Navne hjælp!?:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
10 svar
3 synes godt om
14. november 2014

Kamilla-m

vi skal jo snart have barn nummer fem, og jeg har altid drømt at få en dreng der sku hedde Marius - manden har altid sagt nej .

nu er han endelig overtalt, og nu er jeg i tvivl. 

vores andre børn hedder Lucas, Mathilde Olivia, Markus og Lærke Victoria.

jeg kan ikke beslutte om Markus og Marius er for tætte? Det er trods alt kun et bogstav der er forskel?

jeg tænker pt i retning af 

Frederik, Oliver, Elias, Malthe og Valdemar.

Hvilken navn af disse sys i passer bedst med de andre? Kom gerne med andre forslag også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2014

Jj1709

Jeg synes de er for tæt på hinanden, Marius og Markus..

Jeg synes Elias passer godt til de andre 

Anmeld

14. november 2014

lineog4

På skrift er de måske tæt på hinanden men udtalemæssigt er de i hvert fald når jeg udtaler dem på mit flade roskildedensisk langt fra hinanden. 

Hjemme hos os klinger navnene også en del ens, og må erkende jeg åbenbart har en svaghed for i'er i navne. Vores hedder: Dina, Lia, Liam og Linus - nå ja og jeg selv hedder Line 

Anmeld

14. november 2014

Kamilla-m

Jj1709 skriver:

Jeg synes de er for tæt på hinanden, Marius og Markus..

Jeg synes Elias passer godt til de andre 

Ja, det er også det jeg tænker .

elias var også vores første valg

Anmeld

14. november 2014

Kamilla-m

lineog4 skriver:

På skrift er de måske tæt på hinanden men udtalemæssigt er de i hvert fald når jeg udtaler dem på mit flade roskildedensisk langt fra hinanden. 

Hjemme hos os klinger navnene også en del ens, og må erkende jeg åbenbart har en svaghed for i'er i navne. Vores hedder: Dina, Lia, Liam og Linus - nå ja og jeg selv hedder Line 

Hehe .

flotte navne dine børn har.

udtalen er måske ikke så ens som på skrift, men tænker mere om det lyder forvirrende for børnene selv - altså i hurtig tale kan man måske godt forveksle dem /:

min egen søster hedder Nathja, og jeg Natasja - og det har jeg faks alle dage været træt af, min bedste feks har altid kaldt mig Nathja og hende mit navn :s det er måske det jeg frygter lidt /:

Anmeld

14. november 2014

majba

MortilMogL skriver:

Hehe .

flotte navne dine børn har.

udtalen er måske ikke så ens som på skrift, men tænker mere om det lyder forvirrende for børnene selv - altså i hurtig tale kan man måske godt forveksle dem /:

min egen søster hedder Nathja, og jeg Natasja - og det har jeg faks alle dage været træt af, min bedste feks har altid kaldt mig Nathja og hende mit navn :s det er måske det jeg frygter lidt /:

Vi hedder to MEGET forskellige navne herhjemme, men alligevel bliver vi er kaldt der forkerte :-) 

Syntes det kunne være fedt med en "isbryder" alle forventer i får en der begynder med enten A eller L. Så en Elias kunne være fedt :-)

Anmeld

14. november 2014

SS82

Elias eller Valdemar. Synes Marius og Markus bliver for tæt desværre. 

Anmeld

15. november 2014

Kamilla-m

majba skriver:

Vi hedder to MEGET forskellige navne herhjemme, men alligevel bliver vi er kaldt der forkerte :-) 

Syntes det kunne være fedt med en "isbryder" alle forventer i får en der begynder med enten A eller L. Så en Elias kunne være fedt :-)

Ja, det tænkte jeg nemlig også

Anmeld

15. november 2014

EAF

MortilMogL skriver:

vi skal jo snart have barn nummer fem, og jeg har altid drømt at få en dreng der sku hedde Marius - manden har altid sagt nej .

nu er han endelig overtalt, og nu er jeg i tvivl. 

vores andre børn hedder Lucas, Mathilde Olivia, Markus og Lærke Victoria.

jeg kan ikke beslutte om Markus og Marius er for tætte? Det er trods alt kun et bogstav der er forskel?

jeg tænker pt i retning af 

Frederik, Oliver, Elias, Malthe og Valdemar.

Hvilken navn af disse sys i passer bedst med de andre? Kom gerne med andre forslag også.

Valdemar  selvom min søn hedder Elias  men da han bliver den yngste i flokken (well formodentligt uden at kende jer) så har han brug for et stærkt navn 

Anmeld

15. november 2014

Pigent

Jeg synes ikke Marcus og Marius er for tætte. Jeg synes i skal vælge et navn med L eller M ligesom de andre.

Lucas, Mathilde Olivia, Markus, Lærke Victoria og 

Malthe (som du selv tænker på) 

Mathias

Micas 

Mikkel

Mads

Linus

Lauge

Laurids 

Lau

Loui

hvis det skal være et navn med helt andet bogstav så tænker jeg Jonas.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.