Sy projekter mens jeg venter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
9 svar
7 synes godt om
15. november 2014

Another Chance

Hej Alle

Jeg er i dag 15+0 uger henne, alt hos den lille er ganske udemærket, hørte og så en aktiv bette en til NF og første jordmoder besøg hørte vi dog ikke hjertet slå da det var for tidligt for dem at kunne finde hjertelyden, men hørte navlestregen arbejde (En MEGET sjov lyd)

Nå, men så tænker jeg jo lidt at jeg går hjemme i forvejen pga sygdom (Sclerose, er førtidspensionist) så kan jo lige så godt bruge tiden lidt fornuftigt så da jeg syer en del, tænker jeg at hvad er smart at lave til babyen og måske moren her mens hun venter?

Jeg har lavet et hav af bukser til nyfødt, hage og savle smækker, sanseklude med applikeret motiver, men jeg har et ordenligt lager af stof som jeg gerne vil have brugt lidt af inden at mit barn kommer til verden.

Har allerede nogle små ideer og tanker på ting jeg gerne vil have lavet... som en pusletaske jeg fandt i Alt om håndarbejde (01/2014) en kegle hvor at babyen skal sætte ringe på eller tage dem af, en rangle med et dyr på, endnu flere hage og savle smækker og måske flere ballon bukser.

Når jeg om en måned finder ud af om jeg venter en lille dreng eller pige, så bliver der absolut også lavet tøj big time i farver der passer til kønnet mit barn skulle have.

Jeg kan gøre alt dette fordi at jeg faktisk ikke rigtig har nogle gener af graviditeten, men når hjertet slår, navlestrengen arbejder og babyen vokser, så må der jo være liv derinde.

Men kom med endnu flere gode ideer til hvad jeg kan få lavet... stof er næsten lige gyldigt, efter som at jeg i følge min far har et "stof" misbrug så har jeg nok fået samle lidt af hvert med hjem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2014

Princesspigen

Another Chance skriver:

Hej Alle

Jeg er i dag 15+0 uger henne, alt hos den lille er ganske udemærket, hørte og så en aktiv bette en til NF og første jordmoder besøg hørte vi dog ikke hjertet slå da det var for tidligt for dem at kunne finde hjertelyden, men hørte navlestregen arbejde (En MEGET sjov lyd)

Nå, men så tænker jeg jo lidt at jeg går hjemme i forvejen pga sygdom (Sclerose, er førtidspensionist) så kan jo lige så godt bruge tiden lidt fornuftigt så da jeg syer en del, tænker jeg at hvad er smart at lave til babyen og måske moren her mens hun venter?

Jeg har lavet et hav af bukser til nyfødt, hage og savle smækker, sanseklude med applikeret motiver, men jeg har et ordenligt lager af stof som jeg gerne vil have brugt lidt af inden at mit barn kommer til verden.

Har allerede nogle små ideer og tanker på ting jeg gerne vil have lavet... som en pusletaske jeg fandt i Alt om håndarbejde (01/2014) en kegle hvor at babyen skal sætte ringe på eller tage dem af, en rangle med et dyr på, endnu flere hage og savle smækker og måske flere ballon bukser.

Når jeg om en måned finder ud af om jeg venter en lille dreng eller pige, så bliver der absolut også lavet tøj big time i farver der passer til kønnet mit barn skulle have.

Jeg kan gøre alt dette fordi at jeg faktisk ikke rigtig har nogle gener af graviditeten, men når hjertet slår, navlestrengen arbejder og babyen vokser, så må der jo være liv derinde.

Men kom med endnu flere gode ideer til hvad jeg kan få lavet... stof er næsten lige gyldigt, efter som at jeg i følge min far har et "stof" misbrug så har jeg nok fået samle lidt af hvert med hjem

Min drøm var at selv lave betræk til sengen, sengesanden, dyne, pude osv.. Desværre blev det ik til noget da jeg absolut ikke kan finde ud af at sy..

jeg har senere hen lavet en sækkepude som kan bruges til mange forskellige ting, super god ide syndes jeg.. Ret skæv men god 

og ellers måske en ammepude eller betræk til en 

Anmeld

15. november 2014

Another Chance

Princesspigen skriver:

Min drøm var at selv lave betræk til sengen, sengesanden, dyne, pude osv.. Desværre blev det ik til noget da jeg absolut ikke kan finde ud af at sy..

jeg har senere hen lavet en sækkepude som kan bruges til mange forskellige ting, super god ide syndes jeg.. Ret skæv men god 

og ellers måske en ammepude eller betræk til en 

Jeg har syet i mange mange år (lyder som om at jeg er voldsom gammel??)

Men alt sådan noget som sengetøj til baby dyne har jeg allerede, vi fik en masse ting gratis... sengerand og kravlegårsrand har min mor og jeg fundet i mødrehjælpen. 

en sækkestol/pude er en super fin ide, ingen tvivl om det... Måske jeg skulle lave sådan en, ud af noget virkelig sødt peter plys stof jeg har set på stof&stil's hjemmeside. Jeg går også mindre Peter Plys amok også.

