Påvirker det lønnen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
4 svar
1 synes godt om
20. november 2014

Anonym trådstarter

Har termin marts 2015 - men kan risikerer at blive fuldtidssygemeldt (måske deltidssygemeldt) allerede om få dage (skal lige have de overstået de sidste undersøgelser)

Vil dette påvirke min løn?? at blive sygemeldt - er fuldtidsansæt i kædebutik. (har været der siden feb. 12)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2014

anynom

Anonym skriver:

Har termin marts 2015 - men kan risikerer at blive fuldtidssygemeldt (måske deltidssygemeldt) allerede om få dage (skal lige have de overstået de sidste undersøgelser)

Vil dette påvirke min løn?? at blive sygemeldt - er fuldtidsansæt i kædebutik. (har været der siden feb. 12)

Hvis du bliver sygemeldt på grund af din graviditet, så har du ret til fuld løn under sygdom (mig bekendt). Det er din fast beregnelige løn, eksl. tillæg. Så hvis du er fast månedslønnet har du krav på det og hvis du er timelønnet afhænger det af det timetal, som er opgivet i din kontrakt. 

Er du ansat som funktionær? 

Anmeld

20. november 2014

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Hvis du bliver sygemeldt på grund af din graviditet, så har du ret til fuld løn under sygdom (mig bekendt). Det er din fast beregnelige løn, eksl. tillæg. Så hvis du er fast månedslønnet har du krav på det og hvis du er timelønnet afhænger det af det timetal, som er opgivet i din kontrakt. 

Er du ansat som funktionær? 

Tak for svar - har fast løn 

Anmeld

20. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kommer helt an på din overenskomst her hedder det sig at jeg får løn under sygdom - dog maks 128kr i timen! Og min alm løn er altså 165kr i timen, så her påvirker det i høj grad min indkomst at være sygemeldt.

Anmeld

20. november 2014

Chevro

Anonym skriver:

Jeg får fuld løn under sygdom, så for mig gør det ingen forskel. Får præcis samme indkomst, da det er udbetaling Danmark der står for det - går det gælder graviditet, ville jeg da prøve at give dem et kald? :-) eller din fagforening. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.