SRP skriver:
Hej piger
Jeg er ved at være godt træt af folks kommentarer om, at mine børn er små - ja det er de eller de er mindre end gennemsnittet, men sunde og raske og har altid været med ja faktisk hurtigere til mange ting end de fleste børn.
Har en datter på 20 måneder, som vejer omkring 10,7 kg og en søn på 6 måneder som vejer ca. 6,7 kg i mens drengene i mødregruppen er over de 8 kg.
Min datter vejede 2670 g ved fødslen og målte 48 i uge 39+0 og min søn 3060 g og 48 cm ved fødslen i uge 39+3.
Jeg selv vejer 51 kg og er 163 cm og faren er heller ikke den højeste. Hele vejen igennem mine graviditeter har de fulgt mig, fordi børnene ikke er så store og nu kommer sundhedsplejersken ofte for at veje min søn, selvom jeg selv vejer ham på babyvægten.
Det er selvfølgelig en tryghed og for vores skyld hun kommer, men det er bare en stressfaktor, fordi de ikke kan/skal tage så hurtigt på som gennemsnittet uanset, hvad de spiser og hvor meget de får.
Det er vel ikke et problem med en lavere vægt, når de er sunde og raske, får sund og ernæringsrigtig mad og udvikler sig, som de skal?
Er der andre med mindre børn end gennemsnittet og hvad vejer de?
Jeg/vi for lave børn, men vægten fejler ingenting, faktisk vejer de mere i forhold til gennemsnittet for deres højde..
Min mand er 1,65 høj og jeg er 1,58 høj, så vi får bare ikke 2,10 høje børn
jeg bliver også tit mødt af folk, der synes mine børn er lave af deres alder, men det rør mig ikke. Vi har også haft fagfolk meget kort på, men de kunne heldigvis som os heller ikke se logikken i at følge børn der trives, og at det var idioti at følge deres kurver, når vi heller ikke var højere