Hgv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

835 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. december 2014

lollandpigen

Hallo herinde....

Overvejer at tage HGV på online undervisning på 1 år..... er der nogle herinde der har taget den på den måde?? Hvor svær er undervisningen?? Og hvor mange timer brugte du om ugen på opgaver, undervisning osv??

Mange hilsner herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

MorTil4<3

HGV eksistere ikke længere fra 1 Januar af

jeg er i det næstsidste hold der er startet op i sommers

derefter HGV starter de en op der hedder EUX eller også hedder HG modul1, og modul 2, som vist nok er forkortet ned til kun 20 uger. . 

EUX er nogenlunde det samme som HGV DOG kræver det C neveu i mange fag som også indebære matematik og organisation , og det får du ikke igennem HGV, så jeg sidder fx nu og tager ekstra timer for at få lov at komme på EUX

alt dette er fordi regeringen er platte

Anmeld

4. december 2014

lollandpigen

MilleMus1988 skriver:

HGV eksistere ikke længere fra 1 Januar af

jeg er i det næstsidste hold der er startet op i sommers

derefter HGV starter de en op der hedder EUX eller også hedder HG modul1, og modul 2, som vist nok er forkortet ned til kun 20 uger. . 

EUX er nogenlunde det samme som HGV DOG kræver det C neveu i mange fag som også indebære matematik og organisation , og det får du ikke igennem HGV, så jeg sidder fx nu og tager ekstra timer for at få lov at komme på EUX

alt dette er fordi regeringen er platte

Alts bliver lige forvirret har lige snakket med en sudievejleder i dag.. hun rådede mig til at tage kontor online for voksne (HGV ) Med start i januar 2015....

Anmeld

4. december 2014

MorTil4<3

så må du have fat i en der ved noget mere om det 

vores egne lærere ved heller ikke ret meget, de ved bare fra Undervisningsministeriet at HGV nedlægges fuldkommen.

de råder folk til at tage EUX nu hvis det er til kontorvejen, da firmaerne fra 2015 forventer efter den nye skolereform at man kan mere som nyuddannet, og derefter vil de lukke modtagelsen for HGV elever og kun tage EUX som får en højere uddannelse med flere muligheder. . 

vi stod selv med gabene mund da vi fik det at vide, og vi (jeg) er glad for jeg nåede at få lov at starte op. 

men desværre ser det sådan ud

om et år når de sidste elever går ud, vil der ikke længere eksistere HGV, så dvs. udgangen 2015. 

Anmeld

4. december 2014

MorTil4<3

jeg ved ikke hvor du bor eller skal være tilkoblet til 

men kontakt Lene Schmit fra ZBC i Næstved 

hun er studievejleder der

og hun har ihvertfald de fleste fakta fast som de indtil videre ved om HGV osv som er muligt 

hun er rigtigt sød og hjælper altid det hun kan  

Anmeld

4. december 2014

MorTil4<3

du kan læse om det her 

http://www.hl.dk/reform-pa-plads-hg-beskaeres/703

det blev allerede planlagt i starten af året desværre 

og skal så gennemføres fra 2015  

og som du kan læse, alle efter 9-10 klasse kan starte på 40 uger HG alle andre dvs voksen elever, kun 20 uger  

Anmeld

23. december 2014

Spirrevippen

MilleMus1988 skriver:

du kan læse om det her 

http://www.hl.dk/reform-pa-plads-hg-beskaeres/703

det blev allerede planlagt i starten af året desværre 

og skal så gennemføres fra 2015  

og som du kan læse, alle efter 9-10 klasse kan starte på 40 uger HG alle andre dvs voksen elever, kun 20 uger  

Betyder det, at man ikke vil kunne få elevplads inden for kontor, hvis man kun har en HG?

Anmeld

23. december 2014

Mor1986

Jeg har selv lige taget 20 uger på hgv. Og har godt nok ikke fået at vide den nedlægges. Men godt hørt om EUX. Men den starter først op 1/8-15. Og der gik en i min klasse der skal tage de her 20 uger om her efter nytår

Anmeld

23. december 2014

Spirrevippen

Mor1986 skriver:

Jeg har selv lige taget 20 uger på hgv. Og har godt nok ikke fået at vide den nedlægges. Men godt hørt om EUX. Men den starter først op 1/8-15. Og der gik en i min klasse der skal tage de her 20 uger om her efter nytår

Jeg er fagligt svag og vil derfor have svært ved at klare det faglige niveau på EUX. Desværre er det tilsyneladende blevet en fast del af kontoruddannelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.