Hvornår kan barnet undvære amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2014

Røverdatter

BabyDrømme23 skriver:

Hej søde mødre

Ja hvornår kan barnet undvære at blive ammet? 

Min søn er 10,5 måned gammel, jeg har ammet hele tiden, og har tænkt mig at fortsætte til han bliver 1 år. Men læste noget om at det lød lidt som om at de kunne stoppe lidt før med at blive ammet. 

Jeg har ikke givet mme (undtaget da han var under en måned gammel) og har heller ikke tænkt mig at stoppe med og amme for så at gå over til flaske, det gider jeg ikke. 

Han er lidt for glad for sin mor's mælk, selv om jeg prøver at holde mig til kun aften og morgen, så bliver det som oftest et par gange mere gennem dagen. 

Han er god til at spise rigtig mad, og spiser næsten helt det samme som familjen Men gider overhoved ikke grød

Han er startet i vs, så da får han selvfølgelig ikke noget, men han er ikke i vs hver dag. 

Så er der nogen der ved hvornår man kan tillade sig at stoppe med amningen?  

På forhånd tak

Hvis i begge trives med amning ville jeg bare fortsætte. Og tage det hen af vejen.

Jeg har ammet min dreng til han blev 3 år. Det behøver du ikke, hvis du ikke føler for det. Men de fleste børn fravænner sig amning af sig selv i alderen 2-4 år. Min dreng gjorde også det var det, som føltes mest naturligt for os.

Og for resten - så sejt at du har ammet så længe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

BabyDrømme23

JulieWH skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler amning til minimum et år, så hvorfor ikke fortsætte til minimum et år? Du er så tæt på og det lyder - for mig - som om han har brug for det  

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at have brug for at få sin krop tilbage, men det er bare sådan en kort periode af dit liv at du har et ammebarn 

Ja det er rigtig, er godt klar over at det ikke kan stoppes på en dag. Og det synes jeg også ville være synd for ham. 

Jeg har faktisk hele tiden tænkt mig at amme til han blev 1 år Men nu hvor jeg kan se at det ser ud til at de rent faktisk godt kan undvære det lidt før, så er jeg måske blevet lidt utalmodig  

Men tror jeg har kunne se at han nogle dage faktisk har fået for meget mælk fra mig, og derfor ikke haft lyst til rigtig mad, det er han jo for gammel/stor til nu. Så nu tænker jeg som sagt at jeg vil prøve at få det ned på kun at være morgen og aften, så det ikke tager pladsen fra rigtig mad. Også for at det skal være lettere at stoppe da han bliver 1 år. 

Da jeg hele tiden er sammen med ham undtagen da han er i vs, så har jeg forventning om at jeg ikke får stoppet amning før efter han er 1 år Og forventer således at jeg kun kan stoppe amningen helt ved at hann bliver passet hos bedsteforældre et par dage på det tidspunkt.

Anmeld

4. december 2014

BabyDrømme23

Røverdatter skriver:

Hvis i begge trives med amning ville jeg bare fortsætte. Og tage det hen af vejen.

Jeg har ammet min dreng til han blev 3 år. Det behøver du ikke, hvis du ikke føler for det. Men de fleste børn fravænner sig amning af sig selv i alderen 2-4 år. Min dreng gjorde også det var det, som føltes mest naturligt for os.

Og for resten - så sejt at du har ammet så længe  

Tak, det er da også sejt med jer to Det er ikke mange der ammer så lang tid nu om dage har jeg indtryk af. For mig har det været det rigtige indtil videre + man sparer penge 

Tænker også vi tager det stille og roligt, og trapper stille og roligt ned og så ser vi hvordan det er til januar  

Vil jo have flere børn (skal siges at der er altså intet pb i gang :O ) og ikke alt for mange år imellem, så har ikke rigtig lyst til at amme flere år i stræk Men nu skal jeg ikke sige for meget, det kan lige så godt ende med at jeg ammer ham til han selv siger stop

Anmeld

4. december 2014

anynom

BabyDrømme23 skriver:

Ja det er rigtig, er godt klar over at det ikke kan stoppes på en dag. Og det synes jeg også ville være synd for ham. 

