Sukkervand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.613 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. november 2014

mortilsilke

Min datter lider jo meget af maveproblemer, og hvad vi efterhånden ikke har prøvet at ting... Vi blev sendt akut til sygehuset i onsdags af min egen læge, og de kiggede på hende og kunne godt se at hun var i stærke smerter, og jeg fik en tid igår kl 10 hos deres spædbarns specialt, og kom hjem med svaret om at de kan ikke gøre noget... Hun gylper meget, men ikke så slemt at de vil give hende refluks medicin.. Hun er ikke forstoppet, men presser og presser for at komme af med tynd afføring.. Vi fik lov til at skifte fra lactulose til movicol i onsdags, men der er stadig ingen forskel.. Hun sagde hun måske fik for meget mad, men vi trækker den så længe vi kan, men det er som om hun er umættelig.. Hun har så ondt, sover næsten ikke, fægter med arme og ben hele tiden.. Det er ikke sjovt mere, og nu prøver jeg og se om det skulle være de "små" ting der kan hjælpe, og vil gerne prøve at give sukkervand... Hvordan laver man det? Hvor meget kogt vand og hvor meget sukker? Og hvor meget skal hun have? (50 cm lang og vejer 4,4 kg).. Og kan man sætte det i køleskabet i en sutteflaske og varme det op når det skal bruges eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2014

Mor til Ella

Hvor længe går der mellem hendes måltider?

Anmeld

22. november 2014

Francisca

50ml kogt vand og en kvart tsk. Sukker. 

Du kan godt lave det og stille på køl også varme op men ikke af flere omgange. 

Hun må gerne drikke 50ml om dagen. Det hun kan tage ind og har lyst til.

har i prøvet kiropraktor? Det kan altså godt hjælpe på maven. 

Anmeld

22. november 2014

Diana2013

Det lyder meget som refluks, hvilket er en umoden lukke muskel. Du kan evt prøve at købe gaviscon i håndkøb og give hende som der anbefales til de helt små børn. Jeg ville dog lige tage den med lægen først. Vi gav 1 ml til vores på 3 måneder før maden. Der er en refluks gruppe på facebook som er guld værd. Det der undre mig er at de giver gylperiet som en begrundelse for de ikke vil give nexium er at der findes også silent refluks det betyder barnet ikke gylper. Men at mave syren stadig kører op og med. Hvis fet er refluks er det vigtigt med medicin da det kan lave syre skader i spise røret, og mange refluks børn får problemer med maden senere hen da de forbinder det med noget dårligt. Hæv hendes hovedgæret kan også hjælpe en smule.. Hold fast i din mave fornemmelse om at der er noget galt, den har som regel ret. Refluks er MEGET smetefuldt

Anmeld

22. november 2014

M&J87

Prøv en kiropraktor, det hjalp hos os.

Anmeld

22. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kender flere der har haft rigtig god erfaring med zoneterapi. 

Jeg håber sukkervand hjælper

Til dig. Ved hvor hårdt det er med en baby der har ondt i maven

Anmeld

22. november 2014

Skouboe

Bliver hun ammet eller får hun flaske?

Hvis det er refluks (og det lyder det som) så hæv hovedgærdet 10-15 cm.

Hvis hun får flaske kan I også prøve at købe Enfamil på apoteket, det er special mad, der bliver tykt i maven og ikke så nemt kommer op igen. Hvis det har en effekt, kan I bede lægen om en Grøn recept på det, så er det ikke så dyrt. Vær opmærksom på at det ikke smager så godt, så det kan være nødvendigt at putte ekstra sukker i det fra starten. Start med en teskefuld eller 1½ og trap derefter langsomt ud over en uge eller 2.

Anmeld

24. november 2014

siw84

Vi har også gylpebørn. Storebror var rigtig slem. Men vi brugte/bruger johannesbrødkernemel som vi jævner deres flasker med så det er tykkere og derfor ikke kommer så nemt op. (Det kræver selvfølgelig at du også giver flaske 

Vi prøvede også enfamil.  Men vi har dårlig erfaring da de faktisk gylpede endnu mere efter de fik det. Så vi holder os til at jævne det selv. 

Anmeld

24. november 2014

Muffinmus

De andre kommer med gode forslag.

Men, du skriver hun er umættelig??

Små børn med ondt i maven f.eks. vil ofte ty til at spise, fordi det afhjælper smerterne et stykke tid, samt giver en velkendt tryghed. Dette betyder dog ofte de ikke er sultne, men blot bruger den som "smertelindring". Ofte kan dette så lede til overspisning, som igen kan give mavepine og sådan kan den onde ring opstå hvis i tilbyder mad fordi i tror hun er sulten konstant, mens det måske er trøst jeres barn søger i spisningen i stedet for. Normalt kan små børn gå 2-3 timer uden mad, det er normalt, om aftenen kan de godt have behov for lidt mere. Måske er mælken lidt tyndere på aftenen og måske skal der lige tankes lidt op til natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.