Må have lidt hjælp til MMF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.657 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. august 2009

Ina33

Nu har jeg her til aften, forsøgt mig med at lave MMF for første gang.
Jeg har lavet en portion rød/lyserød, en halv portion blå og halv portion grøn.
Jeg tror den grønne blev lidt for varm, den lugtede ikke så godt. Vil man kunne smage det?
Det hele ligger nu i køleskabet.

Jeg har tænkt mig at bage en almindelig banakage, lave en smørcreme med nutella, og så ellers pynte med mit MMF.
Men jeg er blank for idéer, har i evt. nogle idéer til pyntning i de farver jeg har nævnt?
Hvis jeg bruger en udstiksform, og gerne vil sætte eks. en blomst på som pynt, hvad "limer" man den så fast med?

MVH
Louise, som bare så gerne engang ville kunne lave McQueen til min søn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

mariamiss6

Hvis mmf'en har fået for meget varme, vil den være ubrugelig.....

den vil være som tyggegummi, når du får den i munden, og den vil være næsten umulig at bide over, når den ligger på kagen...... det var i hvert fald hvad jeg fik ud af at varme min for meget...

Så smag på den, og sammenlign den med de andre.....

Anmeld

24. august 2009

Ina33

mariamiss6 skriver:

Hvis mmf'en har fået for meget varme, vil den være ubrugelig.....

den vil være som tyggegummi, når du får den i munden, og den vil være næsten umulig at bide over, når den ligger på kagen...... det var i hvert fald hvad jeg fik ud af at varme min for meget...

Så smag på den, og sammenlign den med de andre.....

Ok tak, så tror jeg bare at jeg smider det grønne væk.

Anmeld

24. august 2009

Lise

Tror desværre gode man kan smage det, hvs det er brændt på. Men prøv at smage på mmf'en...

Mht. lim, så kan du bare pensle det med vand der hvor du vil lime.. det virker glimrende, hvs det bare er til at sætte noget på der ikke er for tungt

Anmeld

24. august 2009

Ina33

Lise skriver:

Tror desværre gode man kan smage det, hvs det er brændt på. Men prøv at smage på mmf'en...

Mht. lim, så kan du bare pensle det med vand der hvor du vil lime.. det virker glimrende, hvs det bare er til at sætte noget på der ikke er for tungt

Ok tusinde tak... Ihhhhh hvor jeg glæder mig til at prøve det
Forresten når der står at man skal ælte det i Maizena, er det så majsstivelse? (Har aldrig brugt maizena )

Anmeld

24. august 2009

mariamiss6

Det aner jeg ikke, maizenaen, jeg brugte bare flormelis til at rulle det ud på...

jeg kunne nemlig heller ikke forstå det med maizena, tænker at det vel heller ikke smager så skide godt...

Anmeld

24. august 2009

ivfmarie

Loppe skriver:

Ok tusinde tak... Ihhhhh hvor jeg glæder mig til at prøve det
Forresten når der står at man skal ælte det i Maizena, er det så majsstivelse? (Har aldrig brugt maizena )

Maizena, majsmel eller kartoffelmel - det er et fedt.. Og det er bedre end at bruge flormelis!

Flormelisen klistrer og er svær at børste væk unden at bruge vand - det kan du med de andre meltyper.

Marie

Anmeld

24. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg brugte maizena. Det har jeg også altid brugt til marcipan overtræk og sådan. Så det engang i tv. Man kan ikke smage det og det er super nemt at bruge og bliver ikke fedtet, som det kan blive med flormelis

Jeg ville også kun bruge det der ikke har fået for meget varme.

Anmeld

24. august 2009

starsofheaven

det der mff hvad er det? er det noget i laver eller køber? jeg vil så gerne lave en kage,, ´men er helt lost her...

Anmeld

24. august 2009

ka li ja

hvad er maizena?
jeg har kun set maizena majsmel....

hvor køber man det? og hvad koster det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.