Blødt i snart et halvt år!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. november 2014

Anonym trådstarter

Hej tøser

Sagen er den at jeg for et halvt år siden droppede mine p-piller. Min kæreste og jeg gik fra hinanden, og jeg havde ofte pletblødning mens jeg tog pillerne, derfor stoppede jeg.

Men siden jeg stoppede har jeg stort set blødt konstant! For det meste bare pletblødning, men indimellem også rigtig menstruation i et par dage måske og så lidt pletblødning igen. Er ved at være rigtig træt af det. Snakkede med min læge, hans sagde at jeg bare kunne starte på p-piller igen, men det vil jeg helst ikke.

Nogen der har prøvet noget lignende? Og har et godt råd til mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

Røverdatter

Puha, det lyder godt nok hårdt. Jeg stoppede med p-pillerne for 5 år siden, og havde på det tidspunkt taget dem i 5 år. Det var noget af det bedste jeg nogensinde har gjort for min krop

Ikke nok med at de påvirkede min hormonbalance rigtig meget, så havde jeg bare en total uregelmæssig cyklus.

Nå, men jeg blødte dog ikke i 6 måneder efterfølgende, husker dog at jeg havde en del pletblødning, men at min krop faktisk til slut fandt et stabilt leje, og min cyklus blev "normal" igen

Jeg ville godt nok ikke tage imod p-piller igen hvis jeg var dig. Din krop giver tydeligt tegn på, at den har brug for at "finde sig selv igen". Sådan som jeg ser det, i hvert fald

Anmeld

18. november 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej tøser

Sagen er den at jeg for et halvt år siden droppede mine p-piller. Min kæreste og jeg gik fra hinanden, og jeg havde ofte pletblødning mens jeg tog pillerne, derfor stoppede jeg.

Men siden jeg stoppede har jeg stort set blødt konstant! For det meste bare pletblødning, men indimellem også rigtig menstruation i et par dage måske og så lidt pletblødning igen. Er ved at være rigtig træt af det. Snakkede med min læge, hans sagde at jeg bare kunne starte på p-piller igen, men det vil jeg helst ikke.

Hvad f*nden er det for en læge der siger at man skal begynde at tage p-piller igen, efter at p-pillerne tydeligvis har fucked ens cyklus helt op??

Du skal ikke tage p-piller igen, du skal have en henvisning til en gynækolog og finde ud af om der kan gøres noget for at hjælpe dig. Hvilket der sikkert kan. 

Anmeld

18. november 2014

WilliamDSTN

Anonym skriver:

Hej tøser

Da jeg var på p-piller havde jeg også en periode hvor jeg blødte det meste af tiden (plet blødning) jeg fik så at vide af min læge at det var fordi dosisen af der der homon der er i ikk var højt nok til at holde alle blødningerne væk

Men jeg har ingen idé om hvorfor du stadig bløder efter du er stoppet med p-pillerne 

Anmeld

18. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom

For det første skam du bede om henvisning til en gynækolog, for at fastslå om den nærmest konstante blødning overhovedet hænger sammen med at du er stoppet med p-pillerne, måske gør det, måske gør det ikke.

Dernæst så syntes jeg du skal bede om en smeartest, hvis du ikke har fået sådan en fornylig, da denne kan give et praj om du har sunde eller ikke sunde celler i livmoderhalsen.

Anmeld

18. november 2014

B&J

syntes du skal tage til en gynækolog og få en god snak

Anmeld

18. november 2014

maak

Da jeg stoppede på p-piller havde jeg også meget uregelmæssig mens og det blev ikke bedre - bløde også on/off hele tiden. 

Tog til min læge og viste hende mine noter over min "cyklus" og fik en henvisning til gynækolog! Det viste sig at jeg havde en stor knude på min ene æggestok! 

Jeg blev opereret, fik fjernet den ene æggestok + leder og min cyklus blev med det samme helt regelmæssig igen!

og nu er jeg gravid i første forsøg!

så mit råd er at du i hvert fald skal have undersøgt det inden du tager p-piller igen!

Jeg kunne i princippet have gået rundt med den knude i mange år endnu hvis ikke jeg stoppede, da p-pillerne ligesom "skjulte" problemet!

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar

Jeg vil ringe til min læge i morgen og bede om at få en henvisning til et gynækolog. Skal man egentlig betale for det?

Anmeld

18. november 2014

maak

Anonym skriver:

Tak for jeres svar

Jeg vil ringe til min læge i morgen og bede om at få en henvisning til et gynækolog. Skal man egentlig betale for det?

Nej det skal du ikke med en henvisning  

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

maak skriver:

Nej det skal du ikke med en henvisning  

Super... tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.