Kravle/gå :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. december 2014

Happy_

Hej 

Min dreng er 8 mdr og siden han var 6 1/2 mdr har han møvet sig rundt. Han ligner en lille soldat når han kommer rundt. Han kan ikke finde ud af at kom op på alle fire, kun trække sin krop efter sig. Han sidder godt, men kun hvis jeg lægger ham og han hiver sig op til mig men ellers ikke. Han har aldrig lært at trille fra maven til ryggen kun den anden vej. 

Har I nogle gode råd til hvordan jeg motivere ham til at komme op og kravle "som han skal" ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

l.kjoeller

Happy_ skriver:

Hej 

Min dreng er 8 mdr og siden han var 6 1/2 mdr har han møvet sig rundt. Han ligner en lille soldat når han kommer rundt. Han kan ikke finde ud af at kom op på alle fire, kun trække sin krop efter sig. Han sidder godt, men kun hvis jeg lægger ham og han hiver sig op til mig men ellers ikke. Han har aldrig lært at trille fra maven til ryggen kun den anden vej. 

Har I nogle gode råd til hvordan jeg motivere ham til at komme op og kravle "som han skal" ?

Tror ikke du kan motivere til måden han kravler på. Det kommer helt af sig selv når han er klar. Bare super godt han kommer rundt  selv. Mht at rulle så lig noget spændende  legetøj  eller andet som han gerne vil have ved siden af evt. 

Anmeld

5. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Happy_ skriver:

Hej 

Min dreng gjorde det samme - han kravlede i højst 14 dage og så var han ellers op og gå langs væggen og ting og sager og kort tid efter gik han uden støtte. Så det kan være din dreng heller ikke er så meget til det kravleri

Anmeld

5. december 2014

Frk.S

Jeg tror på det kommer når han er klar.

Min ældste luffede sig også fremad som en søløve længe inden hun begyndte på at kravle rigtigt. Hun kom hurtigt og fint frem på den måde.  Hun har nok været en 8-9 måneder før det blev til rigtig kravlen, så vidt jeg husker. 

Anmeld

5. december 2014

Milas14

Min dreng er 9 mdr og møver sig frem. Vil meget gerne sidde,stå og holder balancen fint, men kravle.. Ej det gider han ik hehe

Anmeld

6. december 2014

Clisolka

Happy_ skriver:

Hej 

Min dreng er netop nu 15 mrd og det er først for ca. 1½ måned siden han begyndte at kravle, ellers havde vi også en minimilitærmand herhjemme  Jeg troede aldrig at han ville kravle før han gik, men han nåede det liiiiige akkurat! 

Jeg har ikke rigtigt motiveret ham, for jeg tænker det kommer, når de selv er klar. Storesøster har dog været ivrig efter at lære ham det, men nope, det gad han ikke! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.