skal I holde barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. august 2009

babyMark

Ja overskriften siger vist lidt sig selv....
Men altså...er lidt nysgerrig på hvor lang tid efter fødslen I holder dåb - og hvordan I gør. Skal det være ude/hjemme, stort/småt?

Vi skal til at flytte i hus omtrent samtidig så overvejer noget med at udnytte at huset ikke er så fyldt med møbler endnu.

Ha en god dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

Leneur

Jeg regner med at holde barnedåb ca 2 mdr. efter hun er født men det er også fordi der sker så meget i min familie fra december og frem og min lille prinsesse skal ikke stå i skyggen af nogen og november ville det være barnedåb som det eneste i den måned.

Anmeld

25. august 2009

Mallilu

Vi holder barnedåb i november (har termin i september) hos svigerforældrene, da de bor på en gård og har lavet den ene længe om til gildesal.
Men det bliver meget småt, så bare til noget buffet-frokost så billigt som muligt.
- Sådan er det at være to studerende

Anmeld

27. august 2009

Knudsen

Vi skal have barnedåb d. 18 okt og Oskar er fra d. 7 august, så han er omkring de 2 mdr (10 uger) til dåben.
Det bliver kun for den aller nærmeste familie, så vi bliver nogen og tyve stykker.
Vi holder det hjemme, for at gøre det billigst.
Oskar skal døbes kl ni så det bliver også noget brunch/frokost og kaffe senere..

Anmeld

27. august 2009

Mathilde

Celina skal døbes d. 4 oktober og der er hun næsten 12uger gammel... Min kæreste og mig har begge splittede familier, så selvom vi kun lige tager forældre, søskene og bedsteforældre med + nærmeste venner bliver vi ca. 35.
Vi har lejet lokaler til at holde det i, da vi ikke kan være så mange herhjemme. Hun skal døbes kl 10.30 og vi gider ikke den traditionelle 3-retters, så der bliver oste-pølse bord + røde pølser og pommes frites til børnene. Derefter er der kagebord og kaffe

Anmeld

31. august 2009

Bubbi

Vito skal døbes den 8/11

Vi bliver ca 30 mennesker. Vi har lejet lokale, og maden kommer ude fra. Ikke 3 retter, og sid fladt på din stol. Bare noget ta selv noget og hygge

Anmeld

31. august 2009

Findusinde

Vores lille blob skal døbes den 6/12... Vi blir også ca 30-35 stykker, lejet lokaler og mad udefra..

Anmeld

31. august 2009

ALBP

Vi har bestemt os for at holde navnefest i sommeren 2010 - har termin den 10. januar -  med helstegt pattegris og familiekomsammen-åbent hus i haven - og så lade drengen selv bestemme om han ønsker at blive døbt, når han føler sig parat til at tage den beslutning

Anmeld

2. september 2009

Hjaltesmor

Vi holder uformel navngivning/velkommen til verden fest i november, hvor han er 4 måneder gammel.

I oktober har vi svendegilde for min mand, december er der jo en masse i forvejen og januar blev for sent, synes jeg. Så derfor har vi valgt november.

Vi inviterer 35 og har ikke helt besluttet, om det bliver hjemme eller i beboerhus endnu. Beboerhuset kan rumme 200, så vi er lidt bange for, at vi kommer til at råbe til hinanden. Desuden lægger det lidt op til mere fest, end vi havde tænkt os. Vi kan godt lide det uformelle.

Vi regner med pølse/ostebord udefra og derefter kagebord, som vi selv står for. Der bliver lidt pynt (dog ikke i lyseblå farver, som giver mig knopper), men ingen bordplan, tallerkenservering og lign. Den slags er vi slet ikke til.

Nu mangler vi bare et navn... 

Anmeld

6. september 2009

Lone Jakobsen

vi holder barnedåb på søndag d.13/9
der er Rasmus 2½ mdr.
vi har bestilt mad udefra, det er en 2 retters menu med rejecocktail til forrret og buffet til hovedret. derudover har vi købt islagkager fra hjemmeis og så bliver der kage og småkager til dessert.
vi bliver 18 voksne og 10 børn, og vi holder det herhjemme.
vi var valgt at gøre lidt ekstra ud af det fordi vi blev gift ved en meget simpel cermoni i febuar. så jeg har fået lov til at fylde bordene med smuk pynt, lave en dejlig kage og købe en smuk kjole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.