føde vi planlagt kejsersnit efter 4. Gradsbristnin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. november 2014

mls

Hej alle! Min kæreste og jeg har en pige som bliver 2 år til december. Det har været nogle hårde år, da vores datter er signalstærk. Men nu har vi snakket om nr. 2, da vi heller ikke vil have der skal komme et for stort mellemrum. Men. .. ved fødslen af min datter endte det ud med klip og kop, da hun blev stresset og oveni det, fik jeg en total spincter ruptur- 4. Gradsbristning. Dette har gjort, at jeg til tider har svært ved at holde på luft ved aktivitet men især ved luft i maven.

Derfor vil jeg høre om nogle har født normal efter en grad 4 bristning eller valgte et kejsersnit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Hej med dig..

Kan ikke svare helt på dit spørgsmål, men jeg står lidt i samme båd. Har en pige fra oktober 13, og fandt i går ud af at jeg er gravid igen. Ikke planlagt, men meget ønsket... :-) 

Da jeg fødte min datter tog fødslen 34 timer og jeg endte med en 3 grads bristning. Den er dog heldigvis helet fint i dag. Jeg har dog fået skrevet i min journal at jeg kan vælge et kejsersnit uden problemer, og vælger jeg at føde vaginalt, får jeg vægtscanninger, da min datter var en stor basse på 4500 g og ingen havde set hun var så stor.. 

Lige nu afventer jeg at finde ud af hvor langt jeg er, og om der er liv i maven, før vi tager flere beslutninger... 

Bare lidt tanker fra en som tænker det samme som dig 

Anmeld

24. november 2014

mls

Inger skriver:

Hej med dig..

Kan ikke svare helt på dit spørgsmål, men jeg står lidt i samme båd. Har en pige fra oktober 13, og fandt i går ud af at jeg er gravid igen. Ikke planlagt, men meget ønsket... :-) 

Da jeg fødte min datter tog fødslen 34 timer og jeg endte med en 3 grads bristning. Den er dog heldigvis helet fint i dag. Jeg har dog fået skrevet i min journal at jeg kan vælge et kejsersnit uden problemer, og vælger jeg at føde vaginalt, får jeg vægtscanninger, da min datter var en stor basse på 4500 g og ingen havde set hun var så stor.. 

Lige nu afventer jeg at finde ud af hvor langt jeg er, og om der er liv i maven, før vi tager flere beslutninger... 

Bare lidt tanker fra en som tænker det samme som dig 

Tillykke med graviditeten! Og tak for tankerne �� Håber din næste fødsel kommer til at gå uden problemer! Det er vel altid nemmere, når man står i situationen, og få snakket med de noget faglig personale omkring hvad der er bedst. Min datter vejede 3630, så det er ikke så galt, men stadig sad hun fast med skulderne. Havde selv en lang fødsel pga igangsættelse ��

Anmeld

24. november 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Tak for det

Ja, jeg regner med at få det talt igennem med jordemødre og/eller læger hvis/når jeg kommer så langt. Tror jeg har bestemt mig for at føde vaginalt igen, HVIS mit barn ikke vejer så meget igen. 

Jeg blev også sat igang 41+4 men fødte først 42+0, og min pige er vist født på en ve, så hun kom vel for hurtigt ud og det ødelagde mig. Hun sad ikke fast dog, men hun havde godt nok nogle brede skuldre 

Jeg må dog indrømme at jeg er hundeangst for at briste igen, det er bare ikke sjovt, og så dig der lige fik det hele ødelagt, pyha... Så skal jeg ikke klage 

Håber du finder ud af det :-)

Anmeld

24. november 2014

SAL

Yes! Men lægerne frarådede mig til at føde normalt efter min bristning (som din)! jeg ville bare så gerne have alle de nødvendige undersøgelser ift. om jeg ikke kunne klare det...og det fik jeg på OUH hos læge Dorte Kolster (mener jeg hun hedder) samt jeg fik lavet en fødselsplan! Og jeg fødte normalt med behov for 2 små sting!  Mit råd hvis du gerne vil føde vag.: bliv undersøgt i alle ender og kanter og få lavet fødselsplan!  Pøj pøj, du er velkommen til at skrive igen hvis der er noget du har behov for at vide!

Anmeld

27. november 2014

ekebiv

Jeg har født normalt efter en 4. grads bristning og der skete ingenting. De var selvfølgelig opmærksom på problemet og jeg skulle bl.a. holde øje med om jeg fik problemer med at holde på luft osv til sidst i graviditet. Men mine "problemer" var hverken større eller mindre så jeg fik lov til at føde selv og det var den fedeste fødsel af de 3 jeg var været igennem (1. gang aks, 2. gang 4. grads bristning og 3. gang nem og rolig fødsel )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.