Fra modermælkserstatning til bryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.390 visninger
10 svar
4 synes godt om
13. november 2014

*Mor Til Albert*

Hej piger. 

Jeg fik nogle piller på sygehuset til at stoppe produktionen af mit modermælk, da min søn suttede og suttede til jeg fik så ondt. Nu har jeg lige stået og undersøgt min ene brystvorte = rørt ved den og pludselig begynder det andet bryst at dryppe med mælk og det første bryst  startede lidt efter. Jeg havde et stort ønske om at amme, og nu spørger jeg:

Kan jeg amme min søn selvom at han har været på modermælkserstatning i en uge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja. Så længe der stadig er mælk, så kan du godt arbejde produktionen op igen men det kræver altså at han sutter og sutter, ligeså meget han vil. 

Anmeld

13. november 2014

*Mor Til Albert*

Mor11 skriver:

Ja. Så længe der stadig er mælk, så kan du godt arbejde produktionen op igen men det kræver altså at han sutter og sutter, ligeså meget han vil. 

Okay..! Jeg må prøve mig frem. Tak for hurtigt svar. Synes du at jeg lige skal vende det med min sundhedsplejerske først? Tænker mere om det vil slå hans mave i stykker?

Anmeld

13. november 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Forhør evt lægevagten om der var noget i det medicin han ikke må få.

Hvis de siger god så skynd dig og læg ham til.

Anmeld

13. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
*Heidi* skriver:

Okay..! Jeg må prøve mig frem. Tak for hurtigt svar. Synes du at jeg lige skal vende det med min sundhedsplejerske først? Tænker mere om det vil slå hans mave i stykker?

Brystmælk er mere skånsomt end mme, så jeg ville ikke være bekymret for maven  

derudover er det nemmere for dem at spise fra flaske end bryst, det kræver mindre arbejde, så jeg ville starte hurtigst muligt så han ikke bliver alt for vant til flasken! Men vær forberedt på at det måske er for sent.

du kan jo nok ikke regne med at have mælk nok lige med det samme, så du skal nok indsluse amningen. Måske du kan starte med at lægge ham til brystet og når han så bliver for sur over at der ikke kommer noget/nok, så kan du give flaske. 

Synes du skal prøve at søge råd på ammenet.dk eller deres Facebook side, de har garanteret nogen mere kvalificerede bud på overgangen end mine gætterier  

Anmeld

13. november 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Må jeg spørge hvorfor det gjorte ondt da du fik de piller??  

Du kan også pumpe ud det sætter sammen med hans sutteri lidt ekstra skub i det

Men det er ikke helt skånsomt :-S 

Find evt medela pumper og køb den tragt på sætter på brystet i den rette størrelse det er ekstremt vigtigt at de ikke er for små.

Anmeld

14. november 2014

LLT.

Har læst et sted, kan selvfølgelig ikke huske hvor, at efter ammestop piller skal der vist gå noget tid hvor barnet ikke må komme til brystet pga de stoffer der er i pillerne.. Ville klart lige ringw til lægen og høre først

Anmeld

14. november 2014

jojomama

Jeg ville give amningen et forsøg, hvis jeg var dig. Dog ville jeg lige tjekke med en kyndig mht medicinen.

jeg kunne slet ikke finde ud af at lægge sønnike til i starten, så han fik flaske i stedet. Da amningen endelig kom op at køre, tog vi beslutningen om at fortsætte med een flaske om dagen, således at farmand kunne have disse hyggestunder (og føle sig mere med end blot som bleskifter) og at jeg kunne komme lidt ud alene.

det var virkelig en rigtig god beslutning for os, for det gav mig lidt frihed til at kunne tage ud et par timer ad gangen.

du kan jo overveje, om det kunne være en løsning for dig også

Anmeld

14. november 2014

modesty

*Heidi* skriver:

Hej piger. 

Jeg fik nogle piller på sygehuset til at stoppe produktionen af mit modermælk, da min søn suttede og suttede til jeg fik så ondt. Nu har jeg lige stået og undersøgt min ene brystvorte = rørt ved den og pludselig begynder det andet bryst at dryppe med mælk og det første bryst  startede lidt efter. Jeg havde et stort ønske om at amme, og nu spørger jeg:

Det kan du sagtens. Som de andre siger, fraråder de én at amme umiddelbart efter man har taget pillerne, men jeg er næsten helt sikker på at det er fint en uge efter.

Jeg ville også anbefale dig at købe en brystpumpe for at sætte gang i produktionen, for det kan godt være svært at for ham i starten at sætte produktionen op helt selv.

Du kan nok godt regne med at han bliver utålmodig og brokker sig fordi han er vant til at mælken løber hurtigere ud af flasken. Dette er meget normalt, også for babyer som aldrig har fået flaske, og vil sandsynligvis være en overgangsperiode indtil han vænner sig til brystet. Evt. kan du starte nedløbsrefleksen med brystpumpen de første par gange, og lægge ham til når mælken allerede løber, for at få gang i amningen på en nem måde.

Pøj pøj med det, sejt at du giver det en chance. 

Anmeld

14. november 2014

anynom

*Heidi* skriver:

Hej piger. 

Der går desværre op til 4 uger inden stoffet fra pillerne er ude af dit system, men i den tid kan du øge din produktion ved at malke ud (du skal dog kassere mælken).

her kan du læse lidt om genetablering: 

http://www.ammenet.dk/wiki/genetablering-af-amning

Og her kan du læse om ammestop-pillerne:

http://www.ammenet.dk/wiki/ammestop-piller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.