BabyFreia skriver:
Synes jeg ammer ret ofte, om morgenen og formiddagen er der 1-1 1/2 time imellem om dagen ca 2, 5 time imellem og om aftenen 1-2 gange indenfor 1 1/2 time. Hun hænger på mig rigtig meget og har fået at vide, for nyligt, at hun kan være et "i favn" barn. Altså at hun vil kunne mærke mig fysisk. Hun kan ligge ca 15 min på legetæppet og hygge sig, hvorefter hun skriger helt hysterisk.
Jeg overvejer meget at skaffe en slynge af en art, så hun er tæt på mig, men at jeg en gang imellem, har frie hænder, f.eks til at kunne spise i løbet af dagen, når hun nu ikke vil sove.
Hun sover i egen seng, men i samme rum som os - der er 1 meter mellem sengene. Og hendes søvn har været som nu, i hvertfald de sidste 4 uger.
Flaske er efter aftale med SP, men overvejer at tage den væk, da grunden til den, ikke er aktuel.
Grød forsøger vi med, da hun siden 3,5 måneds alderen, begyndte at vise interesse for vores mad - hun er glad for grøden og spiser ca 1/2 dl en gang om dagen.
Hun vågner op om natten ca 5- 6 gange mellem kl 22 og 7. Det kan hjælpe at give hende sut en gang og skifte hendes ble, men de sidste 4-5 gange handler det om at få mad og blive båret rundt på.
Har selv en lille pige på knap 5 mdr, hvor problematikken var lidt den samme.
Der er ingen opskrift, men her er hvad jeg tænker, og hvad jeg gjorde:
Det første der falder mig ind er at den lille simpelthen aldrig har ro i den lille mave og føler sig proppet hele tiden, og når man ammer hele tiden ( gjorde jeg også ) bliver hun jo aldrig rigtig sulten. Nu ved jeg ikke om barnet bruger sut, for ellers er det jo en udfordring at trøste uden bryst, min vil IKKE have sut så der må man finde en anden metode at strække måltiderne, vil mene at baby er ved at have en alder hvor det ikke behøver mad så ofte, så her sagde jeg jeg hiver kun brystet frem efter 3 timer!
Det er helt normalt baby gerne vil have selvskab på legetæppet, så der synes jeg faktisk 15 min egen underholdning er ganske ok
Slynge er fint, men stadigvæk skal hun jo helst kunne sove lidt UDEN dig.
Kunne i samsove? Det giver virkelig meget ro, og er jo en fantastisk mulighed for nærmest ikke at vågne når den lille melder sig.
Kan slet ikke se hvad flasker laver, for har slet ikke indtryk af at du ikke har mælk nok? Og hvis SP har bildt dig ind at baby sover bedre skulle hun skamme sig
Væk med flasken.
grøden kan du jo selv bedst vide om hun er klar til
Men som en anden skriver tænker jeg også det skal ligge til middag, efter første lur.
jeg fik ikke helt svar på det med putningen? For hvis baby kan puttes er det super, men for mange er det altså lige det tidligste at indføre putteritualet.
min egen har indtil i mandags kun ville sove med brystet i munden og lagde jeg hende vågnede hun med det samme
Kun jeg kunne bruges heller ikke far kunne få ro på hende. Sut ville hun ikke, flaske ville hun ikke, sove i barnevogn ville hun ikke hun var hele tiden glad, men enlig lidt træls, for jeg fik jo aldrig ro.
her en lille uge efter, ammes hun max hver 3 time, bliver aldrig ammet i søvn, både jeg og far kan få ro på hende og få hende til at sove, sutten kan bruges og ligge og gumle på og finde ro med, sutter ikke på den, er så småt begyndt at få lidt at tudekop, da hun jo ikke vil flasken, sover ALLE lure ude i barnevogn første par dage vågnede hun hele tiden og ville op, så vuggede jeg hende i søvn og tvang hende til at sove og puttede igen, nu ligger jeg hende med sutten ved kinden og triller et par gange frem og tilbage så sover hun mellem 1 og 3 timer. Nætterne samsover vi så, for ellers får jeg ikke sovet, min første skreg op til 7 timer hver nat i 17 mdr, så kan samsovning forhindre det er det super. Vil dog prøve at komme hende i en anden seng fra i aften... Det har været en hård uge, men resultaterne taler sit tydelige sprog
Så tænker du må igang med noget lignende