Jeg er begyndt at blive lidt bekymret for, om min søn sover for meget..
han er næsten 15mdr gammel, og fx så dagen igår sådan ud:
vågnede kl 6, kom ind til os og sov videre til kl 7.30.
Kl 10.30, sov han første lur, og måtte vækkes kl 12, da han havde tid hos frisør. (Normalt kan han snildt sove 2-3timer ved sin "formiddagslur", hvis han får lov)
Kl 15 sov han anden lur og vågnede igen kl 17.20.
normalt kommer han i seng kl 19, men igår kom han først i seng kl 20.15 (kl 19.50, begyndte han at vise træthedstegn)
han sov så lige til kl 7 imorges.
og i dag sov han til første lur kl 10 - og sover i skrivende stund (kl 12.45) stadig.
I hverdagene sover han kun en lur i vuggestuen fra omkring kl 11.30 og så 1-3timer frem. Men de siger derovre, at han ofte næsten ikke kan spise frokost, fordi han er så træt og derfor sur og ked af det, og ofte må de putte ham midt i maden. Hver dag når han kommer hjem (omkring kl 16) er han så træt, at han ofte er sur og ked lige til han skal sove til natten.
Så derfor lader jeg ham sove to lure i løbet af dagen i weekenden, da han han har brug for det, men er i tvivl om jeg skal prøve at vække ham fra de lure, da han ofte kan sove 2-3timer i streg ved begge lure, PLUS hele natten, hvilket ifølge kloge bøger er meget mere end et barn på hans alder bør sove i døgnet.. Hmm..
Nogen der kan fortælle om det er normalt, at nogle børn har brug for SÅ meget søvn, eller om der er grund til bekymring?