Børnene? Laaang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.836 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. november 2014

Wik

Da jeg skulle have min anden hjemmefødsel var jeg ikke i tvivl om at min datter skulle passes og sove ude. Jeg ville ikke risikere hun blev bange, hvis jeg havde ondt, blev kørt væk, hvis hun blev vækket om natten af skrig eller hun skulle opleve blod mv.

Hun blev derfor passet. Det tog dog kun 2,5 time at bringe lillesøster til verden, fra hun blev hentet (I alt 3,5) Jeg skreg ikke en eneste gang, og beklagede min mildt over meget få veer. Selv smerterne ved presseveerne var okay. Min svigermor var vildt skuffet over at hun var tagtet hjem med vores datter, når det var så fin en fødsel da hun og min datter da sagtens kunne have været med, mente hun. Jeg fortrød dog ikke efterfølgende. 

Men nu hvor jeg skal føde (sidste) og 3. barn hjemme og det drejer sig om to der skal passes og hentes mv. tænker jeg, at det næsten er mere dramatisk at sende dem ud af huset. Alle mulige tanker som: Hvad hvis det er midt om natte og de sover, hvad hvis det tager halvt så lang tid? Hvad hvis det ene og det andet.

Jeg har to etager og man kan færdes på begge etager og butte børn i stuen hvor der også er toilet og køkken, så mine børn vil formentlig ikke lide nogen last hvis de var hjemme. Men er ikke for at de skal opleve for meget smerte, eller utryghed og ved jo ikke hvad jeg kan forvente.

Hvad tænker I? gode råd modtages med kyshånd.

Gerne folk med erfaring.

Pigerne er 4 år den anden "kun" 1,6 år 

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

15. november 2014

Thalia

Hvis du selv er tryg ved det, og du evt kan have svigermor eller nogen i huset der kan se efter børnene, ville jeg bare lade dem blive hjemme.

Vi planlægger ikke flere børn lige nu, men hvis vi ender med endnu en graviditet regner jeg med hjemmefødsel, og mine de ældste børn har allerede meldt ud at de gerne vil have lov at være hjemme.

Anmeld

15. november 2014

TNBC

Wik skriver:

Da jeg skulle have min anden hjemmefødsel var jeg ikke i tvivl om at min datter skulle passes og sove ude. Jeg ville ikke risikere hun blev bange, hvis jeg havde ondt, blev kørt væk, hvis hun blev vækket om natten af skrig eller hun skulle opleve blod mv.

Hun blev derfor passet. Det tog dog kun 2,5 time at bringe lillesøster til verden, fra hun blev hentet (I alt 3,5) Jeg skreg ikke en eneste gang, og beklagede min mildt over meget få veer. Selv smerterne ved presseveerne var okay. Min svigermor var vildt skuffet over at hun var tagtet hjem med vores datter, når det var så fin en fødsel da hun og min datter da sagtens kunne have været med, mente hun. Jeg fortrød dog ikke efterfølgende. 

Men nu hvor jeg skal føde (sidste) og 3. barn hjemme og det drejer sig om to der skal passes og hentes mv. tænker jeg, at det næsten er mere dramatisk at sende dem ud af huset. Alle mulige tanker som: Hvad hvis det er midt om natte og de sover, hvad hvis det tager halvt så lang tid? Hvad hvis det ene og det andet.

Jeg har to etager og man kan færdes på begge etager og butte børn i stuen hvor der også er toilet og køkken, så mine børn vil formentlig ikke lide nogen last hvis de var hjemme. Men er ikke for at de skal opleve for meget smerte, eller utryghed og ved jo ikke hvad jeg kan forvente.

Hvad tænker I? gode råd modtages med kyshånd.

Gerne folk med erfaring.

Pigerne er 4 år den anden "kun" 1,6 år 

Kan svigermor komme hurtigt, hvis det sker midt om natten?

Hvis ja, ville lade den blive hjemme, og lade svigermor havde dem på den anden etagr, hvis det nu viser sig ikke at være en let fødsel.

Anmeld

15. november 2014

Wik

Yurie skriver:

Kan svigermor komme hurtigt, hvis det sker midt om natten?

Hvis ja, ville lade den blive hjemme, og lade svigermor havde dem på den anden etagr, hvis det nu viser sig ikke at være en let fødsel.

Det er jeg i tvivl om, hun siger hun kan, men hun sover meget tungt, og bor ca. en halv time væk. 

Men er enig, med dig ville foretrække hun kom hvis de sover alligevel. 

Anmeld

15. november 2014

Sissel

Jeg planlægger hjemmefødsel denne gang.. Og der er det helt sikkert planen at ungerne skal være hjemme imens. Det er en ganske naturlig ting og ikke noget at være bange for. Synes tit der blir gjort et kæmpe stort nummer ud af det.. Du har jo også født før, og ved jo nok hvordan du reagerer.. Om det er skrig og skrål, eller mere stille og roligt..

Anmeld

15. november 2014

Wik

Thalia skriver:

Hvis du selv er tryg ved det, og du evt kan have svigermor eller nogen i huset der kan se efter børnene, ville jeg bare lade dem blive hjemme.

Vi planlægger ikke flere børn lige nu, men hvis vi ender med endnu en graviditet regner jeg med hjemmefødsel, og mine de ældste børn har allerede meldt ud at de gerne vil have lov at være hjemme.

Ha ha det sidste forstår jeg ikke. 

Hvor gamle er dine børn, for min 4 årige vil også vildt gerne med

Anmeld

15. november 2014

Thalia

Wik skriver:

Ha ha det sidste forstår jeg ikke. 

Hvor gamle er dine børn, for min 4 årige vil også vildt gerne med

Jeg har drenge på 7, 5 og 2 år. Lige nu har vi hænderne fulde, og vi planlægger ikke flere børn lige nu. Omvendt så ved man jo aldrig om vi vågner op om 2 år og tænker at endnu en baby vil være det bedste i verden.

Hvis snakken ind imellem er faldet på babyer - fx hvis der har været noget med babyer eller fødsler i fjernsynet, er de store ret hurtige til at foreslå at vi da sagtens kan få en lille mere. Så gider de godt dele værelse med den, og i øvrigt vil de gerne med til fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.