mindre børnepenge ved 2. barn af samme køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2014

Kløver

2babygirls skriver:

Det er først når barnet fylder 4 år, taksten falder 

Det er 3 år, min søn bliver snart 4 og den blev 1000kr mindre da han fyldte 3  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

Kløver

Børnepengene er det samme uanset køn og antal søskende, men taksten ændres i forhold til alder, når barnet fylder 3 falder de 1000 kr 

Anmeld

4. december 2014

2babygirls

Maja84 skriver:

Det er 3 år, min søn bliver snart 4 og den blev 1000kr mindre da han fyldte 3  

Her fik vi samme takst hele det år hun var 3, og da hun blev 4 i oktober var det så den nye takst

Anmeld

4. december 2014

Kløver

2babygirls skriver:

Her fik vi samme takst hele det år hun var 3, og da hun blev 4 i oktober var det så den nye takst

Det må ha været en fejl at den først faldt ved 4 år, ved ikke hvor gammel din datter er nu og om reglerne er lavet om men i nogle år har det været ved 3 år at den skifter  

http://www.skm.dk/skattetal/beregning/skatteberegning/boerne-og-ungeydelse-i-2014-og-2015/

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. december 2014

2babygirls

Maja84 skriver:

Det må ha været en fejl at den først faldt ved 4 år, ved ikke hvor gammel din datter er nu og om reglerne er lavet om men i nogle år har det været ved 3 år at den skifter  

http://www.skm.dk/skattetal/beregning/skatteberegning/boerne-og-ungeydelse-i-2014-og-2015/

Kan også være det er min amme hjerne der spiller mig et pus  sys bare først den faldt for nylig, men der er sku nok gået et år med den nye takst 

Anmeld

4. december 2014

Kløver

2babygirls skriver:

Kan også være det er min amme hjerne der spiller mig et pus  sys bare først den faldt for nylig, men der er sku nok gået et år med den nye takst 

Måske, tiden tender hurtigt når først man har børn  

Anmeld

4. december 2014

Chevro

Det er først når barnet fylder 4 år, taksten falder 

Har lige lagt nyt budget for når bebs kommer  så er ret sikker på det var fra de fyldte 3 

Anmeld

4. december 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jep, det er fra 3 år at den falder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.