At holde storesøster hjemme på lille nys barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.033 visninger
8 svar
5 synes godt om
26. november 2014

Signe-bine

Halløj de damer 

Jeg har en datter på lidt over 1 år, og venter nr. 2 i starten af juni. Jeg overvejer at holde min datter hjemme fra institution imens jeg er på barsel med nr. 2. 

Er der nogen der har prøvet det samme? Og er der nogle gode råd at hente? Jeg tænker på alt fra hvordan det har fungeret med amning af den lille ny, mens den store måske vil lege og have opmærksomhed, lure, at få den store aktiveret (eventuelt legegrupper?). Hvad har i gjort og hvad har i af gode råd? Eller kan det ikke anbefales?

Jeg kunne bare godt tænke mig at nyde min store pige så meget som muligt, vi har ikke råd til at jeg skal gå hjemme fuld tid (og tror heller ikke fuldtids hausfrau er mig, måske deltid en dag når jeg ikke er elev mere), men så tænkte jeg at jeg her i barslen jo kunne have begge hjemme, i stedet for at sende min datter i vuggestue... 

P.s. Håber jeg fik lagt tråden det rigtige sted...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

serinasmor

Ej tillykke med graviditeten- Hvor fantastisk

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål vi har jo kun 1 

Men håber du får nyttige svar

PS. Jeg tror umiddelbart du har lagt den det rigtige sted - det vil være halv/halv om den skal ligge her i "hjemmegående forældre" eller i "søskende"

Anmeld

26. november 2014

Signe-bine

serinasmor skriver:

Ej tillykke med graviditeten- Hvor fantastisk

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål vi har jo kun 1 

Men håber du får nyttige svar

PS. Jeg tror umiddelbart du har lagt den det rigtige sted - det vil være halv/halv om den skal ligge her i "hjemmegående forældre" eller i "søskende"

Tak 

Haha ja det var også lige præcis de to grupper jeg sad og prøvede at vælge imellem 

Anmeld

26. november 2014

Hvem?

Signe-bine skriver:

Halløj de damer 

Jeg har en datter på lidt over 1 år, og venter nr. 2 i starten af juni. Jeg overvejer at holde min datter hjemme fra institution imens jeg er på barsel med nr. 2. 

Er der nogen der har prøvet det samme? Og er der nogle gode råd at hente? Jeg tænker på alt fra hvordan det har fungeret med amning af den lille ny, mens den store måske vil lege og have opmærksomhed, lure, at få den store aktiveret (eventuelt legegrupper?). Hvad har i gjort og hvad har i af gode råd? Eller kan det ikke anbefales?

Jeg kunne bare godt tænke mig at nyde min store pige så meget som muligt, vi har ikke råd til at jeg skal gå hjemme fuld tid (og tror heller ikke fuldtids hausfrau er mig, måske deltid en dag når jeg ikke er elev mere), men så tænkte jeg at jeg her i barslen jo kunne have begge hjemme, i stedet for at sende min datter i vuggestue... 

Det gjorde jeg, da der kun er 10 mdr. mellem mine nr. 1 og 2 og holdte derfor nr.1 hjemme sammen med nr. 2

Og gud, hvor jeg gjorde det gerne igen!

Du skal dog indstille dig på, at når den ene sover, er den anden vågen, der er lortebleer overalt, gylp, flasker (i mit tilfælde) osv. bliver ens tankegang, men kæft hvor var det fedt!

Nu var min også kun 10 mdr, da lillebror kom - så der er din jo lidt ændre og dermed lidt mere selvhjulpen

Ps. Invester i en tvillingeklapvogn, så i kan komme på ture, i skoven osv. 

Anmeld

26. november 2014

Mumto3

Det har jeg også gjort, og det er SÅ fedt for alle parter.

Jeg synes faktisk det er NEMMERE at have børnene hjemme, end man er tvunget til at skullle op og ud af døren. Man kan gå rundt i nattøj frem til frokost, hvis det været en dårlig nat!!

Jeg fandt frem til andre mødre der også gik hjemme, og ellers tog jeg i legestue. Små børn mangler altså ikke at blive stimuleret dagen lang af andre små børn!

og så går det overraskende hurtigt, hvornår to søskende kan have glæde af hinanden!

Når baby er 1 mdr gammel synes han/hun jo det er skønt at kigge på storebror, og storebror kan bare gå sin vej, når han synes det er kedeligt!

Anmeld

27. november 2014

Signe-bine

Hvem? skriver:

Det gjorde jeg, da der kun er 10 mdr. mellem mine nr. 1 og 2 og holdte derfor nr.1 hjemme sammen med nr. 2

Og gud, hvor jeg gjorde det gerne igen!

Du skal dog indstille dig på, at når den ene sover, er den anden vågen, der er lortebleer overalt, gylp, flasker (i mit tilfælde) osv. bliver ens tankegang, men kæft hvor var det fedt!

Nu var min også kun 10 mdr, da lillebror kom - så der er din jo lidt ændre og dermed lidt mere selvhjulpen

Ps. Invester i en tvillingeklapvogn, så i kan komme på ture, i skoven osv. 

Okay det lyder godt :-D

hvilken tvillinge klapvogn havde du? Det var nemlig også planen at vi ville have sådan en :-)

Anmeld

27. november 2014

Eliza

De første 2 mdr gik storebror i vuggestue.. Derefter har jeg kun sendt ham afsted 1-2 gange om ugen, når jeg li skal i mødregruppe eller andet. 

Vi nyder SÅ meget at tulle rundt herhjem.. Der er 2år og 2 mer mellem mine drenge. 

Jeg er lykkelig over den mulighed 

Anmeld

27. november 2014

Chevro

Signe-bine skriver:

Halløj de damer 

Det vil jeg ikke gøre når vores nr 2 kommer til marts - da jeg synes det er så vigtigt at den store aktiveres, men min den store er også knap 3 år når lillesøster kommer 

Og så glæder jeg mig til at sidde og putte og hygge med baby (: Når vi er alene hjemme  Min søn er meget aktiv, og vi vil ikke kunne få den nødvendige ro hvis vi ikke får sovet om natten osv, hvis jeg også skal aktivere ham hele dagen 

Anmeld

27. november 2014

Chevro

Signe-bine skriver:

Halløj de damer 

Men selvfølgelig får han lov at være hjemme en del flere dage end normalt (;

og faren holder også lang barsel i starten sammen med os - så der skal vi være hjemme og hygge os alle 4 <3 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.