Jeg har faktisk hele tiden tænkt mig at amme til han blev 1 år Men nu hvor jeg kan se at det ser ud til at de rent faktisk godt kan undvære det lidt før, så er jeg måske blevet lidt utalmodig  

Men tror jeg har kunne se at han nogle dage faktisk har fået for meget mælk fra mig, og derfor ikke haft lyst til rigtig mad, det er han jo for gammel/stor til nu. Så nu tænker jeg som sagt at jeg vil prøve at få det ned på kun at være morgen og aften, så det ikke tager pladsen fra rigtig mad. Også for at det skal være lettere at stoppe da han bliver 1 år. 

Da jeg hele tiden er sammen med ham undtagen da han er i vs, så har jeg forventning om at jeg ikke får stoppet amning før efter han er 1 år Og forventer således at jeg kun kan stoppe amningen helt ved at hann bliver passet hos bedsteforældre et par dage på det tidspunkt.

Jeg tænker bare, anbefalingen er der jo fordi de har brug for det At nogen så vælger at give deres børn komælk i stedet for, det er en anden sag (og ikke noget vi behøver tage her ).

Modermælk er noget af det mest næringstætte mad man kan give sit barn, så det kan han ikke få for meget af  

Anmeld

5. december 2014

BabyDrømme23

JulieWH skriver:

Jeg tænker bare, anbefalingen er der jo fordi de har brug for det At nogen så vælger at give deres børn komælk i stedet for, det er en anden sag (og ikke noget vi behøver tage her ).

Modermælk er noget af det mest næringstætte mad man kan give sit barn, så det kan han ikke få for meget af  

Ja det har jeg også tænkt Men nu hvor jeg ser at det ser ud til man kan stoppe før, så kom jeg jo til at tænke på det. 

Fra en af mine sp fik jeg at vide at hvis jeg valgte og stoppe før min søn var 1 år, så skulle han have erstatning. Det gad jeg ikke. Da jeg stopper med at amme så stopper jeg med alting, ikke nogen erstatning i stedet for, så skal man igen til at vænne ham af med det. 

Til at begynde med overvejede jeg om jeg skulle undvære at give ham komælk til han var 1 år. Men jeg ved ikke, jeg har så givet ham det aligevel, men det er ikke særlig meget han får af det Giver som oftes vand, men da jeg tænker han skal have ernæringstæt mad, siver jeg ham komælk af kop ind i mellem da han spiser. 

Men en af grundene til jeg vil skære mere ned og helst stoppe ikke meget senere end ved 1 år, er fordi jeg har tabt mig så meget efter han er blevet født Er under min normal vægt

Anmeld

5. december 2014

anynom

BabyDrømme23 skriver:

Ja det har jeg også tænkt Men nu hvor jeg ser at det ser ud til man kan stoppe før, så kom jeg jo til at tænke på det. 

Fra en af mine sp fik jeg at vide at hvis jeg valgte og stoppe før min søn var 1 år, så skulle han have erstatning. Det gad jeg ikke. Da jeg stopper med at amme så stopper jeg med alting, ikke nogen erstatning i stedet for, så skal man igen til at vænne ham af med det. 

Til at begynde med overvejede jeg om jeg skulle undvære at give ham komælk til han var 1 år. Men jeg ved ikke, jeg har så givet ham det aligevel, men det er ikke særlig meget han får af det Giver som oftes vand, men da jeg tænker han skal have ernæringstæt mad, siver jeg ham komælk af kop ind i mellem da han spiser. 

Men en af grundene til jeg vil skære mere ned og helst stoppe ikke meget senere end ved 1 år, er fordi jeg har tabt mig så meget efter han er blevet født Er under min normal vægt

Når man ammer skal man også indtage mange flere kalorier om dagen, det kan være svært at finde tid og appetit til det. 

Anmeld

5. december 2014

BabyDrømme23

JulieWH skriver:

Når man ammer skal man også indtage mange flere kalorier om dagen, det kan være svært at finde tid og appetit til det. 

Ja det er nemlig det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.