må hun få det hele?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
7 svar
1 synes godt om
19. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

vi har en dejlig pige på 7 mdr som er meget nysgerrig på mad og vi har fået at vide vi gerne må give hende kylling.

jeg vil derfor gerne lave noget i aften der hedder juk, men nu er jeg i tvivl om der er nogle ingredienser jeg ikke må/bør give hende...

ingredienserne er:

• kylling
  • ris
  • forskellige hakkede grøntsager
  • grønsagsbouillon
  • kyllingebouillon
  • vand

grøntsagerne er efter smag og behag, så jeg tænker jeg vil bruge gulerødder, broccoli o.lign som jeg ved hun er glad for...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

Troldemommi

Ms.Sunshine skriver:

vi har en dejlig pige på 7 mdr som er meget nysgerrig på mad og vi har fået at vide vi gerne må give hende kylling.

jeg vil derfor gerne lave noget i aften der hedder juk, men nu er jeg i tvivl om der er nogle ingredienser jeg ikke må/bør give hende...

ingredienserne er:

• kylling
  • ris
  • forskellige hakkede grøntsager
  • grønsagsbouillon
  • kyllingebouillon
  • vand

grøntsagerne er efter smag og behag, så jeg tænker jeg vil bruge gulerødder, broccoli o.lign som jeg ved hun er glad for...

Så vidt jeg ved så må hun hjertens gerne spise det hele, det lyder lækkert, god fornøjelse 

Monica 

Anmeld

19. november 2014

Ms.Momo

Troldemommi skriver:

Så vidt jeg ved så må hun hjertens gerne spise det hele, det lyder lækkert, god fornøjelse 

Monica 

det er faktisk en ret der er rigtig god mod forkølelse... så skal man bare tilføje ingefær og hvidløg (evt. også ginseng)... men det tænkte jeg hun nok ikke har så godt af endnu...

Anmeld

19. november 2014

Elgaard73

Som udgangspunkt må hun jo gerne få det hele. Det eneste jeg lige ville holde lidt igen med, er de to slags bouillon. Hvis det er købe bouillon, er der forfærdeligt meget salt i og det er ikke så godt i den alder.

Jeg kender ikke retten, men er det måske muligt at tilberede de faste fødevarer først (evt. i vand), så tage fra til hende og derefter færdiggøre retten med bouillonen?

Anmeld

19. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Enig. Jeg ville undgå bouillon. Der er rigtig meget salt i. De små størrelser skal helst ikke have tilsat salt i maden

Anmeld

19. november 2014

Ms.Momo

Som udgangspunkt må hun jo gerne få det hele. Det eneste jeg lige ville holde lidt igen med, er de to slags bouillon. Hvis det er købe bouillon, er der forfærdeligt meget salt i og det er ikke så godt i den alder.

Jeg kender ikke retten, men er det måske muligt at tilberede de faste fødevarer først (evt. i vand), så tage fra til hende og derefter færdiggøre retten med bouillonen?

hvad mener du med at tage fra til hende? Bouillon er til når kødet koges for ikke at miste alt smag

Anmeld

19. november 2014

Elgaard73

Ms.Sunshine skriver:

hvad mener du med at tage fra til hende? Bouillon er til når kødet koges for ikke at miste alt smag

Jeg mente, om det måske var muligt at tage det fra, førend at det blev saltet til af bouillonen (kendte jo ikke retten og hvordan man lavede den), men det kan jeg jo så godt se at det ikke er muligt.

Men at hun får det en enkelt gang imellem, sker der jo nok heller ikke noget ved. Det var bare lige for at nævne det med begrænse saltindtaget, ved sådan nogle små størrelser...hvis du nu ikke vidste det (det gjorde jeg nemlig ikke, da vores dreng begyndte på fast føde).

Anmeld

19. november 2014

TNBC

Ms.Sunshine skriver:

Du tager noget kød fra til hende, så det ikke bliver blandet med bouilon. Hun ved jo ikke hvad smag det har og saltet er ikke godt for hende. Blandet det med resten, så er der smag i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.