Et dumt spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved det kommer til at lyde underligt, men jeg ved ikke hvor jeg har ondt henne...

I min sidste graviditet fik jeg halvvejs smerter der gjorde at jeg fra den ene dag til den anden ikke kunne cykle og havde ondt når jeg skulle vende mig i sengen og op og stå. Jeg havde det bedst når jeg sad eller lå, og smerterne var stabile og udholdelige i resten af graviditeten.

efter kejsersnit gik jeg bare ud fra at smerterne var væk. Da jeg så startede til mor-baby træning efter 3 mdr., og der begyndte at lunte til opvarmningen kunne jeg mærke det igen, men ømheden forsvandt efter en dags tid. Selvom jeg pt ikke træner, kan jeg mærke ømheden/smerten flere gange dagligt, og jeg kan ikke gå en lang tur uden at være helt smadret i underlivet bagefter. Slet ikke løbe.

Men hvor er det jeg har ondt? Er det bækkenet, skambenet, symfysen eller noget helt andet? Jeg kan bedst beskrive det ved at jeg kan mærke ømheden når jeg maser lårene sammen (og selvfølgelig bruger underlivet til det).

Har i nogle bud??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

Kay

Ja det kan godt lyde som dit bækken, det der dine bækkenbunds muskler der "styrer" hele dit underliv, få snarest en tid ved din læge, og bed om en henvisning til en fysioterapeut med speciale i bækken muskulatur

Det er noget der kan (og skal) trænes væk, jeg er meget hypermobil i mit bækken og skal derfor træne musklerne dagligt for at de kan holde det på plads, det kan blive meget værre hvis du intet gør  men fx fysioterapeut kan give dig nogle gode øvelser sådu kan få trænet musklerne op igen

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar. Jeg ringer mandag og taler med lægen.. Den senere tid er det også begyndt at knirke (føles sådan). Og det kommer ofte og oftere, så nej, det går nok ikke i sig selv... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.