vores beslutning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.322 visninger
18 svar
5 synes godt om
6. december 2014

Miia90

Nu blev vi jo hellere ikke gravide denne gang, med iui-h 3 forsøg.

vi holder pause hen over julen.  og starter igen lige i starten af det nye år, når min mens kommer igen. 

vi giver iui-h en sidste chance, lykkes det ikke går vi videre med IVF

vi har slet ikke råd til det, så vi må ud og låne de sure penge et eller andet sted.

men man gør meget for at få sin drøm opfyldt jeg trøster mig selv med der måske kun skal et forsøg til. ( det skulle der med vores datter

lidt herfra 

Mia 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2014

Miss BananaHammock

Håber det lykkes med det sidste IUI forsøg! Vi har selv lige været igennem selvbetalt IVF og det er altså bare enormt mange penge!

Klinikken gav os et tilbud om at betale 3 forsøg eller 1 af gangen. 3 forsøg ville koste lidt over 40.000, og ellers ca. 21.000 pr. forsøg hvis vi betalte et af gangen. Dog fik vi så halv pris på nr. tre.

Det var virkelig svært at vælge, for der er jo noget at spare... men heldigvis valgte vi at betale et af gangen og vi var heldige i første forsøg. 

Jeg synes det er så uretfærdigt at det skal være denne ting der sætter begrænsning for nogle par. Jeg kan forholde mig til hvis det er barn nr. 3, 4 osv. men nr. 2 føles bare som noget der brude være tilgængeligt for alle. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men sådan siger mit hjerte! 

Anmeld

6. december 2014

Miia90

Miss BananaHammock skriver:

Håber det lykkes med det sidste IUI forsøg! Vi har selv lige været igennem selvbetalt IVF og det er altså bare enormt mange penge!

Klinikken gav os et tilbud om at betale 3 forsøg eller 1 af gangen. 3 forsøg ville koste lidt over 40.000, og ellers ca. 21.000 pr. forsøg hvis vi betalte et af gangen. Dog fik vi så halv pris på nr. tre.

Det var virkelig svært at vælge, for der er jo noget at spare... men heldigvis valgte vi at betale et af gangen og vi var heldige i første forsøg. 

Jeg synes det er så uretfærdigt at det skal være denne ting der sætter begrænsning for nogle par. Jeg kan forholde mig til hvis det er barn nr. 3, 4 osv. men nr. 2 føles bare som noget der brude være tilgængeligt for alle. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men sådan siger mit hjerte! 

Havde i de penge og kunne ligge med det samme ??? Hvis jeg må spørger. 

Vi har fået et tilbud af min gynækolog på 15.000 pr forsøg + medicin

. Hvis nu man fx køber 3 forsøg og bliver gravid i første eller andet forsøg, kan man så gemme det andet og sidste forsøg til en anden god gang ?? 

Anmeld

6. december 2014

Kærlighediminmave

Hvad gør man lige hvis man ikke har 40.000 til det? Skal man så bare aldrig have lov til at få børn :/

Anmeld

6. december 2014

Stabel

Miia90 skriver:

Nu blev vi jo hellere ikke gravide denne gang, med iui-h 3 forsøg.

vi holder pause hen over julen.  og starter igen lige i starten af det nye år, når min mens kommer igen. 

vi giver iui-h en sidste chance, lykkes det ikke går vi videre med IVF

vi har slet ikke råd til det, så vi må ud og låne de sure penge et eller andet sted.

men man gør meget for at få sin drøm opfyldt jeg trøster mig selv med der måske kun skal et forsøg til. ( det skulle der med vores datter

lidt herfra 

Mia 

Øv altså, nyd julen og hinanden, håber det lykkes i næste forsøg 

Anmeld

6. december 2014

Miss BananaHammock

Miia90 skriver:

Havde i de penge og kunne ligge med det samme ??? Hvis jeg må spørger. 

Vi har fået et tilbud af min gynækolog på 15.000 pr forsøg + medicin

. Hvis nu man fx køber 3 forsøg og bliver gravid i første eller andet forsøg, kan man så gemme det andet og sidste forsøg til en anden god gang ?? 

Ja vi havde sparet pengene op løbende over de sidste par år. Så vi var heldige ikke at skulle låne. 

Nej, så går de sidste forsøg tabt. Men vist først når man har en fuldført graviditet. Eller sådan mener jeg det var hos vores klinik. 

Anmeld

6. december 2014

Miss BananaHammock

komnubaby skriver:

Hvad gør man lige hvis man ikke har 40.000 til det? Skal man så bare aldrig have lov til at få børn :/

hvis man ikke i forvejen har et barn sammen får man tre gratis forsøg i det offentlige. Så jo man får hjælp til den første, hvor man kun selv betaler medicin. 

Anmeld

6. december 2014

Kærlighediminmave

hvis man ikke i forvejen har et barn sammen får man tre gratis forsøg i det offentlige. Så jo man får hjælp til den første, hvor man kun selv betaler medicin. 

Pyha. Men 3 forsøg er da heller ikke meget?

Anmeld

6. december 2014

Miss BananaHammock

komnubaby skriver:

Pyha. Men 3 forsøg er da heller ikke meget?

Det er tre friske, plus evt fryse forsøg. Og der er nogle forskellige regler for hvornår det tæller og ikke tæller som et forsøg. Det lykkes vist for de fleste indenfor de rammer. (Men hæng mig ikke op på det, kender ikke det præcise statistik)

Anmeld

6. december 2014

Kærlighediminmave

Det er tre friske, plus evt fryse forsøg. Og der er nogle forskellige regler for hvornår det tæller og ikke tæller som et forsøg. Det lykkes vist for de fleste indenfor de rammer. (Men hæng mig ikke op på det, kender ikke det præcise statistik)

Puha håber ikke jeg når så langt ud. Skal forhåbentlig igang med at få hjælp efter fredag. Tiden går meget langsomt lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.