Øjenkontakt 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.510 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. november 2014

missehxx

Hej piger.

Min søn er 6.5 md gammel.

Jeg synes han er blevet svær at få god øjenkontakt med. Han kigger alle mulige andre steder Hen, uanset om han spiser, får flaske, vi leger osv. Hvis jeg virkelig gør mig umage og er virkelig virkelig sjov kan jeg godt gange ham hvis han ligger på puslebordet, men ellers synes jeg godt nok det er op af bakke. 

Er det normalt i den alder eller hvad? Bliver helt bekymret om hans kontakt mon er for dårlig. 

Sp var her for knap en md siden og hun har skrevet i hans papirer at han har fin kontakt og er ligesom han skal være. 

Han vil hellere have øjenkontakt med fremmede end med mig? �� så tæbker jeg straks på dårlig mor / barn relation? ���� uh får helt ondt i maven ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2014

ngmw

missehxx skriver:

Hej piger.

Jeg synes han er blevet svær at få god øjenkontakt med. Han kigger alle mulige andre steder Hen, uanset om han spiser, får flaske, vi leger osv. Hvis jeg virkelig gør mig umage og er virkelig virkelig sjov kan jeg godt gange ham hvis han ligger på puslebordet, men ellers synes jeg godt nok det er op af bakke. 

Er det normalt i den alder eller hvad? Bliver helt bekymret om hans kontakt mon er for dårlig. 

Sp var her for knap en md siden og hun har skrevet i hans papirer at han har fin kontakt og er ligesom han skal være. 

Han vil hellere have øjenkontakt med fremmede end med mig? �� så tæbker jeg straks på dårlig mor / barn relation? ���� uh får helt ondt i maven ��

Jeg har en søn på knap 6 mdr. og sådan er/gør han også i perioder. 

Tror det er meget normalt, i det de jo er meget mere bevidste nu og skal følge med i alt hvad er sker omkring dem ��

Anmeld

27. november 2014

TNBC

missehxx skriver:

Hej piger.

Han kan se længere nu, så han kan jo se alt der sker omkring ham, og det er jo helt nyt for ham, så han skal have det hele med.  Sådan var det også her, hun er så 9måneder.

Anmeld

5. december 2014

Happy_

Sådan havde jeg det også, jeg var så bekymret. Jeg ringede til min sp for at få ham "genvurderet" da hun skrev det samme hos mig. Hun sagde at han var så fin og at jeg ikke skal stresse for meget omkring det, bare være der for ham og lad ham udforske verden osv. så kommer han og giver den bedste øjenkontakt når han har brug for mor. Og det gør han virkeligt - nu som 8 mdr. er jeg den bedste for ham og han bliver ked af det hvis jeg går osv. en anden ting som min sp sagde var, på at kigge nogen i øjne i mere end par sekunder, det er altså ubeheligt, de har også brug for at vende sig og se sig omkring. Så ud fra personligt erfaringer kan jeg sige at jeg tror ikke at det er noget du skal bekymre dig om Det hører med til aldren.  

Anmeld

5. december 2014

l.kjoeller

missehxx skriver:

Hej piger.

Jeg er overhovedet  ikke bekymret.  Tænker bare han har fået øjne og ører op for noget mere spændende  end dig hvis hans udvikling  indtil nu har været normal osv og du er jo tydeligvis opmærksom mor så det er sikkert som det skal være. Se tiden an til næste besøg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.