Desperat :( Amning og brystpumpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
8 svar
7 synes godt om
18. november 2014

Vivienne

Hej piger

jeg ammer min dreng på 6 uger med suttebrikker. Men her for 4-5 dage siden begyndte jeg at få vilde smerter ved amning, som blev værre og værre. Her til aften græd jeg mens jeg ammede ham

jeg har revner og lidt sår og bv kan ikke komme sig, da han bliver ammet hver time eller hver anden. 

Får besøg af sundhedsplejersken imorgen, så hun kan vurdere hvad smerterne kan skyldes.

Det sidste jeg ønsker er at opgive amning og overvejer derfor at bruge brystpumpe så mine bv kan komme sig. Men jeg er i tvivl om hvorvidt det gør ondt med brystpumpe?

nogen erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Vivienne skriver:

Hej piger

jeg ammer min dreng på 6 uger med suttebrikker. Men her for 4-5 dage siden begyndte jeg at få vilde smerter ved amning, som blev værre og værre. Her til aften græd jeg mens jeg ammede ham

jeg har revner og lidt sår og bv kan ikke komme sig, da han bliver ammet hver time eller hver anden. 

Får besøg af sundhedsplejersken imorgen, så hun kan vurdere hvad smerterne kan skyldes.

Det sidste jeg ønsker er at opgive amning og overvejer derfor at bruge brystpumpe så mine bv kan komme sig. Men jeg er i tvivl om hvorvidt det gør ondt med brystpumpe?

nogen erfaringer?

Jeg må ærligt erkende, at det gjorde en del mere ondt med brystpumpen end når jeg ammede. 

Det var et helt andet sug. Ja, bare av. 

Håber du finder en løsning

Anmeld

18. november 2014

Vivienne

ES90 skriver:

Jeg må ærligt erkende, at det gjorde en del mere ondt med brystpumpen end når jeg ammede. 

Det var et helt andet sug. Ja, bare av. 

Håber du finder en løsning

Havde du revner og sår?

Anmeld

18. november 2014

L-Mortil3

Jeg havde store revner og sår, jeg kunne slet ikke bruge pumpen for smerter, så jeg malkede ud med hånden , med rigtig god effekt! Måske det virker for dig?!

Anmeld

18. november 2014

jojomama

Jeg har godt nok aldrig oplevet, at det gjorde ondt med brystpumpe - selvom jeg havde sår og revner.... 

Anmeld

18. november 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej, det er desværre helt almindeligt med smerter, revner og sår i starten da brystvorterne skal hærde. Når du bruger ammebrikker har du måske "udsat" ubehaget. Et par gode råd: hver gang du har ammet så smør brystvorten med lidt mælk og lad det lufttørre, det hjælper rigtig godt, der er noget antiseptisk i brystmælken, undgå gerne bh, stramt tøj og især tøj lavet i kunsstof, brug kun bomuld og uld. Da brystvorterne ellers ikke heler. Find en brystvortecreme på apoteket, hold brysterne godt varme, masser dem jævnligt under bruseren gerne med meget varmt vand. Sørg for, at dit barn favner brystet godt med munden og ikke kun sutter på selve brystvorten.  Er ammebrikkerne evt. Ved at være for små til brystvorterne?de vokser jo under amningen.. Knus og håber det lykkes. Det gør skide ondt i starten, for mig omkring 3 ugers tid. 

Anmeld

18. november 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Vivienne skriver:

Havde du revner og sår?

Nej, slet ikke. 

Anmeld

20. november 2014

Vivienne

Kære piger,

1000 tak for jeres input

Har haft besøg af sundhedsplejersken, og vi kom frem til, at jeg skal bruge mindre suttebrikker, da dem jeg havde før var for stor til mine brystvorter. Det gjorde at når han suttede, at han sugede næsten hele brystvorten ind, hvilket gav sår på dem.

Nu går det meget bedre, og jeg er SÅ glad for at jeg ikke skal opgive amning

Anmeld

20. november 2014

L-Mortil3

Vivienne skriver:

Kære piger,

1000 tak for jeres input

Har haft besøg af sundhedsplejersken, og vi kom frem til, at jeg skal bruge mindre suttebrikker, da dem jeg havde før var for stor til mine brystvorter. Det gjorde at når han suttede, at han sugede næsten hele brystvorten ind, hvilket gav sår på dem.

Nu går det meget bedre, og jeg er SÅ glad for at jeg ikke skal opgive amning

Dejligt at høre! Alt held og lykke med det!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.