Ammning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. august 2009

Sildensigne

Jeg er lige blevet mor til en dejlig lille pige. (3 uger siden). Men syntes ikke amningen virker helt for mig. Hun får en enklt flaske modermælkserstatning om aften ellers kan vi ikke få hende til at falde til ro.
Men det er nu mest for min skyld at sundhedsplejersken har lavet den ordning, da vores lille datter kunne spise 24 timer i døgnet. Og det kan jeg jo ikke holde til.

Mit spørgsmål er så om I syntes det ville være ok at gå helt væk fra amningen, selvom at jeg jo reelt set sagtens kan give hende mad nok. Men bare ikke kan finde roen i mig selv da hun forlanger så meget mad.
Hun er en rigtig lille ivrig sutter, og min brystvorter er ekstremt ømme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

Diana...

Uhh det er en beslutning du selv kan tage men det er vigtigt at du er HELT afklaret med dig selv omk dette for ellers kan du blive rigtig rigtig ked af det når det er forsendt. Der er nogen der bare ikke dur til dette amning hvor andre ELSKER det. 

Men jeg vil så sige der er noget i din mælk de første 3 måneder som ikke er i MME jeg kan altså ikke lige huske hvad det er men jeg mener det noget der gør at der skal lidt mere til at gøre dem syge MENER JEG du må ikke hænge mig op på det.

Men der jo os mange der ikke kan amme og deres børn er lige så sunde som andre.

Jeg selv synes det er rigtig træls at der nogen der kan blive så sure over man ikke ammer når man kan, det er ens eget valg men det noget du skal tænke MEGET over før du vælger at stoppe.

Hvis du stopper så husk at trappe stille og roligt ned så du ikke får mælke knuder av av.

Og kæmpe tillykke med den lille prinsesse det er jo bare fantastisk at være mor ikke 

Knus til jer.

Anmeld

24. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
hvis du føler for flasken, jamen så gør det. Bare du er sikker, for du kan ikke gå tilbage

Anmeld

24. august 2009

landskronagade

Tillykke med hende...

Jeg er selv blevet mor til en lille pige for 6 uger siden, og havde kæmpe begyndervanskeligheder med amningen. Jeg fik brystbetændelse, svamp og infektioner i sårene på brystvorterne samtidig, så det gjorde bare så ualmindeligt ondt at amme. Derfor købte vi en elektrisk brystpumpe, så jeg pumpede ud. Derfor gav vi hende mest flaske med brystmælk og jeg ammede et par gange om dagen.

Idag kan jeg amme hende fuldt ud og jeg er rigtig glad for det. Jeg kan mærke at kontakten til hende er meget nær og modermælk er trods alt det sundeste både for babyers fordøjelse og for immunforsvaret.

Desuden er det nemmere i forhold til at skulle varme flasker og koge dem dagen lang, især når man er ude.

Jeg vil helt klart anbefale dig at hænge i lidt endnu, for jeg er så glad for at jeg fik det til at fungere.

Og selvfølgelig er det ingen skam at vælke erstatning. Jeg synes helt klart at der for meget hype omkring amning.  Det handler først og fremmest om hvad der fungerer bedst for jer.

Held og lykke med

Anmeld

24. august 2009

Betina88

Sildensigne skriver:

Jeg er lige blevet mor til en dejlig lille pige. (3 uger siden). Men syntes ikke amningen virker helt for mig. Hun får en enklt flaske modermælkserstatning om aften ellers kan vi ikke få hende til at falde til ro.
Men det er nu mest for min skyld at sundhedsplejersken har lavet den ordning, da vores lille datter kunne spise 24 timer i døgnet. Og det kan jeg jo ikke holde til.

Mit spørgsmål er så om I syntes det ville være ok at gå helt væk fra amningen, selvom at jeg jo reelt set sagtens kan give hende mad nok. Men bare ikke kan finde roen i mig selv da hun forlanger så meget mad.
Hun er en rigtig lille ivrig sutter, og min brystvorter er ekstremt ømme

Først og fremmest tillykke med jeres lille pi'e ..

Jeg havde osse problemer med at amme min søn , der er nu 24 dage gammel .. Jeg bruger flaske og gi'r ham mælkeerstatning ..

Så , hvis du ikk' ka' amme din datter , så brug mælkeerstatning eller købe en brystpumpe , hvis du stadig vil gi' mælk fra dine bryster ..

Anmeld

27. august 2009

Sildensigne

Tusind tak for jeres svar
Det er dejligt at man ikke bliver mødt af folk der syntes det er uansvaligt at vælge amningen fra

Jeg kanfortælle at vi er gået over til en blanding hvor hun både for flasken og lidt fra mig, og det fungere rigtig godt

Anmeld

27. august 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Jeg synes bestemt også du skal gøre hvad du har det bedst  med,men lyder som om du har fundet en læsning der fungerer
Det er jo hårdt nok at være blevet mor,og det at amme er bestemt ikke så nemt som man umiddelbart tror.
Jeg kæmpede også en sej kamp,og havde pumper til hjælp,og jeg vil sige at det faktisk først begyndte at gå rigtig godt efter 3 måneder.Der var jeg til gengæld også superglad for at jeg ikke gav op,selvom det var tæt på mange gange.
Desværre er det stoppet nu efter 4 måneder,og det er jeg bare ked af,sådan som vi har kæmpet for det.Men vi begyndte at give flaske om natten,og så fik jeg mindre og mindre mælk,og nu gider han slet ikke mere.
Så min pointe er at der kan gå laaang tid før det rigtig fungerer,men så er det til gengæld også bare så hyggeligt og dejligt,selv om man aldrig tror man når dertil i starten

Anmeld

27. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
TILLYKKE med din datter

Det er et meget ømt emne, men det VIGTIGSTE er, at du gør, hvad du føler for er rigtigt og ikke hvad andre synes du skal gøre.

Jeg havde store amme problemer med min søn og han fik supplerende MME fra fødslen og frem til han var 5 uger, hvor han efterfølgende fik MME. Jeg kæmpede en brav kamp for, at få det til, at lykkes bare så længe.

Da jeg ventede min datter var jeg bange for, at jeg ville få de samme problemer. Men ingen problemer denne her gang og hun blev ammet fuldt ud i 3 mdr., og så 1 mdr. på supplerende MME og nu kun MME.

Jeg vil gerne tilføje, at det IKKE er besværligt, at tage nogen steder med et flaskebarn. Det kræver selvfølgelig en anelse mere forberedelse hjemmefra end, at man lige har "madpakke ved hånden i form af brystet".

Der er fordele og ulemper ved begge dele.

Held og lykke med det hele og håber, at I finder en løsning der passer dig

/ Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.