Kontant hjælp eller forsøger ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg er endt i en dum dum situation. 

Jeg er blevet gravid med det samme, selv om jeg har fertilitet problem

Jeg måtte desværre sætte uddannelse på pause allerede i uge 10 da det er en hårdt uddannelse, og jeg døjer meget med graviditet gener. 

Nu skal jeg så arbejde, som vikar til jeg skal på barsel. 

- jeg har aldrig prøvet dette før, ikke, at ha en plan eller arbejde, og nu er jeg rigtigt bange for, hvad jeg skal leve på mens jeg er på barsel. 

Skal min kæreste forsøger mig? 

Eller har jeg ret til kontant hjælp? i min barsel? 

er 28 år 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

SandraXOXO

Ejer du noget af værdi som bil eller lejlighed eller har opsparing? For så kan du ikke få kh. Hvis du og din kæreste er gift og han tjener mere end 14000 før skat bliver det han tjener udover, trukket fra din kh. 

Anmeld

19. november 2014

Anonym trådstarter

Nej, jeg har studeret i så lang tid, at jeg ejer ingenting. Ingen bil eller noget. 

Vi bor til leje, men kæreste har en bil. 

Okay, men falder vi ikke kunder forsøgerpligt? at han skal tage sig af mig? 

Anmeld

19. november 2014

Hertz

Nej, jeg har studeret i så lang tid, at jeg ejer ingenting. Ingen bil eller noget. 

Vi bor til leje, men kæreste har en bil. 

Okay, men falder vi ikke kunder forsøgerpligt? at han skal tage sig af mig? 

Nej i må ha hva der svarer til 2 gange kontanthjælp tilsammen. Her forsøger jeg ikke min mand (han får kh) da jeg kun får det samme udbetalt som hvis jeg var på kontanthjælp, men de få mdr hvor jeg får udbetalt for en 5 ugers periode der trækker de bare det fra ham som jeg får ekstra, så vi har omkring 20 udbetalt hver måned. Og jeg har også bil det regner de ikke med.

Anmeld

19. november 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for svaret. 

Anmeld

19. november 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kommer an på bilens værdi: salgspris - det I skylder i den...

Hvis den er mere værd end 20.000 kr så er det formue og du kan risikere at få mindre udbetalt indtil bilen er faldet i værdi...

Hvis du skal søge KH skal I have 3 vurderinger på bilen fra forhandlere hvor meget de ville købe den for i ren salg. (dvs hvis I ikke købte ny bil hos dem samtidigt).

der skal hver måned indsendes din kærestes lønseddel førend du får KH udbetalt, medmindre han får KH også...

Men alle disse ting vil du få af vide når du har været på kommunen og sagt du er ledig og skal søge KH...

for der er en masse papirer der skal skrives og sendes og du skal også gøre nogle ting online osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.