Jeg er virkelig ved at blive skør...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.313 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. november 2014

mortilsilke

Hej piger. 

Jeg søger lige lidt mere råd om hvordan i fik jeres dagligdag til at fungere og hænge sammen, da min virkelig ikke gør det lige pt.

Min datter er jo vågen om natten, ligemeget hvor meget vi prøver at holde hende vågen om dagen, og vende døgnrytmen er hun virkelig ligeglad. Udover det sover hun ikke specielt meget mere, da hendes maveproblemer er blevet rigtig slemme, på trods af hun har været til zoneterapi, og skal det igen i dag for 2 gang. Faktisk er hendes mave blevet værre efter 1 gang... Hun græder hysterisk flere timer i træk nu, og jeg lever virkelig på 1-2 timers søvn for tiden, jeg kan nærmest aldrig komme i bad, eller rydde op.. Synes slet ikke det hænger sammen mere, og der er ikke udsigt til at min datter begynder at sove mere lige pt, så er der nogle af jer der har nogle gode tips og tricks, der måske har været ude i det samme, og er ved at blive lidt skør? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

Sajida2006

Åh stakkels baby �� det er så synd for de små når de har maveproblemer og de kan jo kun udtrykke sig ved at slrige og det er også synd for mama jo... Hvis det er fordi hun har kolik kan du prøve med lidt kogte fennikel frø og så lade hende drikke vandet derfra og så smøre mynte olie på maven af hende samtidig med du masserer hende det er enormt godt... Hun har højst sandsynligt svært ved at komme af med afføring og fennikelvand er en god måde at stimulere de små maver på uden at det er hårdt for dem... Du kan vugge hende i søvn mens hun lægger på maven på din arm det hjælper også på maveproblemerne... Når hun er vågen så lav cykelbevægelser og masser hendes mave el tryk hende meget let under fødderne, lige under den trædepode der ligger under storetåen og så kør fongeren fordigtigt ned af... Ca 5-10 min på hver fod... Det tror jeg vil hjælpe hende. Håber i får dtyr på det, det er synd for hende hun skal have det sådan 

Anmeld

19. november 2014

Tin

Profilbillede for Tin
VenterVanessa skriver:

Hej piger. 

Jeg søger lige lidt mere råd om hvordan i fik jeres dagligdag til at fungere og hænge sammen, da min virkelig ikke gør det lige pt.

Min datter er jo vågen om natten, ligemeget hvor meget vi prøver at holde hende vågen om dagen, og vende døgnrytmen er hun virkelig ligeglad. Udover det sover hun ikke specielt meget mere, da hendes maveproblemer er blevet rigtig slemme, på trods af hun har været til zoneterapi, og skal det igen i dag for 2 gang. Faktisk er hendes mave blevet værre efter 1 gang... Hun græder hysterisk flere timer i træk nu, og jeg lever virkelig på 1-2 timers søvn for tiden, jeg kan nærmest aldrig komme i bad, eller rydde op.. Synes slet ikke det hænger sammen mere, og der er ikke udsigt til at min datter begynder at sove mere lige pt, så er der nogle af jer der har nogle gode tips og tricks, der måske har været ude i det samme, og er ved at blive lidt skør? 

Hvis det er fordi hun har smerter ville jeg uden at tænke 2 gange give hende en stikpille!! Og hvis du ikke bed om hun har ondt....ville jeg også give en før sengetid for at se om der hjalp(for så må hun have ondt!)

Jeg tænker mere væske på ørene. Som jeg læser det,bryder hun sig ikke om at ligge ned,og ved væske får man sindsygt ondt efter kort tid på langs.

Hvis du  har bil: tag dyner mv med. Kør til hun sover,og sov i bilen med hende. Husk vinduer lidt på klem. Gjore jeg en kort overgang med vores søn.

Anmeld

19. november 2014

mortilsilke

Sajida2006 skriver:

Åh stakkels baby �� det er så synd for de små når de har maveproblemer og de kan jo kun udtrykke sig ved at slrige og det er også synd for mama jo... Hvis det er fordi hun har kolik kan du prøve med lidt kogte fennikel frø og så lade hende drikke vandet derfra og så smøre mynte olie på maven af hende samtidig med du masserer hende det er enormt godt... Hun har højst sandsynligt svært ved at komme af med afføring og fennikelvand er en god måde at stimulere de små maver på uden at det er hårdt for dem... Du kan vugge hende i søvn mens hun lægger på maven på din arm det hjælper også på maveproblemerne... Når hun er vågen så lav cykelbevægelser og masser hendes mave el tryk hende meget let under fødderne, lige under den trædepode der ligger under storetåen og så kør fongeren fordigtigt ned af... Ca 5-10 min på hver fod... Det tror jeg vil hjælpe hende. Håber i får dtyr på det, det er synd for hende hun skal have det sådan 

Alle de ting de beskriver nu, har vi prøvet, og øvelserne gør vi hver dag.. Har dog ikke prøvet med fennikel, men hun får lactulose.. Det skal også siges at hun er 8 uger gammel...

Anmeld

19. november 2014

mortilsilke

Tin skriver:

Hvis det er fordi hun har smerter ville jeg uden at tænke 2 gange give hende en stikpille!! Og hvis du ikke bed om hun har ondt....ville jeg også give en før sengetid for at se om der hjalp(for så må hun have ondt!)

Jeg tænker mere væske på ørene. Som jeg læser det,bryder hun sig ikke om at ligge ned,og ved væske får man sindsygt ondt efter kort tid på langs.

Hvis du  har bil: tag dyner mv med. Kør til hun sover,og sov i bilen med hende. Husk vinduer lidt på klem. Gjore jeg en kort overgang med vores søn.

Jeg har desværre ikke bil..

Jeg skal til lægen med hende i dag om 2 timer, da min SP gerne vil have at hun får en henvisning til en speciel læge, så må jeg lige prøve at spørge til ørene..

Anmeld

19. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvad med kiropraktor? Der kan nemt være en del fastlåsninger i hendes like krop. Det kan også være med til at skabe en hel del konflikter vedr søvnen. 

Mht at holde hende vågen, så hjælper det ikke. Det vil kun gøre hende endnu mere træt. Jo mere overtræt hun er, jo sværre er det for hende at falde i søvn. 

Anmeld

19. november 2014

Albertsen92

Nu er hun jo for tidlig født.. Og tænker at mange for tidligt fødte er særligt sensitive. Det kunne være en grund. Prøv at læs om det.

og så er hendes tarme meget sarte endnu, især når hun får mme, det er jo rimelig hårdt for maven. Får hun det til sarte maver?

Anmeld

19. november 2014

birthee

Først en kæmpe krammer til dig  mine 3 børn har alle været flaskebørn, hvor jeg har brugt mme fra apoteket - dog fik de stadig bøvl med maven... Med den sidste, skiftede jeg lactulose ud med movicol junior - begyndte at give det efter snak med læge og sundhedsplejerske - og det hjalp altså noget bedre end lactulose... Så måske du skulle vende det med lægen, når du alligevel skal derned? 

Derudover tænker jeg om det måske kunne hjælpe med en hængevugge af en slags? Det har hjulpet rigtig meget på alle vores, at de kunne vugges - det gjorde også at mor her ikke havde syvmile-arme når vi nåede eftermiddag/aften 

Du har ikke en i din omgangskreds, der kan hjælpe med hende et par timer, så du kan hoppe under dynen med et par ørepropper i ørerne, og få et par timers søvn????

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.