gravid og borderline

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.127 visninger
6 svar
4 synes godt om
15. november 2014

speedy007

I skønne mennesker. håber nogle kan hjælpe mig lidt.

Er gravid og har borderline.

for ingen medicin længere og sys da også selv der er rimmelig styr på tingene....

jeg er 7+6 hende.

nogen der ved noget om :

jeg kan få hjælp med evt en der kommer ( evt  fra kommunen) og støtter og vejleder

ekstra scanninger osv

og hvordan klarede du / i jer med borderline

Har selvskadende adfærd dog i mindre grad

men har utrolig meget selvtvivl.... ved jeg har en masse mennesker omkmring mig der  nok skal hjælpe så godt de kan .. men så kommer den der følelse .... " er du ikke voksen ??" 

hjælp please

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2014

Mor til Ella

speedy007 skriver:

for ingen medicin længere og sys da også selv der er rimmelig styr på tingene....

jeg er 7+6 hende.

nogen der ved noget om :

jeg kan få hjælp med evt en der kommer ( evt  fra kommunen) og støtter og vejleder

ekstra scanninger osv

men har utrolig meget selvtvivl.... ved jeg har en masse mennesker omkmring mig der  nok skal hjælpe så godt de kan .. men så kommer den der følelse .... " er du ikke voksen ??" 

hjælp please

Hvilken form for hjælp tænker du at du får brug for?

hvorfor tænker du ekstra scanninger?

selvskadende? Skal du være alene med barnet?

ved grund grundlæggende om lidelsen, derfor de mange spørgsmål

Anmeld

15. november 2014

speedy007

Mor til Ella skriver:

Hvilken form for hjælp tænker du at du får brug for?

hvorfor tænker du ekstra scanninger?

selvskadende? Skal du være alene med barnet?

ved grund grundlæggende om lidelsen, derfor de mange spørgsmål

om man kan få en sygeplejerske til at komme ud og hjælpe en sådan en gang i ugen eller sådan noget alt efter hvad jeg kunne få brug for.

jeg har ingen ide om hvor mange scanninger man kommer til, men kan jeg komme til en ekstra vis jeg har behov  for det

Jeg har været meget selskadende men ikke længere, idag er det meget minimalt,

jeg skal være stor set alene med barnet manden er lastvognschauffør

Anmeld

15. november 2014

Hertz

speedy007 skriver:

jeg er 7+6 hende.

nogen der ved noget om :

ekstra scanninger osv

hjælp please

Har selv borderline og er gravid med mit andet barn. Med mit første barn var jeg også rigtig usikker og min Jordemoder skrev så til kommunen i samråd med mig at jeg gerne ville ha lidt hjælp når barnet kom. Og de kom 4 gange og mente at det havde jeg slet ikk brug for da jeg jo var en fantastisk mor og synes heller ikk selv at der var behov for mere hjælp. Og ja nu er det så mit andet barn jeg venter. Min datter er snart 3 og hun stortrives, faktisk synes jeg at efter jeg blev mor mærker jeg ikk så meget til min borderline længere. Du er velkommen til at skrive privat hvis det er.

Anmeld

15. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når du har diagnosen vil du nok højst sandsynligt blive tilknyttet en special jordemoder det indebærer flere konsultationer og mere snak om hvordan du har det og fokus på at ruste dig godt til opgaven, her kan du også lufte ideen om støtte i hjemmet, og så kan jordemoderen hjælpe med at vurdere hvilken slags der kunne være god for dig. Du vil garanteret også få tilbud om ekstra besøg af sundhedsplejerske allerede inden fødslen  

der er 2 scanninger man bliver tilbudt obligatorisk, uge 12ca og uge 20ca. Umiddelbart kender jeg ingen med psykiske diagnoser der har fået ekstra scanninger pga dét. Men man har selvfælgekig altid selv mulighed for at købe ekstra scanninger privat, hvis man gerne vil se baby flere gange  

Anmeld

15. november 2014

speedy007

Mor11 skriver:

Når du har diagnosen vil du nok højst sandsynligt blive tilknyttet en special jordemoder det indebærer flere konsultationer og mere snak om hvordan du har det og fokus på at ruste dig godt til opgaven, her kan du også lufte ideen om støtte i hjemmet, og så kan jordemoderen hjælpe med at vurdere hvilken slags der kunne være god for dig. Du vil garanteret også få tilbud om ekstra besøg af sundhedsplejerske allerede inden fødslen  

der er 2 scanninger man bliver tilbudt obligatorisk, uge 12ca og uge 20ca. Umiddelbart kender jeg ingen med psykiske diagnoser der har fået ekstra scanninger pga dét. Men man har selvfælgekig altid selv mulighed for at købe ekstra scanninger privat, hvis man gerne vil se baby flere gange  

tusind tak for tilbage meldingerne , så begynder at komme ro på.

Anmeld

22. november 2014

tullemortilsnart2

hej du har selv borderline og er førstegangsgravid (uge 21)

De kan læse i dine papire at du har en diagnose. Din læge, sygeplejsken og jordemor vil tage en snak med dig om det og du kan jo altid spørge om ekstra hjælp sundhedssygeplejesken kommer også nogle gange inden fædslen og ser til dig. (alt efter behov)

man bliver også tilbud at blive indlagt nogle dage efter fødsels, hvis man har brug for det (de fleste bliver jo sendt hjem kort tid efter) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.