VenterVanessa skriver:
Har i nogensinde "fortrudt" jeres babys navn? Min datter er 10 uger gammel, og flere måneder før fødslen blev vi enige om navnet Vanessa. Lige siden fødslen, har jeg ikke synes hun lignede en Vanessa, og når jeg siger hendes navn ligger det helt mærkeligt på tungen. Jeg ville ønske jeg havde valgt navnet Aura, det er så smukt og synes virkelig hun ligner en Aura med hendes fine lyse hud og røde hår.
Jeg ved godt hun ikke er døbt endnu, og bliver først døbt om 2 måneder, men jeg tør nærmest ikke vende det for min kæreste eller familie, at jeg egentlig gerne ville have et andet navn.
Har nogle her været ude for lignende, og kunne i finde på at ændre navnet?
Der er en/var(kan ikke huskeom hun er jer stadigvæk) men hun ændrede sin søns navn, da han var 8måneder.
Jeg synes helt sikket at du skal snakke med din kæreste og kun ham omkring de følelser du har og så lufte dit nye valg. Måske i kan finde en god løsning. Måske Vanessa som mellemnavn(lyder lidt mærkeligt at man siger dem sammen, men man behøver vel heller ikke bruge begge navn) men så når hun bliver ældre kan hun selv bestemme om hun vil bruge det ene eller det andet.
Og familerne må jo bare acceptere det, hvis i skifter. De har ikke så mange valg, da hun er jeres datter.
Anmeld