puslepigen skriver:
Hej allesammen
Jeg ville høre om der er nogle, af jeg der har nogle gode opskrifter, så man kan tabe sig. For jeg skal tabe mig 10 kg. inden jeg kan få hjælp til og få børn...
Er der nogle der kan hjælpe mig.
Jeg vil egentlig ikke anbefale noget specielt. Jeg har aldrig fulgt en bestemt kur, så af gode grunde kan jeg hverken sige godt eller skidt.
Jeg spiser ikke hvidt brød, pasta og ikke kartofler hver dag.
Vi spiser grov pasta i stedet, og når vi får kartofler, laver jeg dem på mange forskellige måder, men mest i ovnen, sammen med grøntsager.
Jeg kommer fryseblandinger/friske grøntsager i ALT hvad jeg laver.
Jeg steger kødet i minimalt fedtstof, helst i dets eget fedt.
Jeg bruger ovnen i stedet for panden til f.x fisk og fjerkræ.
Til
morgenmad spiser jeg f.x. 3 stykker frugt skåret i tern, 1-2 dl yoghurt ovenpå, og så musli eller havregryn på toppen. Ellers laver jeg havregrød og kommer 1 teske kanelsukker ovenpå.
Frokost kan være resterne af det varme fra dagen før. Evt lidt salat til, eller rugbrød.
Det kan også sagtens være rugbrød med fedtfattigt pålæg, hvor jeg undlader smør, og har peberfrugt, gulerødder, agurk, tomat og broccoli i en beholder ved siden af, så det er dét jeg spiser mig mæt i.
Aftensmad er alt muligt forskelligt, hvor jeg tænker over, hvilke ting jeg bruger, og ikke laver sovs hver aften.... Ud med fedtet og ind med grøntsagerne

Mellemmåltider er gerne grøntsager, frugt eller groft knækbrød.
Jeg prøver at drikke 2-3 liter om dagen. Gerne et stort glas vand, inden jeg spiser. -Så lægger det bunden.
Om aftenen får jeg tit lyst til noget sødt! Men det har hjulpet mig at drikke en kop Kanel-the eller Pebermynte-the..
Og jo, jeg synder jævnligt.. Men vi er jo kun mennekser

Motion er selvfølgelig også vigtigt, og det er noget jeg skal blive bedre til. Men det kommer stille og roligt. Det skal ikke være en tung byrde. Det skal være et projekt!
Jeg håber det har givet dig lidt idéer. Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du har lyst! Nogle gange er det rart, ikke at føle, at man er alene om det!