Min smukke pige 5 uger! + spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
16 svar
11 synes godt om
28. november 2014

Christine

I mandags blev min lille mus 5 uger og vi var også til lægetjek, hvor hun blev vejet til 3800 gram og 53 cm. Store lille pige! Alt var perfekt og vi har bare verdens sødeste læge 

Men desværre er den lille en smule forkølet - hun har haft lidt snot i næsen i nogle uger nu (storebrødrene er forkølede og nu er mor og far også nede). Vi drypper næsen med saltvand i de pipetter man kan købe på apoteket. Men spørgsmålet er om der er nogle restriktioner på hvor ofte man må gøre det? Nogen der ved det? Jeg kan ikke rigtigt finde ud af at dryppe modermælk i næsen 

Og mht. d-dråber så HADER hun dem. Hun ser ud som om hun synes de smager dårligt (ved godt det ikke rigtigt smager af så meget for voksne). Men jeg overvejer om det er nemmere at dryppe dem direkte i munden end give dem på ske? For hun skubber jo skeen væk med tungen..

Iih selv om hun er nr. 3 så kan man altså godt blive i tvivl nogle gange! 

I dag starter vi til efterfødselstræning og jeg er lidt i tvivl om hvordan min mave tager det efter ks.  for mig!!

Tjek lige de girafører! Genistreg udført af Libero.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

med hensyn til d dråber malkede jeg altid lige to dråber modermælk på en ske sammen med dråberne så en blød ske og så spiste de dem nemmere

Anmeld

28. november 2014

Christine

hannetheis skriver:

med hensyn til d dråber malkede jeg altid lige to dråber modermælk på en ske sammen med dråberne så en blød ske og så spiste de dem nemmere

God ide! Tak for svar. Det vil jeg lige prøve. De må have nogle sarte smagsløg 

Anmeld

28. november 2014

LinLin

Nårh hvor er den navneløse pige sød 

mht d-dråber så drypper jeg dem direkte i Lias mund 

(Lia vejede i øvrigt lige 1 kg mere da hun var 6 uger )

Anmeld

28. november 2014

Christine

LinLin skriver:

Nårh hvor er den navneløse pige sød 

mht d-dråber så drypper jeg dem direkte i Lias mund 

(Lia vejede i øvrigt lige 1 kg mere da hun var 6 uger )

Mange tak 

Ja det er altså vildt at der er så stor forskel! Jeg tror også hendes (ene) storebror vejede 4,8 eller omkring 5 kg til 5 ugers undersøgelse 

Men Lia er nok også længere og alting 

Jeg vil også prøve at dryppe dem direkte i munden. Jeg er bare lidt bange for at hun får dem i lungerne, hvis hun ikke er klar på der kommer noget 

Anmeld

28. november 2014

LinLin

Christine skriver:

Mange tak 

Ja det er altså vildt at der er så stor forskel! Jeg tror også hendes (ene) storebror vejede 4,8 eller omkring 5 kg til 5 ugers undersøgelse 

Men Lia er nok også længere og alting 

Jeg vil også prøve at dryppe dem direkte i munden. Jeg er bare lidt bange for at hun får dem i lungerne, hvis hun ikke er klar på der kommer noget 

David vejede også kun 3900 - men han var også mindre ved fødslen (han er født tre graviditetsuger før hende...) men troede da ikke hun ville overhale Adam, som vejede 200 g mere ved fødslen. Han vejede "kun" 4600 g da han var 5 uger... 

Hun var 58 cm, så ja hun er længere også 

de dråber der... Lia "slikker" dem ligesom i sig. Har ikke oplevet hun var ved at få dem galt i halsen 

Anmeld

28. november 2014

Rockertand

Christine skriver:

I mandags blev min lille mus 5 uger og vi var også til lægetjek, hvor hun blev vejet til 3800 gram og 53 cm. Store lille pige! Alt var perfekt og vi har bare verdens sødeste læge 

Men desværre er den lille en smule forkølet - hun har haft lidt snot i næsen i nogle uger nu (storebrødrene er forkølede og nu er mor og far også nede). Vi drypper næsen med saltvand i de pipetter man kan købe på apoteket. Men spørgsmålet er om der er nogle restriktioner på hvor ofte man må gøre det? Nogen der ved det? Jeg kan ikke rigtigt finde ud af at dryppe modermælk i næsen 

Og mht. d-dråber så HADER hun dem. Hun ser ud som om hun synes de smager dårligt (ved godt det ikke rigtigt smager af så meget for voksne). Men jeg overvejer om det er nemmere at dryppe dem direkte i munden end give dem på ske? For hun skubber jo skeen væk med tungen..

Iih selv om hun er nr. 3 så kan man altså godt blive i tvivl nogle gange! 

I dag starter vi til efterfødselstræning og jeg er lidt i tvivl om hvordan min mave tager det efter ks.  for mig!!

Tjek lige de girafører! Genistreg udført af Libero.

Nååååh...

Jeg har altid bare suget i stedet for det der dryppen, der var lindring med det samme, og man får det hele ud.

Anmeld

28. november 2014

Christine

LinLin skriver:

David vejede også kun 3900 - men han var også mindre ved fødslen (han er født tre graviditetsuger før hende...) men troede da ikke hun ville overhale Adam, som vejede 200 g mere ved fødslen. Han vejede "kun" 4600 g da han var 5 uger... 

Hun var 58 cm, så ja hun er længere også 

de dråber der... Lia "slikker" dem ligesom i sig. Har ikke oplevet hun var ved at få dem galt i halsen 

Det lykkedes med d-dråberne  Det er meget smart sådan.

Det er godt nok sejt at hun overhaler storebrødrene  Hun må i hvert fald trives godt med at blive ammet. 

Altså min er så også født i uge 38, så det er nok lidt ligesom David at hun så bare har et mindre udgangspunkt. 

Men hun passer stadig str. 50 så hun har nok også bare korte arme og ben 

Anmeld

28. november 2014

Christine

Rockertand skriver:

Nååååh...

Jeg har altid bare suget i stedet for det der dryppen, der var lindring med det samme, og man får det hele ud.

Jeg prøvede en suger på min ældste søn, men fik det ikke til at virke. Måske var det en dårlig sugedims? Den var vist nok fra Kvickly, så måske skal jeg kigge på apoteket..

Anmeld

29. november 2014

LinLin

Christine skriver:

Det lykkedes med d-dråberne  Det er meget smart sådan.

Det er godt nok sejt at hun overhaler storebrødrene  Hun må i hvert fald trives godt med at blive ammet. 

Altså min er så også født i uge 38, så det er nok lidt ligesom David at hun så bare har et mindre udgangspunkt. 

Men hun passer stadig str. 50 så hun har nok også bare korte arme og ben 

Ja fødselsvægt har selvfølglig noget at sige

godt det virkede med dråber!

lia er i 62 - og det tænker jeg ikke hun er længe  De to forrige str var hun i i hhv 2 og 3 uger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.