*Heidi* skriver:
Hej piger.
Jeg fik nogle piller på sygehuset til at stoppe produktionen af mit modermælk, da min søn suttede og suttede til jeg fik så ondt. Nu har jeg lige stået og undersøgt min ene brystvorte = rørt ved den og pludselig begynder det andet bryst at dryppe med mælk og det første bryst startede lidt efter. Jeg havde et stort ønske om at amme, og nu spørger jeg:
Kan jeg amme min søn selvom at han har været på modermælkserstatning i en uge?
Det kan du sagtens. Som de andre siger, fraråder de én at amme umiddelbart efter man har taget pillerne, men jeg er næsten helt sikker på at det er fint en uge efter.
Jeg ville også anbefale dig at købe en brystpumpe for at sætte gang i produktionen, for det kan godt være svært at for ham i starten at sætte produktionen op helt selv.
Du kan nok godt regne med at han bliver utålmodig og brokker sig fordi han er vant til at mælken løber hurtigere ud af flasken. Dette er meget normalt, også for babyer som aldrig har fået flaske, og vil sandsynligvis være en overgangsperiode indtil han vænner sig til brystet. Evt. kan du starte nedløbsrefleksen med brystpumpen de første par gange, og lægge ham til når mælken allerede løber, for at få gang i amningen på en nem måde.
Pøj pøj med det, sejt at du giver det en chance. 
Anmeld