Amning og narkose????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.749 visninger
11 svar
3 synes godt om
13. november 2014

maria_wlt

Jeg skal i narkose på mandag - Min datter bliver fuldammet og er 2,5 mdr.

Nogen der ved noget om hvordan og hvorledes? Kan jeg amme hende som jeg plejer eller skal jeg malke ud? Er der medicin jeg skal sige nej til?

TAK TAK TAK 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Silverwood

Jeg vil anbefale dig at amme ud i begge bryster efter narkosen og desværre kassere det, det blev jeg bedt om at jeg vågnet efter narkose, og desværre gik der 5 dage så stoppede min mælke produktion - de siger at det kan være narkosen der har skylden for det.

Men du kan amme din datter normalt indtil narkosen :-) held og lykke :-)

Anmeld

13. november 2014

maria_wlt

Silverwood skriver:

Jeg vil anbefale dig at amme ud i begge bryster efter narkosen og desværre kassere det, det blev jeg bedt om at jeg vågnet efter narkose, og desværre gik der 5 dage så stoppede min mælke produktion - de siger at det kan være narkosen der har skylden for det.

Men du kan amme din datter normalt indtil narkosen :-) held og lykke :-)

- Stoppe med at amme ligefrem - OMG - Det skal jeg ikke nyde noget af.

Jeg må vist lige spørge mig frem.. 

Anmeld

13. november 2014

anynom

Nogen der ved noget om hvordan og hvorledes? Kan jeg amme hende som jeg plejer eller skal jeg malke ud? Er der medicin jeg skal sige nej til?

TAK TAK TAK 

Du må gerne amme efter narkose og behøver ikke marke ud og kassere mælken  

Sig til narkoselægen at du ammer, så bliver der taget hensyn til det (også efterfølgende mht smertestillende hvis det er nødvendigt). 

http://www.selskaberne.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/TIDLIGERE_NUMRE/2011/UFL_2011_38/UFL_2011_173_38_2330

Anmeld

13. november 2014

Silverwood

- Stoppe med at amme ligefrem - OMG - Det skal jeg ikke nyde noget af.

Jeg må vist lige spørge mig frem.. 

Ja det var træls, prøvede alt for at få det igang igen, men det ville bare ikke... :-( håber det går anderledes for dig :-)

Anmeld

13. november 2014

Hertz

maria_wlt skriver:

TAK TAK TAK 

Du skal fortælle dem at du ammer så får du en narkose der ikk går i mælken. Jeg var selv i narkose da jeg ammede min datter og min sp sagde at jeg skulle malke ud 2 gange inden jeg ammede, da jeg så snakkede med dem inde på sygehuset fortalte de at det slet ikk var nødvendigt da det de ville gi mig ikke gik i mælken så jeg ku amme med det samme da jeg kom hjem og der var heller ikk noget at mærke på hende.

Anmeld

13. november 2014

Røverdatter

maria_wlt skriver:

TAK TAK TAK 

Har ingen gode råd fra mig selv da jeg ikke har prøvet det.

Men ville ikke gå uden at råde dig til at spørge på ammenet.dk eller gruppen ammenet på facebook. Hvis ikke du allerede kender gruppen er den helt fantastisk!  

Anmeld

13. november 2014

tweety2060

Fremgår det ikk af journalen at du er forholdsvis nybagt mor?  Og tillykke :-D

Ellers ville jeg fortælle det så kan de tage højde for det i narkosen.  og be om ekstra iv væske så du har lidt trods ffaste. ...

Også ekstra væske efter opr..

Og evt malkemaskine for at holde produktionen oppe.

Jeg skulle kasserer den først gang Mælk og ffik speciel narkose.... desværre fik jeg ingen iv væske tilskud så efter 12 timers faste og 3 timers opr var der tørlagt.... og jeg måtte opgive amningen men ikke kun på grund af opr. 

Pøj pøj

Anmeld

16. november 2014

maria_wlt

tweety2060 skriver:

Fremgår det ikk af journalen at du er forholdsvis nybagt mor?  Og tillykke :-D

Ellers ville jeg fortælle det så kan de tage højde for det i narkosen.  og be om ekstra iv væske så du har lidt trods ffaste. ...

Også ekstra væske efter opr..

Og evt malkemaskine for at holde produktionen oppe.

Jeg skulle kasserer den først gang Mælk og ffik speciel narkose.... desværre fik jeg ingen iv væske tilskud så efter 12 timers faste og 3 timers opr var der tørlagt.... og jeg måtte opgive amningen men ikke kun på grund af opr. 

Pøj pøj

Synes godt nok at det er svært at finde ud af hvad man skal forholde sig til - Men jeg må bare sige det endnu engang når jeg kommer derned. 

Jeg skal sku ikke ud i alt muligt for så at ende med at gi flaske -NO WAY

Anmeld

16. november 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84
maria_wlt skriver:

Synes godt nok at det er svært at finde ud af hvad man skal forholde sig til - Men jeg må bare sige det endnu engang når jeg kommer derned. 

Jeg skal sku ikke ud i alt muligt for så at ende med at gi flaske -NO WAY

Det kan ikke udskydes til senere hen efter hun er 6 måneder evt. Hvis du nu ender ud i at blive tørlagt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.