Navn + efternavn, speciel betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.403 visninger
11 svar
6 synes godt om
17. november 2014

Vivienne

Inspireret af en artikel, som jeg har læst på BT, ville jeg lige høre, om nogle af jer har bestemt sig for et navn til jeres barn fordi det klinger godt sammen med efternavnet?

Eller måske fordi navnet og efternavnet sat sammen har en speciel betydning?

Som f.eks. Kim Kardashians datter, North West, som fik sit navn fordi hun hed West til efternavn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter har fået sit fornavn mest fordi at det hvad vi kunne blive enige om (kæresten og jeg har meget forskellig navne-smag )

Hendes mellemnavn er fra min familie, og har en særlig betydning for mig, da det er et gammelt navn

Og efternavnet har hun fra sin far. Det har en særlig betydning for ham, fordi det stammer fra den tyske del af hans familie. 

Lenora Gulløv Lenz hedder hun

Anmeld

17. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min søns fornavn er "bare" fordi jeg godt kunne lide det, hans mellemnavn er mit efternavn og så har han sin fars efternavn...

min datter deler fornavn med min afdøde farmor, mellemnavnet er et familienavn fra min farfar og hendes efternavn er en kombi af min kærestes efternavn og hans mormors ungpigenavn...

Anmeld

18. november 2014

Vivienne

Ingen andre?

Anmeld

18. november 2014

Chiip91

Jeg valgte min datters fornavn fordi jeg altid har elsket det, havde også Anastazija i tænkerne

Hendes mellemnavn er min mors mellemnavn, som hendes far også hed. Efternavnet er mit, min fars, og lillebror efternavn

Hun hedder Linnea Sønderby Olsen

Anmeld

18. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi valgte fornavnet fordi det ligger tæt op af fars navn og det syntes vi var sødt. Mit efternavn som mellemnavn og fars slægtsnavn samt fars efternavn. Så 4 navne i alt. Egentlig er jeg ligeglad med mit efternavn, men da min far kun har piger vil efternavnet ellers forsvinde og det syntes jeg ville være synd. 

Vi har tænkt på hvordan det klinger ift. om mit efternavn skulle komme lige efter navnet eller tilsidst, ellers har vi ikke tænkt over det

Anmeld

18. november 2014

Jupiter

Vi valgte fornavnet efter betydning og smag og historie - altså ikke i forbindelse med efternavnet.

Dog overvejede vi meget rækkefølgen af mellemnavnene (hun har to), for at det skulle passe bedst sammen med efternavnet 

Anmeld

18. november 2014

RosSofi

Min søns fornavn, var det kompromis vi indgik (min mand og jeg), vi var temmelig forskellige i smag, hvad angår drengenavne (sjovt nok var vi helt enige om pigenavn)

Mellemnavnet er mit efternavn, som jeg har gennem min morfar, der døde meget ung. Hans efternavn er farens efternavn.

Anmeld

18. november 2014

lineog4

Har sket ikke tænkt over efternavnet i forbindelse med at vælge fornavn. Måske fordi jeg ikke har noget forhold til efternavn som andet end noget man skal have - det er mit fornavn der definerer mig, og kalder mig selv Line og ikke Line + efternavn

Anmeld

18. november 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Vores datter er navngivet efter min farmor, og da min mands mormor hed det samme, var det let. Så skulle vi også have et navn der kunne udtales på spansk, da min svigermor og svigerinde er bosat i Spanien, og vi derfor kommer en del derned. Mellemnavet er mit efternavn og så min mands efternavn. Vi hedder selv begge efter vi blev gift, og vores datters navn er Marie, som dog godt nok bliver udtalt MariA i spanien, men det kan vi godt leve med :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.