Dilemma - hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. december 2014

SRP

Hej piger

Skal prøve at fatte mig i korthed. Vi står i en meget uheldig situation og lidt af et dilemma.

Vi har to små børn en pige på 20 mdr. og en dreng på 6 mdr. Dvs. der er kun 14 måneder imellem dem.

Den ældste går i dagpleje, som vi altid har været glade for. Problemet er at hun nu er gået ned med en depression og sygemeldt på ubestemt tid. Det betyder at vores datter har været i forskellige gæstedagplejere, hvilket er rigtig frustrerende for hende og os. Vores søn havde plads hos vores datters dagplejer fra 18. januar, men den plads er nu truet, fordi vi ikke ved om hun bliver klar.

Jeg vil af flere årsager gerne skifte til vuggestue, men det kan jeg så ikke få lov til pga. kommunens rigide regler og fordi der ikke er plads lige foreløbig - slet ikke til begge.

Nå vi har fået tilbudt en plads til begge børn hos et ægtepar, som i fællesskab driver en dagpleje altså kommunal. Der vil børnene kunne få faste pladser, men i en periode vil vores datter og søn være 5. barn altså gæste børn (til 1/4). Dvs. de har i alt 9-10 børn fast, hvilket er en del.

Dilemmaet består i at vi ikke ved om vores nuværende dagplejer kommer tilbage efter vi er startet det nye sted, og vil det være dumt at flytte børnene tilbage? Den mindste vil jo ikke kende hende. Desuden ved vi ikke om den anden dreng, som vores datter leger rigtig godt med kommer tilbage til vores dagplejer dvs. hun kun har vores børn, hvilket ikke er optimalt for den ældste, da hun vil være noget ældre end de nye som med tiden kommer ind. Synes der er så mange for og i mod på begge sider, men er splittet for har det også skidt med at flytte børnene fra en vi jo er glade for.  Hvad tænker I? (Der er mange detaljer jeg ikke har med, men ja)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2014

Bshizzle

Puh... 

Hvis det var mig, så havde jeg fundet en anden plads til børnene.  

Af den simple grund, at jeg ikke er tilhænger af at 'kaste' ens barn rundt til div Gæstedagplejer!  

Dette skete desværre for min den store dreng, da hun åbenbart havde meget fri og var sygemeldt. 

Og vores søn blev SÅ ked af det hver gang han skulle over til en fremmede Gæstedagpleje!  

Kan kommunen ikke gå ind og finde en anden dagpleje hvis i ber om dette?? 

Anmeld

3. december 2014

LilleMie

SRP skriver:

Hej piger

Skal prøve at fatte mig i korthed. Vi står i en meget uheldig situation og lidt af et dilemma.

Vi har to små børn en pige på 20 mdr. og en dreng på 6 mdr. Dvs. der er kun 14 måneder imellem dem.

Den ældste går i dagpleje, som vi altid har været glade for. Problemet er at hun nu er gået ned med en depression og sygemeldt på ubestemt tid. Det betyder at vores datter har været i forskellige gæstedagplejere, hvilket er rigtig frustrerende for hende og os. Vores søn havde plads hos vores datters dagplejer fra 18. januar, men den plads er nu truet, fordi vi ikke ved om hun bliver klar.

Jeg vil af flere årsager gerne skifte til vuggestue, men det kan jeg så ikke få lov til pga. kommunens rigide regler og fordi der ikke er plads lige foreløbig - slet ikke til begge.

Nå vi har fået tilbudt en plads til begge børn hos et ægtepar, som i fællesskab driver en dagpleje altså kommunal. Der vil børnene kunne få faste pladser, men i en periode vil vores datter og søn være 5. barn altså gæste børn (til 1/4). Dvs. de har i alt 9-10 børn fast, hvilket er en del.

Dilemmaet består i at vi ikke ved om vores nuværende dagplejer kommer tilbage efter vi er startet det nye sted, og vil det være dumt at flytte børnene tilbage? Den mindste vil jo ikke kende hende. Desuden ved vi ikke om den anden dreng, som vores datter leger rigtig godt med kommer tilbage til vores dagplejer dvs. hun kun har vores børn, hvilket ikke er optimalt for den ældste, da hun vil være noget ældre end de nye som med tiden kommer ind. Synes der er så mange for og i mod på begge sider, men er splittet for har det også skidt med at flytte børnene fra en vi jo er glade for.  Hvad tænker I? (Der er mange detaljer jeg ikke har med, men ja)

Jeg tror, jeg havde valgt den nye dagpleje, hvor din søn kan være "gæstebarn" i perioden. Vores dagplejemor havde det ene barns lillebror i "gæstepleje" i 5 måneder indtil vores datter stoppede for en måned siden, og han overtog pladsen permanent.

Det var da lidt hårdt ind i mellem, men de var tre store piger på over 2 år, der var rimelig selvhjulpne og en dreng på 1,5. Så at der kom en på 9 måneder gjorde ikke så meget, og hun havde overskuddet til det. Det gik rigtig godt og hun havde alligevel tit et gæstebarn, så det var faktisk lettere for hende altid at have de samme børn, da hun jo så ikke fik ekstra gæstebørn.

Så ja det er da mange børn med 9-10 børn, men de er to voksne og hvis I har god kemi med dem, så vil jeg sige, at jeg ville vælge den løsning. 

Det er selvfølgelig svært, når I og jeres datter har været glad for den anden dagplejemor. Men jeg vil sige, at når det er så uvist, hvornår hun kommer tilbage, så er det synd for jeres datter, at hun ikke får en ny fast base.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.