Kogtvandsklude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.321 visninger
5 svar
6 synes godt om
20. november 2014

Lilott

Elias har fået meget, meget rød numse. Jeg har i nu fire dage forsøgt med zinksalve, men jeg synes næsten bare det bliver værre og værre. Så nu vil jeg give det et forsøg med kogtvandsklude. Men jeg tror ikke jeg forstår hvordan og hvorledes, er der en der kan forklare det? Altså skære det helt ud i pap? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2014

Chevro

Elias har fået meget, meget rød numse. Jeg har i nu fire dage forsøgt med zinksalve, men jeg synes næsten bare det bliver værre og værre. Så nu vil jeg give det et forsøg med kogtvandsklude. Men jeg tror ikke jeg forstår hvordan og hvorledes, er der en der kan forklare det? Altså skære det helt ud i pap? 

Det har jeg aldrig prøvet  så følger lige med..

har heller aldrig brugt salve.. Men udelukkende pudder.. (: men det er nok meget forskelligt fra barn til barn :-)

for min teori er jo nok lidt at salve og klude er fugt, og det er pga fugten de bliver røde oftest, så jeg kan ikke se logikken. Men jeg skal jo lære noget nyt ;-)

Anmeld

20. november 2014

Klumpe-dumpe

Lilott skriver:

1: kog vand 

2: strimler af bomuldsstof (evt stofbleer) 

3: put strimlerne ned i det kogte vand

4: lad det afkøle

5: put strimlerne på det røde på måsen. (Rør så lidt som muligt ved strimlerne) 

ps zinksalve er ikke godt til rød mås, da huden ikke kan ånde gennem det. 

Anmeld

20. november 2014

Lilott

Klumpe-dumpe skriver:

1: kog vand 

2: strimler af bomuldsstof (evt stofbleer) 

3: put strimlerne ned i det kogte vand

4: lad det afkøle

5: put strimlerne på det røde på måsen. (Rør så lidt som muligt ved strimlerne) 

ps zinksalve er ikke godt til rød mås, da huden ikke kan ånde gennem det. 

Altså kludene skal være våde når de kommer på? 

Anmeld

20. november 2014

esiuol22

Opskriften på kogtvandsklude.

Man skal bruge et gammelt bomuldslagen, pude- eller dynebetræk. Man klipper så mange små kvadrater ud, som man mener, man skal bruge, i størrelsen cirka 10×10 cm eller så de lige dækker 1 cm ud over det røde område.

Stykkerne kommes i en gryde, koges i cirka 10 minutter og stilles til afkøling i vandet.

De kogte klude kan holde sig i et døgn, hvorefter de skal koges igen.

Når der skal skiftes ble, så vrides en af kludene og ligges på, der hvor barnets hud synlig er generet af urin og afføring. Fugten vil få kluden til at blive siddende. Giv derefter barnet ble på. Ved hvert bleskift ligges der en ny kogtvandsklud på og den brugte smides væk. Inden for et døgn eller to vil der været kommet ny hud.

Man skal ikke bruge nogen former for salve eller creme sammen med kludene.

fandt lige opskriften

Anmeld

21. november 2014

Isabella_mor

Ellers så hop på dit nærmeste apotek og køb inotyol. Det virker HVER GANG. Så længe der ikke er hul på huden, så er det VIDUNDERMIDDEL. Jrg bruger det til min mindste søn og brugte det også til den store. Og det kommer en rød mås til livs efter meget få påføringer. Jeg kan simpelthen ikke anbefale andet. 

Hvis der skulle gå hul på huden, så vil jeg anbefale at bruge panthetenol salve (det man bruger til at smørre bla. En ny tattoo med) 

og så ellers luft måsen lidt på barnet. Sådan et indelukket og måske bleklima hjælper ikke just på den røde hud, og det gør jo hammer nas på de små. 

Men inotyol, det virker..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.