Er jeg den eneste, der bare får mindre børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2014

Skouboe

Der er altid noget (også kommuner mv.) der kommenterer børn der afviger fra "normalen". Begge mine unger er væsentligt større end gennemsnittet, og det er også blevet kommenteret gennem hele deres opvækst.

Blæs på det og kig på dit barn. Hvis det spiser varieret og trives, så er resten ligemeget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2014

Kløver

Mine koncentrerer sig meget om at vokse og har også været små fra start  og så længe de følger deres egen kurve er der intet at bekymre sig for 

Mine har været 2 kg, 2.5 og 2.5 hhv 5 2 og 3 uger før jul �� min dreng der vejede 2 kg bliver 4 år om 2 mdr og vejer 15.5 ( min venindes som er 3 uger ældre vejer 4-5 kg mere)men mine er høje min datter bliver 3 til april og vejer nu 13 kg. 

Anmeld

1. december 2014

Masig

Vores dreng er også stadig relativt lille. Han vejer kun 12 kg, er lige knap 2½ år, han er gået en kurve ned til sin 2 års undersøgelse, men lægen sagde han så sund og rask ud og trives fint, s medmindre han blev ved med at gå ned, ville hun bare vurdere det som at han havde fundet en ny kurve at følge... Der var ingen bekymring.

Til gengæld var de obs på os efter fødslen. Han blev født i uge 37, 47 cm og 2680 g og blev betragtet som for tidlig født af både sygehus personalet og af sundhedsplejersken efterfølgende.

Men han er sund og rask, og der er ingen problemer med ham nu, så jeg tror bare man skal tage de der kommentarer med et gran salt. Så længe barnet trives og har det fint, så er det jo bare sådan det er. Vi er jo alle forskellige...

Anmeld

1. december 2014

Mother-love

Forstår godt du synes det er irriterende at folk kommenterer det hele tiden.

isabella er født 38+4 og vejede 3384 og 52 lang. Og det er jo rigtig fint. Og det første år tog hun også på som hun skulle. Men fra hun var et år og til nu. Har hun været under gennemsnittet i vægten. Hun er ca 100 cm og vejer 14,5 kg. Og lægen siger også til os hver gang at hun godt kunne have været tungere og have lidt mere fyld på kinderne.

amen altså helt ærligt både faderen og jeg har været nogle høj tynde børn. Så self er hun det også. Og hun får sgu nok at spise. Hun spiser som en hest. Ligesom hendes forældres også altid har gjort.

det er bare så irriterende at der skal være så meget fokus på vægt og højde. Så kig dog på om barnet ser ud til at trives.

jeg er sikker på dine børn er perfekte og skal være ligesom de skal være. Så lad folks kommentarer rende ud af det andet øre. Selvom det nogen gange er skide svært.

Anmeld

1. december 2014

Sprit25

SRP skriver:

Hej piger

Jeg er ved at være godt træt af folks kommentarer om, at mine børn er små - ja det er de eller de er mindre end gennemsnittet, men sunde og raske og har altid været med ja faktisk hurtigere til mange ting end de fleste børn.

Har en datter på 20 måneder, som vejer omkring 10,7 kg og en søn på 6 måneder som vejer ca. 6,7 kg i mens drengene i mødregruppen er over de 8 kg.

Min datter vejede 2670 g ved fødslen og målte 48 i uge 39+0 og min søn 3060 g og 48 cm ved fødslen i uge 39+3.

Jeg selv vejer 51 kg og er 163 cm og faren er heller ikke den højeste. Hele vejen igennem mine graviditeter har de fulgt mig, fordi børnene ikke er så store og nu kommer sundhedsplejersken ofte for at veje min søn, selvom jeg selv vejer ham på babyvægten.

Det er selvfølgelig en tryghed og for vores skyld hun kommer, men det er bare en stressfaktor, fordi de ikke  kan/skal tage så hurtigt på som gennemsnittet uanset, hvad de spiser og hvor meget de får.

Det er vel ikke et problem med en lavere vægt, når de er sunde og raske, får sund og ernæringsrigtig mad og udvikler sig, som de skal?

Er der andre med mindre børn end gennemsnittet og hvad vejer de?

