Ændre navn før dåben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
4 svar
1 synes godt om
5. december 2014

mortilsilke

Har i nogensinde "fortrudt" jeres babys navn? Min datter er 10 uger gammel, og flere måneder før fødslen blev vi enige om navnet Vanessa. Lige siden fødslen, har jeg ikke synes hun lignede en Vanessa, og når jeg siger hendes navn ligger det helt mærkeligt på tungen. Jeg ville ønske jeg havde valgt navnet Aura, det er så smukt og synes virkelig hun ligner en Aura med hendes fine lyse hud og røde hår.
Jeg ved godt hun ikke er døbt endnu, og bliver først døbt om 2 måneder, men jeg tør nærmest ikke vende det for min kæreste eller familie, at jeg egentlig gerne ville have et andet navn.
Har nogle her været ude for lignende, og kunne i finde på at ændre navnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

TNBC

VenterVanessa skriver:

Har i nogensinde "fortrudt" jeres babys navn? Min datter er 10 uger gammel, og flere måneder før fødslen blev vi enige om navnet Vanessa. Lige siden fødslen, har jeg ikke synes hun lignede en Vanessa, og når jeg siger hendes navn ligger det helt mærkeligt på tungen. Jeg ville ønske jeg havde valgt navnet Aura, det er så smukt og synes virkelig hun ligner en Aura med hendes fine lyse hud og røde hår.
Jeg ved godt hun ikke er døbt endnu, og bliver først døbt om 2 måneder, men jeg tør nærmest ikke vende det for min kæreste eller familie, at jeg egentlig gerne ville have et andet navn.

Der er en/var(kan ikke huskeom hun er jer stadigvæk) men hun ændrede sin søns navn, da han var 8måneder. 

Jeg synes helt sikket at du skal snakke med din kæreste og kun ham omkring de følelser du har og så lufte dit nye valg. Måske i kan finde en god løsning. Måske Vanessa som mellemnavn(lyder lidt mærkeligt at man siger dem sammen, men man behøver vel heller ikke bruge begge navn) men så når hun bliver ældre kan hun selv bestemme om hun vil bruge det ene eller det andet.

Og familerne må jo bare acceptere det, hvis i skifter. De har ikke så mange valg, da hun er jeres datter.

Anmeld

5. december 2014

EAF

VenterVanessa skriver:

Jeg har ikke, men som der før skrives, tag en snak med kæresten og få det ihvertfald vendt med ham. Måske finder I en løsning eller at det bare hjælper at få sat ord på det - og Aura er da godt nok helt fantastisk som du beskriver hende, kan næsten se en gudinde foran mig. Vanessa er også et dejligt navn, dont get me wrong  Men som du beskriver dine følelser samtidig med beskrivelsen af din datter forstår jeg det godt  Og hvad jeres familier siger, bliver I nødt til at hoppe op og falde ned på. Det der føles rigtigt er det som oftest også og er jeres valg. Men tag snakken med kæresten og se så hvad der sker 

Anmeld

5. december 2014

lillespir26

VenterVanessa skriver:

Hvad med at døbe hende Vanessas aura efternavn 

Anmeld

5. december 2014

Bianka

Jeg kender et par der ville have deres 3. dreng til at hedde Christoffer, og det var bestemt inden fødslen, og de to store brødre vidste det også. 1 ugen inden dåben ombestemte de sig og han hedder nu Malthe 

Jeg ville ikke selv tøve ét sekund med at skifte navn til baby, hvis jeg følte vi havde valgt forkert - uanset hvad andre siger og tænker. Det er jo trods alt din datter og det skal da føles rigtigt .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.