Baghovede som buler meget ud???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.899 visninger
10 svar
5 synes godt om
23. november 2014

LouiseEm

Hej alle

Min søn på 5 uger har et lidt spøjst formet baghovede, det buler meget ud og sundhedsplejersken mener at han har stået lidt skævt/mærkeligt i bækkenet sidst i graviditeten. Egentlig betyder det jo intet, rent helbredsmæssigt påvirker det ham jo ikke, men rent kosmetisk synes jeg ikke det er så pænt. Nogen der har haft babyer med samme "problem"? Retter det sig? Skal jeg købe en hjertepude i håb om at det kan forme hans baghovede lidt mere? Råd modtages gerne. Synes det ville være træls for ham med sådan et stort baghovede når han bliver ældre :-)

Vh. Louise

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

tinemus79

Har du været til 5 ugers undersøgelse hos lægen og i så fald hvad siger de. Hvis ikke så ville jeg lige hører dem om deres mening inden jeg ville gøre noget.  

Anmeld

23. november 2014

Isabella_mor

ja vi herinde har jo ikke nogen faglig kompetence til at kunne udtale os om problemet. og dem der har vil sikkert gerne have barnet i hænderne inden de kan sige noget. så jeg ville spørge lægen til råds.. 

Anmeld

23. november 2014

LouiseEm

Jeg har spurgt lægen, hun siger det ikke betyder noget.. Mere fik jeg ikke at vide. Så det er derfor jeg retter henvendelse herinde - man kunne jo være heldig at støde på andre som har stået i samme situation. Det har jo intet med faglig kompetence at gøre? Søger erfaringer fra andre som har stået i det samme, og det har jeg vel lov til 

Anmeld

23. november 2014

Sprit25

Prøv at købe en hjertepude 

Anmeld

23. november 2014

L-Mortil3

Altså jeg tænker helt sikkert at det retter sig med tiden! Små børns hoveder er som ler. 

Anmeld

23. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LouiseEm skriver:

Jeg har spurgt lægen, hun siger det ikke betyder noget.. Mere fik jeg ikke at vide. Så det er derfor jeg retter henvendelse herinde - man kunne jo være heldig at støde på andre som har stået i samme situation. Det har jo intet med faglig kompetence at gøre? Søger erfaringer fra andre som har stået i det samme, og det har jeg vel lov til 

Jeg har været til fysioterapeut med min dreng, da han har en yndlingside som jeg havde svært at vænne ham af med. 

Hun sagde at babyers hoveder er bløde til de er to år og hovedet derfor vil rette sig ud hvis de er skæve eller flade og lignende.. Så tror ikke du skal gøre noget

Anmeld

23. november 2014

Melm

Sådan et hoved havde min søn også da han blev født. Og sjovt nok kunne man faktisk se det på billedet fra md scanning. Det retter sig stille og roligt ud, min dreng bliver 2 år snart, og man kan ikke se det på ham mere

Anmeld

23. november 2014

moaren

Det retter sig  En fra min mødregruppe har en knægt (4,5 år) som havde et total ellipse-formet hovede da han var lille og ny. Det rettede sig faktisk ret hurtigt, så tror ikke du skal bekymre dig  

Anmeld

23. november 2014

2babygirls

LouiseEm skriver:

Hej alle

Min søn på 5 uger har et lidt spøjst formet baghovede, det buler meget ud og sundhedsplejersken mener at han har stået lidt skævt/mærkeligt i bækkenet sidst i graviditeten. Egentlig betyder det jo intet, rent helbredsmæssigt påvirker det ham jo ikke, men rent kosmetisk synes jeg ikke det er så pænt. Nogen der har haft babyer med samme "problem"? Retter det sig? Skal jeg købe en hjertepude i håb om at det kan forme hans baghovede lidt mere? Råd modtages gerne. Synes det ville være træls for ham med sådan et stort baghovede når han bliver ældre :-)

Vh. Louise

Det skal nok rette sig. Lad ham ligge på "alle sider" af hovedet, så hans hovede bliver formet den vej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.