Another Chance skriver:
Hej Alle
Jeg er i dag 15+0 uger henne, alt hos den lille er ganske udemærket, hørte og så en aktiv bette en til NF og første jordmoder besøg hørte vi dog ikke hjertet slå da det var for tidligt for dem at kunne finde hjertelyden, men hørte navlestregen arbejde (En MEGET sjov lyd)
Nå, men så tænker jeg jo lidt at jeg går hjemme i forvejen pga sygdom (Sclerose, er førtidspensionist) så kan jo lige så godt bruge tiden lidt fornuftigt så da jeg syer en del, tænker jeg at hvad er smart at lave til babyen og måske moren her mens hun venter?
Jeg har lavet et hav af bukser til nyfødt, hage og savle smækker, sanseklude med applikeret motiver, men jeg har et ordenligt lager af stof som jeg gerne vil have brugt lidt af inden at mit barn kommer til verden.
Har allerede nogle små ideer og tanker på ting jeg gerne vil have lavet... som en pusletaske jeg fandt i Alt om håndarbejde (01/2014) en kegle hvor at babyen skal sætte ringe på eller tage dem af, en rangle med et dyr på, endnu flere hage og savle smækker og måske flere ballon bukser.
Når jeg om en måned finder ud af om jeg venter en lille dreng eller pige, så bliver der absolut også lavet tøj big time i farver der passer til kønnet mit barn skulle have.
Jeg kan gøre alt dette fordi at jeg faktisk ikke rigtig har nogle gener af graviditeten, men når hjertet slår, navlestrengen arbejder og babyen vokser, så må der jo være liv derinde.
Men kom med endnu flere gode ideer til hvad jeg kan få lavet... stof er næsten lige gyldigt, efter som at jeg i følge min far har et "stof" misbrug så har jeg nok fået samle lidt af hvert med hjem
Jeg brugte 1 milliard timer på at sy en sengerand med applikationer. De timer viste sig at være godt givet ud, for min datter elsker den stadig højt, og nu hvor hun for længst er for stor til tremmesengen, hænger den langs hendes seng, selvfølgelig som pynt, men også som en slags vægpude - og det er smartere end det lyder.
Ellers har vi (nok mest mig, som er den der vasker oftest) været glad for ekstra betræk til voksiposen og ammepuden.
Små dukker/bamser med en klokke indeni og sanseklude med "knitrepapir" indeni har været overskuelige hyggeprojekter for mig, og også til glæde for min datter og veninders børn.
Heldragter til at sove i udenfor sparrede os for mange penge, og når først mønsteret er på plads, er det ret nemt og hurtigt.
Gid det var mig, der skulle sy til en lille ny
Det er så hyggeligt