Hvilket navn er pænest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2014

MT86

Jeg synes hun ligner en lilje!

neela er jeg også vild med, men min kat hedder det, så forbinder Neela med en kat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2014

mortilsilke

TAK for alle input og stemmer. Efter farmanden og jeg fik tænkt og sovet på det, ender det med at den lille skal hedde Silke. 

Det der gjorde det endelige var beskrivelsen: 

Silke kommer oprindeligt fra Kina hvor man producerede tekstilet silke fra silkelarven. Silke i overført betydning drager sammenligning med tekstilet silke. Det ser skrøbeligt ud, med dens fine skinnende og tynde produkt. Men lige så skrøbeligt som det lader sig syne til at være i modsat fald er det noget af det stærkeste materiale. Det kan flagre i vinden og skinne, men aldrig kan vinden ødelægge det. Føl silke og mærk det bløde og glatte materiale i dine hænder. Prøv nu at flå det fra hinanden med dine bare hænder. Det kan ikke lade sig gøre.

Det beskriver vores lille fis, der blev født for tidligt og vejede 2 kg, og har vokset sig stor og stærk og vejer knap 5 kg 10 uger efter. 

Anmeld

6. december 2014

SandraXOXO

Det er også et smukt og elegant navn, og samtidig har det ben i næsen og er stærkt! Tillykke med Silke  

Anmeld

6. december 2014

Alexander&Lærke

Super fint navn og god beskrivelse af hende. Jeg har en bekendt som har en datter med dette navn, så smukt

Anmeld

7. december 2014

Pigent

Rigtig flot navn  tillykke med det

Anmeld

9. december 2014

Lunae

Jeg synes hun ligner en Naja, så det har jeg stemt.

Men er også helt tosset med navnene Clara og Aura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.