Tror at når jeg lige har fået bedre styr og overblik over det jeg har i mit syværelse så vil jeg nok lave endnu en sanseklud med Peter Plys på.

Ammepude køber jeg nok af en bekendt så ja, kan altid lave nye betræk til den og gøre den til min/vores... 

Anmeld

15. november 2014

Mor til Ella

Another Chance skriver:

Hej Alle

En babynest 

Anmeld

15. november 2014

Another Chance

Mor til Ella skriver:

En babynest 

Den havde jeg faktisk også tænkt på... både den og en slange til at ligge i sengen sammen med babyen og til leg senere hen 

Anmeld

15. november 2014

Skouboe

Jeg tænker en vikle (enten en strækvikle eller en fastvikle) eller evt. en mei-tai. Sengetæppe, sidde pude til barnevognen, solskærm.

En anden ting der ville være godt er hvis du har mulighed for at få fyldt fryseren op med færdiglavet mad inden fødslen. Pga. det skift i hormoner der sker i kroppen under fødslen/umiddelbart efter, er du ekstra udsat for at få et attak, og så er det virkelig en fordel at have noget i fryseren at tage af.

Jeg har haft øget aktivitet efter fødslen af begge mine piger, på trods af at jeg startede IVIG behandling inden fødslen, så det kan godt betale sig at være forberedt, ikke kun ift. til tøj mv, men alt hvad der kan gøre dit liv lettere

Anmeld

16. november 2014

Susje

Du kan sy din egen voksipose,  en hue, et aktivitets/sansetæppe, finger/gribebold, barnevognspude, barnevognsrand,  barnevognskæde, stofbog, suttesnore (må ikke være mere end 22 cm), en slange, risposer (fyld evt. plast granulat i, så kan de vaskes), slyngevugge, gardiner til børneværelset, en uro, en pude/hynde til trip trap stolen ( hvis du altså har eller skal have sådan en).

Håber det gav dig lidt inspiration og held og lykke med syprojektet ☺

Anmeld

16. november 2014

Princesspigen

Another Chance skriver:

Jeg har syet i mange mange år (lyder som om at jeg er voldsom gammel??)

Men alt sådan noget som sengetøj til baby dyne har jeg allerede, vi fik en masse ting gratis... sengerand og kravlegårsrand har min mor og jeg fundet i mødrehjælpen. 

en sækkestol/pude er en super fin ide, ingen tvivl om det... Måske jeg skulle lave sådan en, ud af noget virkelig sødt peter plys stof jeg har set på stof&stil's hjemmeside. Jeg går også mindre Peter Plys amok også.

Tror at når jeg lige har fået bedre styr og overblik over det jeg har i mit syværelse så vil jeg nok lave endnu en sanseklud med Peter Plys på.

Ammepude køber jeg nok af en bekendt så ja, kan altid lave nye betræk til den og gøre den til min/vores... 

Det eneste er at jeg på min store sækkepude lavede en begynder fejl.. 

Jeg syede stoffet sammen og puttede kuglerne i, det vil sige at betrækket ik kan vaskes, ik så smart med dyr og barn der bruger den.. 

Så vil lig anbefale at du putter kuglerne i en pose/noget stof/betræk noget og så uden på laver et betræk som kan vaskes 

men det ved du sikkert godt 

Anmeld

16. november 2014

Studerendemor

Another Chance skriver:

Hej Alle

Jeg brugte 1 milliard timer på at sy en sengerand med applikationer. De timer viste sig at være godt givet ud, for min datter elsker den stadig højt, og nu hvor hun for længst er for stor til tremmesengen, hænger den langs hendes seng, selvfølgelig som pynt, men også som en slags vægpude - og det er smartere end det lyder.

Ellers har vi (nok mest mig, som er den der vasker oftest) været glad for ekstra betræk til voksiposen og ammepuden.

Små dukker/bamser med en klokke indeni og sanseklude med "knitrepapir" indeni har været overskuelige hyggeprojekter for mig, og også til glæde for min datter og veninders børn. 

Heldragter til at sove i udenfor sparrede os for mange penge, og når først mønsteret er på plads, er det ret nemt og hurtigt. 

Gid det var mig, der skulle sy til en lille ny  Det er så hyggeligt

Anmeld

16. november 2014

Fru Frederiksen.

Tillykke med at du venter dig 

Jeg er ved at sy et extra tæppe, til at ligge i bunden af kravlegården så det kan vaskes og et til at tage med når vi skal på besøg. Som hun kan ligge og lege på. Jeg købte det fineste Disney stof og en del pladevat i Stof 2000. Skal også til at sy kjoler. Det glæder jeg mig til    

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.