Forældresamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
6 svar
1 synes godt om
28. november 2014

Anonym trådstarter

Vi har forældresamtaler i børnehaven. 

Det er alle forældre der skal det, da der hænger sedler på døren. Jeg kan se at der er sat tid af på 15 min. Til hver samtale. 

Vi har aftalt at vi tager begge vores børn på samme tid, da det er nemmest.

Jeg kan ikke undre mig over at der er sat en hel time af til os. 

Vores ældste skal starte i skole snart, kunne det være at det er derfor at der er sat ekstra tid af til os? 

Jeg sidder her og undrer mig lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2014

Trekløver(:

Vi har forældresamtaler i børnehaven. 

Det er alle forældre der skal det, da der hænger sedler på døren. Jeg kan se at der er sat tid af på 15 min. Til hver samtale. 

Vi har aftalt at vi tager begge vores børn på samme tid, da det er nemmest.

Jeg kan ikke undre mig over at der er sat en hel time af til os. 

Vores ældste skal starte i skole snart, kunne det være at det er derfor at der er sat ekstra tid af til os? 

Jeg sidder her og undrer mig lidt.

Ville bare spørge pædagogerne i dag, om de ved hvorfor der er sat en time af, så får du et klart svar. Men kunne forestille mig, at det er fordi du har et barn, der snart skal i skole, ellers er der noget de skal snakke med jer om, som tager mere end blot 15 min. 

Anmeld

28. november 2014

Anonym trådstarter

Trekløver(: skriver:

Ville bare spørge pædagogerne i dag, om de ved hvorfor der er sat en time af, så får du et klart svar. Men kunne forestille mig, at det er fordi du har et barn, der snart skal i skole, ellers er der noget de skal snakke med jer om, som tager mere end blot 15 min. 

Jeg har spurgt i dag  

Hun sagde at de oplever at der kan opstå kø af forældre. Og det er ikke sikkert at det tager en hel time, det er absolut maks. Jeg ved jo at der ingen der skal til samtale efter os, fordi at vi skal ind om morgenen. 

Hun sagde at vi skal snakke om skolen. Og om at min yngste er kommet i trodsalderen. Nogle gange hvis han kyler noget legetøj tværs over rummet, kan de være for hurtige til at sige "lad være" istedet for at tænke på hvad der ligger bag det. 

Ved ikke rigigt hvordan jeg skal forstå det. 

Anmeld

28. november 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg har spurgt i dag  

Hun sagde at de oplever at der kan opstå kø af forældre. Og det er ikke sikkert at det tager en hel time, det er absolut maks. Jeg ved jo at der ingen der skal til samtale efter os, fordi at vi skal ind om morgenen. 

Hun sagde at vi skal snakke om skolen. Og om at min yngste er kommet i trodsalderen. Nogle gange hvis han kyler noget legetøj tværs over rummet, kan de være for hurtige til at sige "lad være" istedet for at tænke på hvad der ligger bag det. 

Ved ikke rigigt hvordan jeg skal forstå det. 

Jamen så er det nok fordi de gerne vil snakke nogle ting igennem med jer, hvor der skal være god tid til at nå rundt om det hele 

Anmeld

28. november 2014

Anonym trådstarter

Måske er det mig der tænker for meget over det 

Anmeld

28. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg er generelt dårlig til samtaler. Også på arbejde får jeg at vide hvad samtalen helt præcist drejer sig om. Ellers bliver jeg indkaldt til samtale uden varsel, fordi at jeg spekulerer for meget over det, hvis den er lagt i god tid. Og der har vi samtaler hver anden uge.

Anmeld

28. november 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Måske er det mig der tænker for meget over det 

Tror i hvert tilfælde ikke, at du skal tænke over det som noget negativt overhovedet.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.