Åh jeg kan blive så mega gal!!! Jeg er selv 25 år og har gennem hele min opvækst fået afvide: du er for tynd. I folkeskolen blev jeg mistænkt for spiseforstyrrelse og endte på fedekur! Hvilket gør jeg ikke kan fordrage sødmælk og smør på mit brød idag da jeg blev tvunget til det. Lægens ordre! Lov mig at hvis du ikke selv er bekymret så lad fedekur være! 

Derudover min datter er også lille. 2710 ved fødslen og nu som 8 mdr nok en 9 kg

Anmeld

1. december 2014

2babygirls

SRP skriver:

Hej piger

Jeg er ved at være godt træt af folks kommentarer om, at mine børn er små - ja det er de eller de er mindre end gennemsnittet, men sunde og raske og har altid været med ja faktisk hurtigere til mange ting end de fleste børn.

Har en datter på 20 måneder, som vejer omkring 10,7 kg og en søn på 6 måneder som vejer ca. 6,7 kg i mens drengene i mødregruppen er over de 8 kg.

Min datter vejede 2670 g ved fødslen og målte 48 i uge 39+0 og min søn 3060 g og 48 cm ved fødslen i uge 39+3.

Jeg selv vejer 51 kg og er 163 cm og faren er heller ikke den højeste. Hele vejen igennem mine graviditeter har de fulgt mig, fordi børnene ikke er så store og nu kommer sundhedsplejersken ofte for at veje min søn, selvom jeg selv vejer ham på babyvægten.

Det er selvfølgelig en tryghed og for vores skyld hun kommer, men det er bare en stressfaktor, fordi de ikke  kan/skal tage så hurtigt på som gennemsnittet uanset, hvad de spiser og hvor meget de får.

Det er vel ikke et problem med en lavere vægt, når de er sunde og raske, får sund og ernæringsrigtig mad og udvikler sig, som de skal?

Nu har jeg godt nok født tykke lækre babyer på 3900 og 4050 gram, men den lille på knap 22 mdr vejer 10,5kg og den store på 4 år vejer ca 16, så selvom de er født med gode kinder har de meget hurtigt lagt sig ned under gennemsnittet, og det stressede mig meget ved den første, men nu tager jeg det meget afslappet. Er selv lang og tynd og småt spisende nogle dage.

Anmeld

1. december 2014

Muffinmus

Min ene pige vejede 7,4 til et års us.den anden vejede 8,4.....de fejler ingenting men har fået min mands slanke gener og min højde 

Anmeld

1. december 2014

Wik

Mine er også små, og min pige på 4 år vejer kun 13 kilo, men sådan er hun bare. Jeg synes det er bedre med små vakse og har aldrig selv set det som et problem. Du ved jo hvorfor de er som de er, så skidt med resten. Selvom jeg godt kan forstå det er træls med alt den kontrol, den er der nogen der vægter, hvor andre (min læge fx) er helt ligeglad med vægten, men jer på andre faktorer.

Knus og tror dine unger er mega lækre og helt perfekte. Hende på 20 måneder vil jeg sige er helt normalt vægtig, selvom det måske er under gennemsnittet er det stadig helt normalt for en på 20 måneder.

Anmeld

2. december 2014

Nadia&Daniel

SRP skriver:

Hej piger

Vores Laura er også lille af størrelse (men følger sin egen kurve) Hun vejede 2580 gram, da hun kom til verden (9 dage før termin - planlagt kejsersnit)

Da hun var til 4 års undersøgelse, vejede hun: 15,1 kg. 

Anmeld

2. december 2014

Hønsemor

SRP skriver:

Hej piger

Jeg/vi for lave børn, men vægten fejler ingenting, faktisk vejer de mere i forhold til gennemsnittet for deres højde..

Min mand er 1,65 høj og jeg er 1,58 høj, så vi får bare ikke 2,10 høje børn  jeg bliver også tit mødt af folk, der synes mine børn er lave af deres alder, men det rør mig ikke. Vi har også haft fagfolk meget kort på, men de kunne heldigvis som os heller ikke se logikken i at følge børn der trives, og at det var idioti at følge deres kurver, når vi heller ikke var højere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.