Grød/mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
7 svar
2 synes godt om
23. november 2014

Blop2

Hvornår startede i med mos til jeres børn?

jeg har en datter som bliver 4 måneder 11 december, og deter som om mælken bare snart ikke er nok for hende. Hun er begyndt at vågne om natten og vil have mad, har hun ikke gjort siden hun var nyfødt.

hun bliver urolig under måltidet, ryster med hovedet og gider ikke tømme flasken som hun plejer. 

Jeg overvejer vælling i putteflasken?

blid opstart af tynd majsgrød til middag?

evt. Tynd kartoffelmos tæt på aftensmaden?

flaske ind imellem de små måltider med mos?

hvad tænker i og hvornår sprang i ud i lidt mere fast føde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

Jj1709

Hvis du ikk har prøvet med vælling, så gør det til at starte med.. 

Min datter var 4-5 mdr da jeg startede med mos.. Men det er meget individuelt hvornår børn er klar til det 

Anmeld

23. november 2014

FrkGranger

jeg har en datter som bliver 4 måneder 11 december, og deter som om mælken bare snart ikke er nok for hende. Hun er begyndt at vågne om natten og vil have mad, har hun ikke gjort siden hun var nyfødt.

hun bliver urolig under måltidet, ryster med hovedet og gider ikke tømme flasken som hun plejer. 

Først vil jeg sige der ligger et udviklingsspring der omkring hent app'en vidunderlige uger samt appetit spring, dette kan begge være skyld i din datter vågner og er mere urolig... Og sundhedsstyrelsen anbefaler amning/mme til 6 mdr...

Men hvis du gerne vil starte op er majsgrød mest neutral i smagen...

De må få majs-, boghvede-,hirse- og risgrød (risgrød kun 1-2 gange i ugen)

Start med 2-3 ske fulde og øg mænden som hun vænder sig til det..

Ang konsistens er det forskellige hvad baby vil have.

Jeg startede op da min søn var 5 mdr, ville gerne have ventet men han tog ikke på.

Han vil kun have grød med alm grød konsistens..

Du kan finde opskrifter og vejledning på babykogebogen.dk og sempers app klar, parat, spis.

Du kan starte medvælling... Det er som en tynd grød, det har ikke hjulpet på min søns søvn..

Anmeld

23. november 2014

Blop2

FrkGranger skriver:

Først vil jeg sige der ligger et udviklingsspring der omkring hent app'en vidunderlige uger samt appetit spring, dette kan begge være skyld i din datter vågner og er mere urolig... Og sundhedsstyrelsen anbefaler amning/mme til 6 mdr...

Men hvis du gerne vil starte op er majsgrød mest neutral i smagen...

De må få majs-, boghvede-,hirse- og risgrød (risgrød kun 1-2 gange i ugen)

Start med 2-3 ske fulde og øg mænden som hun vænder sig til det..

Ang konsistens er det forskellige hvad baby vil have.

Jeg startede op da min søn var 5 mdr, ville gerne have ventet men han tog ikke på.

Han vil kun have grød med alm grød konsistens..

Du kan finde opskrifter og vejledning på babykogebogen.dk og sempers app klar, parat, spis.

Du kan starte medvælling... Det er som en tynd grød, det har ikke hjulpet på min søns søvn..

Vores søn startede os på mos, da han var 4 måneder. Mener vores sundhedsplejerske dengang anbefalede majsgrød til at starte på og kartoffelmos. 

Jeg har Sundhedsstyrelsens bog om babymad, så skal vist lige have læst lidt i den, for man har jo fuldstændig smidt ud hvordan man greb det an med den første;o)

Anmeld

23. november 2014

Ønskebarnet2014

Vi startede med vælling da vores var 3.5 mdr. Og startede med mos/ grød 2 dage før hun var 4 mdr

Anmeld

23. november 2014

anonym10101

Blop2 skriver:

Startede da hun var 4,5 mdr. da hun åbnede og lukkede munden, sad og rokkede og rakte ud efter vores mad men hun spiste kun i efterfølgende 2 dage og så ville hun ikke mere, så fuldammede så til hun var 7,5 mdr. og i dag spiser hun fint nok af grød men hun vil helt sikkert helst have noget hun kan tygge på eller bryst. 

Jeg syntes at man skal starte når baby selv er klar og starte så stille og neutralt op som muligt jo tidligere man starter så maven og kroppen ikke bliver forskrækket. 

Jeg fik anbefalet at man starter med at tilbyde grød én gang om dagen, vente 1-2 uger hvor man køre det og så tilbyde grød 2 gange om dagen hvis baby viser interesse. Efterfølgende kan man prøve sig frem. 

Vi begyndte selv med klumper (feks. lagasne uden salt osv.) da hun var de 7,5 mdr. 

Anmeld

23. november 2014

missehxx

Blop2 skriver:

Vi begyndte i 4 mdr alderen men det kom aldrig rigtig op at køre, det var kun spændende i starten. Da han blev 6 mdr begyndte jeg at give rugbrød og mad i stykker og det vil han meget hellere have. Han vil simpelthen ikke have grød og mos..

Anmeld

23. november 2014

modesty

Alt det du nævner, er helt normale symptomer omkring den alder.

Fuldstændigt normalt at de begynder at vågne mere omkring 4 mdrs. alderen (sådan var det også her - og hos rigtig mange andre).

Også helt normalt at de begynder at vægre under måltidet (hvorfor skulle hun være sulten, hvis ikke hun tømmer flasken??)

Også normalt deromkring at man skal sidde med brysterne fremme hele aftenen fordi de vil sjatspise hele tiden.

Tigerspring, udvikling, appetitspring o.s.v.

Helt normalt.

Du har været heldig at hun har sovet godt fra starten - nu oplever du hvad der er helt almindelig baby-opførsel.

Vent med fast føde, hun er alt for lille til det. Jeg kender så mange der er startet for tidligt fordi de ville have deres nattesøvn, med en forstoppet baby og masser af gråd og bekymringer til følge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.