Luksusfælden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.855 visninger
13 svar
10 synes godt om
30. november 2014

Anonym trådstarter

Hej.

jeg har lige siddet og set Luksusfælden. Og der kommer så frem at de søger nye deltagere.

jeg har en stram økonomi og har har en del gæld og jeg har svært ved at styre min økonomi.

sidder og tænker om man skal melde sig til luksusfælden.

ville i gøre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

CarinaSB

Anonym skriver:

Hej.

jeg har lige siddet og set Luksusfælden. Og der kommer så frem at de søger nye deltagere.

jeg har en stram økonomi og har har en del gæld og jeg har svært ved at styre min økonomi.

ville i gøre det?

Jeg ville ikke .. mest fordi at jeg ikke har lyst til at der er nogen der skal rode i min økonomi .. Er det helt galt vil jeg tage i banken :)

Anmeld

30. november 2014

Aprilbaby2015

Anonym skriver:

Hej.

ville i gøre det?

Ja hvis ikke det var tv. 

For tv dramatiserer alt.! 

Anmeld

30. november 2014

Nystart

Jeg tror at man skal overveje det nøje.... Og virkelig gøre op med sig selv om man vil dømmes og bedømmes af hele DK.... Samt så ville jeg være 110% sikker på jeg selv havde gjort alt og skåret alt væk for at spare så meget jeg kunne....

Mange af dem der er med er for mig for forkælede og egoistiske....Og det er derfor de ender der hvor de gør...

Jeg har selv stor gæld, ejer intet, og lav indkomst.... Men jeg har skruet bissen på for at klare skærene fordi jeg er den eneste der kan gøre det.....

Er du villig til at blive allemandseje? 

Anmeld

30. november 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej.

ville i gøre det?

Vi har faktisk en bruger herinde, der har deltaget, og hun fik både støtte og høvl, så det skal man nok være parat til at blive konfronteret med, også af vildt fremmede.

Anmeld

30. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg ville heller ikke. Har selv luksusproblemer, men ikke nok at det skaber ukontrollerbare situationer for os.

men min kusine har været i luksusfælden. Tror mange efterhånden melder sig med håbet om at de får forhandlet gæld af. Eller renter. Reduceret et eller andet. Og det er jo ikke helt meningen. Min kusine og hendes mand fik godt styr på det økonomiske. De ser frem til at blive gældsfrie om nogle år. Desværre er vanens magt stor, så nogle luksusproblemer vil blive ved med at være der. I sådanne tilfælde er det ikke nok med økonomiske vejledere, men coaches, eller lignende.

Synes det vil være ansvarligt af dig at række ud efter hjælp hvis der er behov for det

Anmeld

30. november 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. 

Ville godt kunne bruge hjælpen, men nej ville nok ikke være klar til at stå frem på tv

Anmeld

30. november 2014

Stumpen

Jeg ville heller ikke. Har selv luksusproblemer, men ikke nok at det skaber ukontrollerbare situationer for os.

men min kusine har været i luksusfælden. Tror mange efterhånden melder sig med håbet om at de får forhandlet gæld af. Eller renter. Reduceret et eller andet. Og det er jo ikke helt meningen. Min kusine og hendes mand fik godt styr på det økonomiske. De ser frem til at blive gældsfrie om nogle år. Desværre er vanens magt stor, så nogle luksusproblemer vil blive ved med at være der. I sådanne tilfælde er det ikke nok med økonomiske vejledere, men coaches, eller lignende.

Synes det vil være ansvarligt af dig at række ud efter hjælp hvis der er behov for det

Da din kusine var med fordrejede luksusfælden/tv3 da meget af sandheden?

det er mest genudsendelserne der skræmmer mig ved tanken om luksusfælden - du får ikke lov til at blive glemt igen...

Anmeld

30. november 2014

Chevro

Anonym skriver:

Hej.

ville i gøre det?

Det kan jo have større konsekvenser end man regner med - da man skal gøre det op i forhold til arbejdsplads, sit ansigt udadtil, troværdighed osv osv. Også hvis der er børn indblandet - kan de hurtigt blive ''deres mor kan ikke styre dit og dat'' ... Og nogle vil måske se ned på en. Og personligt vil jeg ikke sætte ens domæne på spil for sådan noget! 

Nogle gange kan de have tendens til at overdrive en del, for at det lyder af noget - og som ''fanger'' publikum. 
Der kan også komme oplysninger ud, som man absolut ikke vil have resten af danmarks befolkning skal vide! 

Men hvis det er meget stramt, vil jeg nok tage fat i din rådgiver i banken og få snakket med dem om den bedste løsning for dig  

Og ellers få søgt efter en økonomisk rådgiver - måske banken kan hjælpe dig meget det?

Anmeld

30. november 2014

Princesspigen

Det ville helt sikkert være en fed hjælp og få da de laver nogle gode forhandlinger for en.. 

Men selv ville jeg aldrig stille op til tv da jeg føler folk ser forkert på en som om man er dum eller sådan noget bagefter.. (Denne tanke/følelse kan sagtens være mit lave selvværd der tager over der 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.