Vask af Joha uld - hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.455 visninger
6 svar
1 synes godt om
4. december 2014

LouiseEm

Hej alle,

Har for noget tid siden købt disse i uld fra Joha. Det er i 100% ren merino uld. Hvordan ville i vaske og tørre det? Har uldprogram i min vaskemaskine, men kan det bruges når der står i tøjet at det skal vaskes i hånden? Sidst jeg vaskede uld i hånden blev det noget værre rod :-( 

Hjælp!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

sne190810

Altså jeg har ikke dårlige oplvelser med at vaske på uldprogram, selvom der står det skal håndvaskes. 

Kan huske jeg de første par gange, også var lidt rad for hvordan det færdige resultat blev.

Bare husk at købe specielt vaskemiddel til uldet. Det plejer at hedde Finvask, og det er bare alm vaskemiddel som er tilpasset sarte stoffer som netop uld og silke. 

Anmeld

4. december 2014

tarkoflen

Jeg vasker alt ud på uldprogram i maskinen! Man kan slet ikke selv styre temperatur i hånden

dog og bruger jeg kun vaskemiddel med lanolin i. Det kan ikke købes i supermarkeder men tit i babyforretninger og på nettet. Jeg bruger den fra joha. Den er dyr, men man skal kun bruge to spiseskeer til 8 stykker tøj

Anmeld

4. december 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
LouiseEm skriver:

Hej alle,

Har for noget tid siden købt disse i uld fra Joha. Det er i 100% ren merino uld. Hvordan ville i vaske og tørre det? Har uldprogram i min vaskemaskine, men kan det bruges når der står i tøjet at det skal vaskes i hånden? Sidst jeg vaskede uld i hånden blev det noget værre rod :-( 

Hjælp!

Jeg vasker joha uld undertøj i maskine på 40 grader med joha uldvaskemiddel. Det har jeg gjort altid og det bliver fint.

Anmeld

4. december 2014

LouiseEm

Jeg vasker joha uld undertøj i maskine på 40 grader med joha uldvaskemiddel. Det har jeg gjort altid og det bliver fint.

Hvordan tørrer du det så igen? Liggende på et håndklæde ??

Anmeld

4. december 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
LouiseEm skriver:

Hvordan tørrer du det så igen? Liggende på et håndklæde ??

Jeg lægger den henover tørrestativet. Det fungere bedst hvis der er hængt tøj på i forvejen så uldet ikke glider ned.

Anmeld

4. december 2014

Muffinmus

Mit uldprogram vasker på 40, men justerer det Altid til 30... Så er jeg på den sikre side��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.