Gode råd ved rød mølle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter er ild rød i hele bleområdet, og har været det siden lørdag. Jeg har behandlet med alm zinksalve, inotyol og kogtvandsklude. Det gør ikke rigtig nogen forskel overhovedet... 

Goderåd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
MummiT skriver:

Min datter er ild rød i hele bleområdet, og har været det siden lørdag. Jeg har behandlet med alm zinksalve, inotyol og kogtvandsklude. Det gør ikke rigtig nogen forskel overhovedet... 

Goderåd?

prøv med pantothenol... det har virket de gange Elise er rød og zink ikke har virket...

Anmeld

19. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Ms.Sunshine skriver:

prøv med pantothenol... det har virket de gange Elise er rød og zink ikke har virket...

Okay, kan det købes på apoteket? I håndkøb? 

Anmeld

19. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
MummiT skriver:

Okay, kan det købes på apoteket? I håndkøb? 

ja... vi har den stående i en stor udgave på puslebordet og så ligger der en lille prøvetube i pusletasken...

Anmeld

19. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Bar numse så snart det er muligt, og så ellers bepanthen creme, det har været super her

Anmeld

19. november 2014

MorDk

Ved blære/hul skal der ikke inotyl på. 

Bar numse og weleda creme

Anmeld

19. november 2014

DortheL

MummiT skriver:

Goderåd?

Nu er det 5 år siden, min dreng var en lille baby.

Men bar mås går man aldrig helt fejl af. Lade bleområdet lufttørre. Jeg var fan af babypudder som jeg kom på med en stor make-up børste. Har aldrig rigtig brugt creme- de få gange jeg har gjort, har jeg brugt panthenol fra Matas. Den er GOD! Og sætter sig ikke i klatter ligesom zink kan gøre. 

Anmeld

19. november 2014

Elgaard73

Er også stor fortaler panthenol salven. Den har været en livredder herhjemme.

Ellers luft, luft, luft til måsen. Og er det ikke muligt at udelade bleen (f.eks hvis man står og skal ud af døren), så sørg for at numsen er godt tør inden bleen kommer på. Herhjemme brugte vi gerne føntørren på lun styrke, så vi slap for at tørre med stof (og derved yderligere irritere/belaste huden).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.