Undre mig lidt ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
7 svar
2 synes godt om
18. november 2014

mor_til_L

Jeg har en del veninder der har fået børn inden for det sidste stykke tid .. 

De siger at baby fx. sover fra 22-09. og det er så her jeg ikke helt forstår det ..

Skal spædbørn ikke have mad ca 3.time? ..Eller er det bare mig?
Til FF siger Jdm at man skal vække dem hvis de sover mere en 3 timer når de er små netop fordi de skal ha mad? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

dukke

Siss89 skriver:

De siger at baby fx. sover fra 22-09. og det er så her jeg ikke helt forstår det ..

Til FF siger Jdm at man skal vække dem hvis de sover mere en 3 timer når de er små netop fordi de skal ha mad? 

Min SP siger at hvis baby sover igennem om natten og ellers spiser fint skal man ikke vække

Anmeld

18. november 2014

Lunae

Siss89 skriver:

Det er meget forskelligt. Mine børn vejede henholdsvis 4090 og 4280 da de blev født - samtidig var de flaskebørn. 

Jeg har aldrig vækket mine børn for mad!

Anmeld

18. november 2014

Christine

Siss89 skriver:

Det lyder også underligt, men jo de skal jo helst spise hver 3.-4. time og de første dage er det jo vigtigt at baby kan sætte gang i mælkeproduktionen.

Men det er min opfattelse at mange sp'ere anbefaler en aftenflaske, som så knockouter baby i flere timer end amning.. hvorfor aner jeg ikke, for jeg synes det er vanvittigt idet det kan ødelægge amningen.

Anmeld

18. november 2014

got2b

Siss89 skriver:

Jeg har aldrig vækket små børn fordi de skulle ha mad, og de har taget fint på og sådan noget, og når jeg har født vil jeg ikke gøre det. Baby skal nok give lyd hvis h*n er sulten. Min svigermor har hellere ikke gjort det med sine fire sønner, og to af dem er faktisk ret store og har altid været det, hvor to af dem er meget tynde. Hvis det fungere for jer/dig vil jeg klart ikke vække baby.

Anmeld

18. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

På barselsgangen sagde Sygeplejersken at medmindre at de er undervægtige, så er der ingen grund til at vække dem. Bare man sørger for at de bliver lagt til de der 10 gange eller lignende i døgnet. Så hvis baby sover i 4-5-6 timer i træk så skal baby jo bare lægges til det mere. Men det skal baby nok selv bede om alligevel. Her sov hun hurtigt de der timer i træk. Til gengæld lavede jeg stort set ikke andet end at amme i hendes vågne timer. Men vi fik vores nattesøvn 

Anmeld

18. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis baby tager på og trives, skal man ikke pille ved deres søvn min vejede 4300g og sov 6timer den første nat, hvilket var helt okay ifølge personalet på barselsgangen fordi han var en stor dreng det var nok anderledes hvis han var et lille nips.  

Anmeld

18. november 2014

Trekløver(:

Siss89 skriver:

Må indrømme at jeg undre mig lidt sammen med dig. Har oplevet flere gange på min FB, at bekendte/venner opdatere om at nu har deres baby på 1-2-3 måneder taget 11-12 timer i streg. Forstår det ikke, da et lille spædbarn ikke burde/kunne sove så længe stræk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.