Nedtrappe amning bedst muligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. november 2014

Mor til F

Hej allesammen

Min datter på snart 5 måneder,  er begyndt ikke at ville tage brystet (det startede et par uger, inden hun blev 4 måneder). Først tænkte jeg tigerspring,  men det burde da være forbi nu?

Hun bliver fuldstændig hysterisk og skriger, når jeg forsøger at lægge hende til. Hun tager fat helt yderst på brystvorten, så den kun lige kommer ind i munden,  hun danner ikke vaccum, men "bider" fast med gummerne.  Efter maks 5 sek trækker hun sig af brystet Sådan fortsætter det. Jeg har nu blå mærker,  sugemærker og revner på begge bryster, AV 

Det er nu kommet så langt,  at hun nægter brystet og samtidig ikke vil spise ret meget af flasken.  

SP og egen læge,  mener det er bedst at trappe ned på amning,  hvilket jeg er med på - MEN hvad gør jeg,  når hun slet ikke vil brystet? 

Mine bryster gør virkelig ondt,  er helt hårde og fyldt med mælk. 

Hvad er det bedste jeg kan gøre? 

Håber i kan hjælpe mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2014

Sandratoft

BabyFreia skriver:

Hej allesammen

Min datter på snart 5 måneder,  er begyndt ikke at ville tage brystet (det startede et par uger, inden hun blev 4 måneder). Først tænkte jeg tigerspring,  men det burde da være forbi nu?

Hun bliver fuldstændig hysterisk og skriger, når jeg forsøger at lægge hende til. Hun tager fat helt yderst på brystvorten, så den kun lige kommer ind i munden,  hun danner ikke vaccum, men "bider" fast med gummerne.  Efter maks 5 sek trækker hun sig af brystet Sådan fortsætter det. Jeg har nu blå mærker,  sugemærker og revner på begge bryster, AV 

Det er nu kommet så langt,  at hun nægter brystet og samtidig ikke vil spise ret meget af flasken.  

SP og egen læge,  mener det er bedst at trappe ned på amning,  hvilket jeg er med på - MEN hvad gør jeg,  når hun slet ikke vil brystet? 

Mine bryster gør virkelig ondt,  er helt hårde og fyldt med mælk. 

Hvad er det bedste jeg kan gøre? 

Håber i kan hjælpe mig 

Kan du bruge en pumpe? Så kan du på den måde nedtrappe amningen nu når hun ikke selv vil gøre det. Er i begyndt på grød så?

Anmeld

24. november 2014

Mor til F

Sandratoft skriver:

Kan du bruge en pumpe? Så kan du på den måde nedtrappe amningen nu når hun ikke selv vil gøre det. Er i begyndt på grød så?

Jeg har en avent pumpe,  men kan desværre ikke få den til at fungere det er som om, der ikke bliver dannet vaccum, så den ikke vil pumpe mælken ud.?

Vi begyndte på grød,  da hun var lige over 4 måneder - hun vil dog maks spise 1/2 portion, så det går stille og roligt med det. Hun får grød 1 gang om dagen,  men overvejer om vi skal prøve at give hende 1/ 2 portion 2 gange om dagen - men det må man vidst ikke allerede. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.