Min datters reflekser i benene er lig med 0... Herhjemme falder hun mange gange i løbet af en eftermiddag/aften... Der skal ikke meget til før hun falder... Dørtrinene til værelser, stue, køkkenet jamen i hele huset, katten render ind foran hende, ja så der skal ikke ret meget til før at hun falder...
I dagplejen falder hun også, men ikke så meget som hjemme...
Den anden aften kom hun ligeså stille gående efter sin søster, alligevel faldt hun ligeså lang hun var.. Knaldede hovedet og ansigtet ned i gulvet.. Hvor jeg bare tænkte, denne gang her er det huhej afsted med blå blink.. Hun skreg som hun plejer, meget mere denne gang...
Jeg tog hende til mig, tjekkede tænder, læber, næse og resten af ansigtet.. Kunne ikke se andet end en pæne stor bule.. Heldigvis ikke noget alvorligt, men alligevel meget obs på hende efterfølgende..
Min mand og jeg snakkede om, at en dag kommer det til at gå galt, så ender det jo nok med en næse eller andet...
Samme aften skrev jeg om episoden i en gruppe på fb.. En nævnte så at vi kunne få en hjelm til hende i merudgift til hendes fald... Jeg nævnte det for min mand, hvor han siger, aldrig i livet, hjelme er til folk der ikke helt kan styre sig.. Hvor jeg sagde til ham, at nu måtte han altså holde, den kan lige præcis beskytte vores datter i hendes situation med alle de fald hun har om dagen.. Den samtale droppede vi, da jeg kort tid efter bliver anbefalet at bruge Wilbarger's børstemetoden på hendes krop og især ved hendes ben, så man kan prøve og vække reflekserne... Jeg har ikke sådan hørt om den metode, den bliver brugt flittigt nu efter anbefalinger fra den fb gruppe...
Da jeg så googlede det, kunne jeg hurtigt læse mig frem til at storesøster også har meget gavn af den metode..
Så håber det kan vække reflekserne og mindske det drastisk så hun ikke falder sådan... Både for hende og os, det gør ondt på os som forældre at se det dagligt og hun slår sig hårdt hver gang.. Så krydser og håber på det har en rigtig god effekt..
Efter faldet den anden aften, informerede jeg dagplejeren om faldet, hvor hun siger, hun har et blåt mærke på selve læben, det er så kommet ved faldet, har aldrig før set et blåt mærke på selve læben..
Andre der har prøvet Wilbarger's børstemetoden?
Trods alle hendes fald dagligt, er hendes humør højt hver dag, det er fantastisk at se..