en bror som var narkoman, og som idag er død...
Jeg kan sagtens huske at ens forældre havde meget om ørene, men jeg tror hvis ellers som du er, er opmærksom på problemstillingen skal det nok gå, jeg tror det er mere din dårlige samvittighed over ikke at kunne dele mere ligeligt der er den værste, for tror ikke din datter opfatter det på samme måde.
jeg selv har ikke følt jeg mangler/manglede noget, og har stor respekt for den måde mine forældre har klaret hverdagen, og alligevel også haft overskuddet når jeg kom med mine "småting"...
så giv alt den kærlighed og omsorg du kan, og smid den dårlige samvittighed væk, den kan ingen af jer bruge til noget
Anmeld