Da jeg skulle have min anden hjemmefødsel var jeg ikke i tvivl om at min datter skulle passes og sove ude. Jeg ville ikke risikere hun blev bange, hvis jeg havde ondt, blev kørt væk, hvis hun blev vækket om natten af skrig eller hun skulle opleve blod mv.
Hun blev derfor passet. Det tog dog kun 2,5 time at bringe lillesøster til verden, fra hun blev hentet (I alt 3,5) Jeg skreg ikke en eneste gang, og beklagede min mildt over meget få veer. Selv smerterne ved presseveerne var okay. Min svigermor var vildt skuffet over at hun var tagtet hjem med vores datter, når det var så fin en fødsel da hun og min datter da sagtens kunne have været med, mente hun. Jeg fortrød dog ikke efterfølgende.
Men nu hvor jeg skal føde (sidste) og 3. barn hjemme og det drejer sig om to der skal passes og hentes mv. tænker jeg, at det næsten er mere dramatisk at sende dem ud af huset. Alle mulige tanker som: Hvad hvis det er midt om natte og de sover, hvad hvis det tager halvt så lang tid? Hvad hvis det ene og det andet.
Jeg har to etager og man kan færdes på begge etager og butte børn i stuen hvor der også er toilet og køkken, så mine børn vil formentlig ikke lide nogen last hvis de var hjemme. Men er ikke for at de skal opleve for meget smerte, eller utryghed og ved jo ikke hvad jeg kan forvente.
Hvad tænker I? gode råd modtages med kyshånd.
Gerne folk med erfaring.
Pigerne er 4 år den anden "kun" 1,6 år
Anmeld