Sansefølsom/særlig sensitiv baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. november 2014

missehxx

Hej piger. Er der nogen af jer der har erfaring med sansefølsomme/særligt sensitive babyer? Min søn er 6 mdr, og vi havde i dag besøg af en børnefysioterapeut, fordi han har tendens til at "tabe" hovedet. Det er så ikke lige det mit indlæg handler om. Nå, men vi snakkede om at M er meget overaktiv, og generelt ret urolig. Han var længe om at kunne komme med nogen steder hen, uden at han var helt "ødelagt" længe bagefter.

Hun sagde at normalt var hun meget imod at "diagnosticere" et barn som særligt sensitiv, for det var kommet meget på mode, og der bliver snakket meget om det, men hun sagde at hun slet ikke var i tvivl om at M er det.

Hun sagde at vi skal lave nogle afslapningsøvelser med ham, så han lærer at slappe af.

Blandt andet skal vi prøve en kugledyne.

Er der nogen der har særligt sensitive børn som kan fortælle lidt om det, og hvad jeres erfaringer er? Jeg er mega bange for hvad det kommer til at betyde for ham.

Erfaring med kugledyne? Hvordan når han skal i dagpleje? Udsigter for fremtiden?

Please kom med erfaringer og gode råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

TrineMine86

Vores dreng er det.. 

Hvis vi blot havde været i mødtegruppe i få timer havde vi en dreng der skreg og ikke kunne finde ro i et hel døgn efter, han tog alle sanseindtryk ind og kunne ikke lukke af.. 

Da han blev ældre fik han voldsomme skrigeture hvor vi slet ikke kunne komme i kontakt med ham, han skreg og kastede sig rundt også selv hvis  det betød han slog hovedet i væggen osv, vi prøvede at tale ham til ro, men hvis vi tærte ham så skreg han endnu mere, vi fik at vide det var når han var blevet overfaldt med indtryk og st berøring derfor kunne føles smertefuld.. 

Vi fik ham i dagpleje og her forsøgte de at 

Anmeld

18. november 2014

TrineMine86

Skærme ham og minimere lyde og andre indtryk, men hver nat fik han skrigeture osv, da han blev 1.5 blev det først opdaget at det var det, og det var dejligt st få ord på, da jeg troede han var hysterisk og at vi gjorde noget forkert, vi opdagede at han tit sad med sin dyne og var helt væk i øjnene og fandt ud sf st når han sad med sin dyne, så koblede han af og lukkede ned for alle indtryk, denne hjalp ham til ikke at blive overstinuleret og derfor lå hans dyne altid fremme.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.