Penge på mad om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2014

Majeha

1 voksen, 2 børn (2½ og 6) ca. 1.200,- om måneden på mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2014

Rockertand

Vi er 2 voksne og 3 børn og har ikke noget loft på, hvor meget vi må bruge, men når jeg ser Luksusfælden, kan jeg godt se, at man kan spare mange penge på at tænke sig om, og fordi jeg elsker en god udfordring har jeg nu indført et loft på 1500 kr pr uge, det er kun mad og husholdning, og jeg synes egentlig selv, at det går nogenlunde, men det kan sikkert gøres bedre, så det må blive næste udfordring 

Anmeld

1. december 2014

Wik

Vi er fire plus en kat. og vi bruger 5000kr ca. Vi køber primært øko

Anmeld

1. december 2014

Masig

4000-5000 kr pr mdr på mad og husholdning, bleer, sæbe, shampoo, dyrefoder osv... 2 voksne, 1 barn, en hund og en kat...

Anmeld

1. december 2014

ESV

Vi er to voksne, et barn på 5 en hund kat og kanin og vores husholdningsbudget incl dyre foder er på 4500 om måneden 

Anmeld

2. december 2014

tweety2060

lineog4 skriver:

2 voksne, 3 børn og 2 katte. Der er afsat 1200 pr uge til alt, men vi bruger gerne kun 1000 uden at spare.

Hvordan?  Fortæl mig hemmeligheden, be om... spiser I ikke kød? Vi forsøger at handle billigt men med et flaskebarn og mme er det svært.  Men selv uden ville det være svært.  Hvor hamdler du fx? Vil så gerne vi kunne spare lidt

Anmeld

2. december 2014

tweety2060

Flødebollen skriver:

Vi er 2 voksne oh 1 hund - vi bruger 2000kr i måneden. Jeg handler oftest ind til 10-14 dage af gangen og kan der gøre det for under 1000. Så vi bruger faktisk mindre, men så tager vi ud og spiser, får en pizza eller lign

Hvordan gør I ? Det kan jeg slet ikke gøre herhjemme. .. så fortæll gerne hemmeligheden :-D

Anmeld

2. december 2014

tweety2060

Mor11 skriver:

Der er sat 650kr af om ugen til mad og andet husholdning. Nogen gange bruger vi mindre. 2voksne og et blebarn på 3. 

Handler 1 gang i ugen - og så frugt løbende. 

Flot! Men fatter ikke hvordan. ... spiser i kød hver dag?  Hvor handler i ¿¿vil gerne vide mere så jeg kan spare :-D

Anmeld

2. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
tweety2060 skriver:

Flot! Men fatter ikke hvordan. ... spiser i kød hver dag?  Hvor handler i ¿¿vil gerne vide mere så jeg kan spare :-D

Ja stort set kød hver dag, i dag skal vi så have risengrød - men ja, ret alm mad Vi laver rigtig meget retter der rækker 2dage, har ikke mere end 4slags pålæg i køleren, bager selv boller til mellemmåltider og eftermiddagsmadpakken, spiser havregryn til morgenmad. 

Handler i netto  

Anmeld

2. december 2014

lineog4

tweety2060 skriver:

Hvordan?  Fortæl mig hemmeligheden, be om... spiser I ikke kød? Vi forsøger at handle billigt men med et flaskebarn og mme er det svært.  Men selv uden ville det være svært.  Hvor hamdler du fx? Vil så gerne vi kunne spare lidt

Vi har madplan, tænker over at bruge resterne fra dagen før, læser tilbud, laver store portioner og fryser.

Køber det meste i Føtex men handler så meget deres budgetlinie.

Men nu jeg tænker over det så nej vi spiser nok ikke meget kød alla bøffer og sådan - kun hvis vi har fundet billigt på datomærkning. Vi spiser kylling og hakket kød.

men en kylling til 35 kan sagtens blive til to måltider, første dag som kylling i ovnen med kartofler og grønt og anden dag som fyld i hjemmelavede pitabrød (hvor der også er tun for to af mine børn er ikke de store kødspisere overhovedet).

For 100 kr hakket kød, et læs gulerødder, hakkede tomater og selleri har vi gerne 8 -10 poser kødsauce.

Så er der altid en billig dag alla risengrød og kold mad. Og meget gerne en suppe dag med hjemmebag.

Men konklusionen er egentlig når vi tænker over tilbud og madspil og laver det meste fra bunden selv så behøver vi ikke tænke over at spare. plus vi hæver pengene hver mandag og ligger i bøtten så det er synligt hvad vi bruger, og har liste og kontanter med. Når vi har perioder uden madplaner, uden vi hæver pengr, uden struktur så får pengene vinger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.