speciale skrivning og fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.809 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. november 2014

maak

Hej piger!

Jeg står i den dejlige situation at jeg er gravid og har termin d. 8. maj  

Dog er der en del tanker omkring mit speciale der kommer til at løbe fra nu og indtil omkring august næste år, hvilket jo betyder at jeg de sidste måneder at specialet har en lille en på armen 

Jeg vil blot høre hvordan i andre har klaret det hele med baby og studie samtidig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2014

Sprit25

Jeg tog barsel. Jeg havde termin i april og skulle aflevere i juli. Så jeg tog barsel så hun er 8 mdr når jeg begynder igen. 

Hvis jeg var dig ville jeg søge evt udsættelse så du ekstra god tid eller tage barsel

Anmeld

24. november 2014

Wik

Det kommer helt an på barnet og hvor langt du er med dit speciale til maj. I bedste fald kan du skrive ubesværet hele gravidteten og være nået rigtig langt.

Med mine to piger ville jeg kunne færdiggøre mit speciale med den ene men ikke med den anden: ) Den ene sov som en drøm og spiste regelmæssigt den anden havde problemer med nakke mave mv. og sov helst hud mod hud de først 4 måneder.

Hvis jeg var dig vil jeg gå alle scenarier igennem. Jeg ville personligt tage kampen og specialet og gøre det færdigt. Kommer der problemer undervejs så talt med vejleder mv. hør din mand om hjælp familie med de daglige ting, også få det afsluttet og hold så en fantastisk barsel efter, i helt ro. 

Anmeld

24. november 2014

Wik

Hov, det kommer også an på om du er alene eller sammen med en op specialet, handler det om kun dig er det lettere at styre, end hvis en anden skal passe sin arbejdsproces ind efter dig og dit barn den sidste tid.

Anmeld

24. november 2014

maak

Jeg bor med min kæreste som vil gøre alt for at støtte mig! Og min mor går på pension og kan hjælpe en masse også!

jeg skriver sammen med en god vendinde som ved hvordan det kommer til at blive! Og vi har som sådan ikke en fast dato for aflevering endnu, så vi kan sagtens udsætte!

jeg ved at det kan blive meget hårdt, men jeg SKAL bare! Er også 100 % indstillet på at der skal knokles igennem indtil maj, og så skal vi helst ikke mangle så meget

Men nogle øjeblikke strømmer tankerne bare igennem hovedet, om at det er en lortesituation! Vil jo gerne glad!

Anmeld

24. november 2014

Julemusen

Hej.

Jeg skal aflevere speciale 5. Januar og har termin 3. Januar. Så her er ikke det store overlap som du vil få.

Jeg vil sige at det er hårdt at være gravid og skrive speciale. Også selvom jeg ingen komplikationer har haft foruden træthed i perioder og kvalme i starten. Men jeg har så også en treårig herhjemme, så jeg har været lidt mere presset end hvis jeg bare var gravid med første barn. 

Jeg ville i din situation give det et forsøg! Og hvis det bare ikke går få 3 måneders udsættelse, hvilket er den eneste form de kan give på min uddannelse under KU id over barsel. Men du kan jo ikke tage barsel fra en gruppeopgave? Du kommer til at skulle skrive en anden opgave hvis du vælger barsel, da den opgave i er igang med er godkendt på specialekontrakt for dit gruppe medlem også, og hun skal jo aflevere.  Jeg vil nok lige snakke med studievejledning og administrationen inden i går i gang i hvert fald!

Anmeld

24. november 2014

maak

Det lyder som om dit passer ret fint! dejligt!

Min makker er helt med på den, vi er ret gode veninder heldigvis! Og snakkede faktisk med min vejleder idag, han synes bare det var dejligt! Og det kunne vi bare se på, om ikke andet lave en udsættelse! Så det gav mig lige lidt mere ro på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.