bækkenløsning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. august 2009

Janep

hej piger

Jeg er godt 16 uger henne nu og er desvære begyndt at få bækkenløsning

jeg ville høre om der er nogen der har gode råd til at holde smærterne nede? Nu er det ikk så slemt endnu men kan mærke at det desvære langsomt blir være.

er der noget der har prøvet at gp til fys? og har det hjulpet?
er der ellers noget man kan gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

Tut

Jeg er 2. gangsgravid og med bækkenløsning, igen.

I første graviditet blev jeg sygemeldt i 20. uge fra arbejde.

Denne gang var det desværre allerede i 8. uge.

Jeg har prøvet ALT, og her er min mening om virkningen.

Fysioterapi: Hjalp ikke på mig
Zoneterapi: Har virket godt på mig.
Akupunktur: FANTASTISK!
Massage: ENDNU MERE FANTASTISK.

Ellers er det dejligt at gå i svømmehallen og hoppe lidt rundt i varmtvands bassinet. Men du må IKKE svømme, bare hoppe lidt rundt.

Lidt gode råd: Tag trapperne ét trin ad gangen.

Sid ikke med benene over kors.

Undgå yderstillinger. Eks. når du stiger ind og ud af en bil. Så sæt dig ind med numsen først, og så "drej" benene ind samlet.

Og sidst men ikke mindst: Lyt til din krop!!!

Håber du kunne bruge det til lidt.

Mette 25+4

Anmeld

26. august 2009

Janep

Tut skriver:

Ellers er det dejligt at gå i svømmehallen og hoppe lidt rundt i varmtvands bassinet. Men du må IKKE svømme, bare hoppe lidt rundt.

Undgå yderstillinger. Eks. når du stiger ind og ud af en bil. Så sæt dig ind med numsen først, og så "drej" benene ind samlet.

Mette 25+4

hejza

tak for dit svar og ja kan sagtens bruge det
jeg er også andengangsgravid men havde ingen problener med mit bækken sidste gang.

puha allerede i uge 8

mit er heldigvis ikk så slemt endnu. Men vil gerne prøve lidt af vært så det forhåbentlig ikke blir så slemt som det kan blive.

hvor slemme var dine bækkensmærter?

Anmeld

26. august 2009

Joan ( Smallie )

Og du skal lade være med at sveje i din ryg. Det gør man tit når man begynder at få mere mave på. men træk numsen ind under dig det hjalp helt vildt ved mig.
Og så ellers alle de andre ting tut siger

Joan

Anmeld

26. august 2009

mariamiss6

Janep skriver:

hejza

tak for dit svar og ja kan sagtens bruge det
jeg er også andengangsgravid men havde ingen problener med mit bækken sidste gang.

puha allerede i uge 8

mit er heldigvis ikk så slemt endnu. Men vil gerne prøve lidt af vært så det forhåbentlig ikke blir så slemt som det kan blive.

hvor slemme var dine bækkensmærter?

Den med bilsædet.... du kan evt. sætte dig på en plastikpose, det gør det meget nemmere at dreje sig rundt i sædet.....

når du rejser dig fra sengen, skal du smide benene samlet ud over kanten først, også derfra sætte dig op, og så til sidst rejse dig lige op....

Anmeld

26. august 2009

Janep

Joan ( Smallie ) skriver:

Og du skal lade være med at sveje i din ryg. Det gør man tit når man begynder at få mere mave på. men træk numsen ind under dig det hjalp helt vildt ved mig.
Og så ellers alle de andre ting tut siger

Joan

det sagde min jormor os sys bare det er ret svært men hvis du siger det hjælper så meget vil jeg da alligevel gøre en eksra indsats

Anmeld

26. august 2009

Janep

mariamiss6 skriver:

Den med bilsædet.... du kan evt. sætte dig på en plastikpose, det gør det meget nemmere at dreje sig rundt i sædet.....

når du rejser dig fra sengen, skal du smide benene samlet ud over kanten først, også derfra sætte dig op, og så til sidst rejse dig lige op....

jeg køre ikke så meget bil men vil da bruge rådet når det er

okay så det handler egentlig om at holde bækkenet lige så meget som muligt eller?

Anmeld

26. august 2009

Janep

Tut skriver:

Mette 25+4

ved godt jeg måske spør lidt dumt men dete r ikk noget jeg kender så meget til

masage ved jeg self godt hva er.
akupungtur er det med nåle ikk?
øh ja de andre 2 ting er jeg faktisk helt blank

Anmeld

26. august 2009

mor_sabina

Janep skriver:

ved godt jeg måske spør lidt dumt men dete r ikk noget jeg kender så meget til

masage ved jeg self godt hva er.
akupungtur er det med nåle ikk?
øh ja de andre 2 ting er jeg faktisk helt blank

Fysioterapi er en blanding af massage og nogle øvelser du skal lave, zoneperapi er under fødderne. Havde selv bækkenløsning og fandt altså ingenting der kurrede det desværre, men kortere skridt, let motion, hvile og undgå løft. Men allerbedst lyt til din krop. Jeg både støvsugede osv. kn selvfølgelig ikke sige hvirdan det ville have været hvis jeg havde ladt være men synes hverken hvile eller motion hjalp en hel masse. Fik også ondt af at ligge så prøv at få lidt motion og hvile samtidig!?
Held og lykke

Anmeld

26. august 2009

Janep

mor_sabina skriver:

Fysioterapi er en blanding af massage og nogle øvelser du skal lave, zoneperapi er under fødderne. Havde selv bækkenløsning og fandt altså ingenting der kurrede det desværre, men kortere skridt, let motion, hvile og undgå løft. Men allerbedst lyt til din krop. Jeg både støvsugede osv. kn selvfølgelig ikke sige hvirdan det ville have været hvis jeg havde ladt være men synes hverken hvile eller motion hjalp en hel masse. Fik også ondt af at ligge så prøv at få lidt motion og hvile samtidig!?
Held og lykke

ok tak ska du ha

jeg håber noget af det hjælper på mig jeg regner heller ikk med at blive kureret, men håber på at holde det lidt nede

men ihvertfald mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.