Virker bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
9 svar
1 synes godt om
13. november 2014

Love2

Hej. 

Min søn på 2 år har på det sidste virket så bange. Når jeg putter ham se han utryg bare han kan hører den mindste lyd så går han nærmest i panik. Er der nogle der har prøvet det samme med jeres børn? Evt hvad kan man gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Nystart

For at aflede han kan du få fat i lyd bøger.. Så kan han høre en historie som han så koncentrere sig om og forhåbentlig lukker andre lyde ude.

Det virkede her 

Anmeld

13. november 2014

B&J

vores dreng gjorde da han var 2½ men tror de forstår meget mere og lyde og mørke kan være farligt og der kan være monster og spøgelser. osv...

men der er ikke andet for når der kommer en lyd så sig med et smil Hør igen og fortæl med en rolig stemme hvad det er.... Om morgen nu når der er mørkt og vi cykler i børnehave. så spørg daniel tit hvad var det også siger jeg til ham igen LYT også fortæller jeg ham hvad det er og nu er han 4½ men han syntes nu også mere det er spænde nu ind farligt ...

MEN han tror nu stadig på der findes spøgelser og hvor den kommer fra ved jeg bestemt ikke

Anmeld

13. november 2014

Love2

Nystart skriver:

For at aflede han kan du få fat i lyd bøger.. Så kan han høre en historie som han så koncentrere sig om og forhåbentlig lukker andre lyde ude.

Det virkede her 

Vi læser eller synger før han skal sove. Jeg forklar ham også hvad det er der larmer, det kan være alt fra knallert til støvsuger. 

Anmeld

13. november 2014

Love2

B&J skriver:

vores dreng gjorde da han var 2½ men tror de forstår meget mere og lyde og mørke kan være farligt og der kan være monster og spøgelser. osv...

men der er ikke andet for når der kommer en lyd så sig med et smil Hør igen og fortæl med en rolig stemme hvad det er.... Om morgen nu når der er mørkt og vi cykler i børnehave. så spørg daniel tit hvad var det også siger jeg til ham igen LYT også fortæller jeg ham hvad det er og nu er han 4½ men han syntes nu også mere det er spænde nu ind farligt ...

MEN han tror nu stadig på der findes spøgelser og hvor den kommer fra ved jeg bestemt ikke

Tak for dit svar. Det samme gøre jeg, jeg siger at han skal lytte og så fortæller jeg ham hvad man kan hører. Syntes bare ikke at det hjælper. Det gøre så ondt at se på at han føler sig så utryg håber at det går hurtigt over igen. 

Anmeld

13. november 2014

M &.I

Vores søn er 2 år 4 mdr han er også begyndt at være bange for mørk, han kunne ikke engang gå i køkken og hente flaske , han peger og siger mama med bange udtryk �� 

også andre lyd selvom det er om dagen  

har også ondt i hjerte. Han sover hverdag sammen med os og holde om mig.  

Anmeld

13. november 2014

B&J

A-skepot skriver:

Tak for dit svar. Det samme gøre jeg, jeg siger at han skal lytte og så fortæller jeg ham hvad man kan hører. Syntes bare ikke at det hjælper. Det gøre så ondt at se på at han føler sig så utryg håber at det går hurtigt over igen. 

Det er bestemt ikke sjovt på nogle områder, daniel havde også en overgang selv skabene skulle lukkes 100% fordi ellers ville der komme en ud....

Men ja tror helt sikkert det går over...

Anmeld

14. november 2014

Love2

Stolt Mor skriver:

Vores søn er 2 år 4 mdr han er også begyndt at være bange for mørk, han kunne ikke engang gå i køkken og hente flaske , han peger og siger mama med bange udtryk �� 

også andre lyd selvom det er om dagen  

har også ondt i hjerte. Han sover hverdag sammen med os og holde om mig.  

Sådan er min søn også, bange for alt. Han sover også med mig 

Anmeld

14. november 2014

Love2

B&J skriver:

Det er bestemt ikke sjovt på nogle områder, daniel havde også en overgang selv skabene skulle lukkes 100% fordi ellers ville der komme en ud....

Men ja tror helt sikkert det går over...

Det tror jeg også at det gøre

Anmeld

15. november 2014

M &.I

A-skepot skriver:

Sådan er min søn også, bange for alt. Han sover også med mig 

Hh ja i den alder begynder de at forstår tingen. 

Men det også dejlig at han sover med os det er så hyggeligt men med tiden skal han nok glemme det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.